Sivu 1/2
Lähetetty: 07 Helmi 2015, 20:27
Kirjoittaja kartsa57
Onko jollain kokemusta Busan orkkisputkien siis uuden mallin lisäreikien porauksesta jotta äänet paranisi ja virtaus myös. Kertokaa vihjeitä ja kokemuksia. Ja miten pitäisi homma suorittaa. :rocket
Lähetetty: 07 Helmi 2015, 21:56
Kirjoittaja Kekee
Hakunappula toimintaan...löytyy juttuja ja samalla tulee tutustuttua foorumin sisältöön... Tästä on ihan jonkinverran kirjooteltu 
Lähetetty: 08 Helmi 2015, 00:01
Kirjoittaja kartsa57
Kekee kirjoitti:Hakunappula toimintaan...löytyy juttuja ja samalla tulee tutustuttua foorumin sisältöön... Tästä on ihan jonkinverran kirjooteltu

Jep jep mutta kun en tajuu miten sinne foorumiin pääsee sisälle ja mistä rekisteröidytään.
Lähetetty: 08 Helmi 2015, 16:03
Kirjoittaja Sotka
Kun avaat etusivun niin vasemassa yläkulmassa nämä täpit..
[ Sisäänkirjautuminen :: Rekisteröityminen ]
Siitä se lähtee. 
Lähetetty: 08 Helmi 2015, 17:19
Kirjoittaja map
Tänään tuli porattua nuo reiät, äänimaailma muuttui vähän matalammaksi.
Keväällä pääsee sitten testaamaan ajossa miten paljon muuttuivat.
Pitkällä raudalla löin laippaan reikäputken keskikohdan ja pöntön etupäästä porasin alkureiän, sen jälkeen aukkoterään pitkä jatkovarsi ja poraamaan.
Helppo ja nopea operaatio, ota pöntöt pois ni ymmärrät kyllä mihin reikä pitää porata.
Lähetetty: 08 Helmi 2015, 21:14
Kirjoittaja kartsa57
Kiitos vinkistä. Täytyy ruveta hommiin 
Lähetetty: 08 Helmi 2015, 21:18
Kirjoittaja kartsa57
Muuten. Minkä kokoiset reijät sinne porasit????
Lähetetty: 08 Helmi 2015, 21:51
Kirjoittaja map
38mm
Lähetetty: 08 Helmi 2015, 21:54
Kirjoittaja kartsa57
Kiitos!!!!
Lähetetty: 08 Helmi 2015, 22:04
Kirjoittaja 1340R86
Mitenkäs olis läpää putkeen ennen pöntöjä
jos lisää ääntä kaipailee tai vapaampaa kaasun kulkua
Lähetetty: 09 Helmi 2015, 18:29
Kirjoittaja kartsa57
Kattelin sitä laippaa ja ristikko pokkausta laipassa joten käyn rautakaupassa ja ostan reikäporan ja poraan niin ettei pokkaus vahingoitu. En tiedä onko väliä mutta ei sillä varmaan suurta merkitystä ole missä se lisäreikä sijaitsee. Kerron sitten kokemuksia tästäkin modauksesta ja voin laittaa jonkun kuvankin jos siitä vaan saa.
Lähetetty: 11 Helmi 2015, 00:41
Kirjoittaja Jousimies
Kannattaa samalla tukkia se alkuperäinen reikä (tötsä jossa läpivienti),
ettei se sekoita parantuneita virtauksia..
Lähetetty: 11 Helmi 2015, 06:27
Kirjoittaja BaTTman
Tuli tuosta search nappulasta mieleen, että haku asetuksena on oletuksena haku viimeiseltä kuukaudelta ja ei ikuna..... itseltäkin yleensä vaatii pari hakua ennen kuin huomaa sen.
Lähetetty: 11 Helmi 2015, 09:01
Kirjoittaja kartsa57
Mitä järkeä on tukkia vanha reikä ja tehdä samanlainen tilalle. Olisko lopputulos niinkuin +- nolla. Vai onko jollain parempaa tietoa miksi vanha reikä pitäis tukkia?????????? :1087
Lähetetty: 11 Helmi 2015, 12:19
Kirjoittaja Jousimies
Kun katsot vaimentimen läpileikkauskuvaa, niin varmaan
ymmärrät miksi..
Alunperin kaasut virtaavat kulkien laippojen välillä edestakaisin ja virtauksellisesti huonosti.
Tekemällä 40 mm reikä etummaiseen laippaan ja tukkimalla
alkupereinen läpivienti, saadaan aikaan aika suora virtaus
edestä taakse..
Jos alkuperäinen läpivienti on auki, virtaavat kaasut
toisiaan vastaan..