Busan 2012 Äänenvaimentimien avartaminen - Lisäreikien poraus putken etupäähän.
Hakunappula toimintaan...löytyy juttuja ja samalla tulee tutustuttua foorumin sisältöön... Tästä on ihan jonkinverran kirjooteltu
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
Tänään tuli porattua nuo reiät, äänimaailma muuttui vähän matalammaksi.
Keväällä pääsee sitten testaamaan ajossa miten paljon muuttuivat.
Pitkällä raudalla löin laippaan reikäputken keskikohdan ja pöntön etupäästä porasin alkureiän, sen jälkeen aukkoterään pitkä jatkovarsi ja poraamaan.
Helppo ja nopea operaatio, ota pöntöt pois ni ymmärrät kyllä mihin reikä pitää porata.
Keväällä pääsee sitten testaamaan ajossa miten paljon muuttuivat.
Pitkällä raudalla löin laippaan reikäputken keskikohdan ja pöntön etupäästä porasin alkureiän, sen jälkeen aukkoterään pitkä jatkovarsi ja poraamaan.
Helppo ja nopea operaatio, ota pöntöt pois ni ymmärrät kyllä mihin reikä pitää porata.
Mitenkäs olis läpää putkeen ennen pöntöjä
jos lisää ääntä kaipailee tai vapaampaa kaasun kulkua
jos lisää ääntä kaipailee tai vapaampaa kaasun kulkua
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Kattelin sitä laippaa ja ristikko pokkausta laipassa joten käyn rautakaupassa ja ostan reikäporan ja poraan niin ettei pokkaus vahingoitu. En tiedä onko väliä mutta ei sillä varmaan suurta merkitystä ole missä se lisäreikä sijaitsee. Kerron sitten kokemuksia tästäkin modauksesta ja voin laittaa jonkun kuvankin jos siitä vaan saa.
:rocket
Kun katsot vaimentimen läpileikkauskuvaa, niin varmaan
ymmärrät miksi..
Alunperin kaasut virtaavat kulkien laippojen välillä edestakaisin ja virtauksellisesti huonosti.
Tekemällä 40 mm reikä etummaiseen laippaan ja tukkimalla
alkupereinen läpivienti, saadaan aikaan aika suora virtaus
edestä taakse..
Jos alkuperäinen läpivienti on auki, virtaavat kaasut
toisiaan vastaan..
ymmärrät miksi..
Alunperin kaasut virtaavat kulkien laippojen välillä edestakaisin ja virtauksellisesti huonosti.
Tekemällä 40 mm reikä etummaiseen laippaan ja tukkimalla
alkupereinen läpivienti, saadaan aikaan aika suora virtaus
edestä taakse..
Jos alkuperäinen läpivienti on auki, virtaavat kaasut
toisiaan vastaan..