![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
TPS ANTURI - vinkkejä
kertokaas nyt kaikki maholliset systeemit tosta tepsin säätämisestä ja testaamisesta. ihan mielellään alusta loppuun asti kiitos
peukalo ei keskellä kämmentä ole, mut ei nyt kauheena oo tullu rassattua näitä pyöriä ja pitäs toi tarkistaa ku meinaa nypyttää ja 6 vaihteella matka ajossa tuntuu niinku käyttäs välillä 2 eri vaihteen karttaa. kittoooos
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saattaahan se kahta eri karttaa käyttääkin nimittäin jos vaihdeanturi on paskana eikä oikeaa vaihdetietoa tule eculle... Mutta TPS: kuskin penkin alta vasemman persposken puolelta, yleensä rungon ja takakatteen välistä löytyy sellainen valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päässä. Hyppylangalla nuo johdon päät yhteen niin pyörä menee ns. dealer modeen ja kellon tilalle pitäisi ilmestyä vikakoodi joka on C00 jos vikoja ei ole. C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Saattaahan se kahta eri karttaa käyttääkin nimittäin jos vaihdeanturi on paskana eikä oikeaa vaihdetietoa tule eculle... Mutta TPS: kuskin penkin alta vasemman persposken puolelta, yleensä rungon ja takakatteen välistä löytyy sellainen valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päässä. Hyppylangalla nuo johdon päät yhteen niin pyörä menee ns. dealer modeen ja kellon tilalle pitäisi ilmestyä vikakoodi joka on C00 jos vikoja ei ole. C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.
entäs jos se viiva vaihtaa satunnaisesti paikkaansa pyörän käydessä,jos esim annat kaasua niin viiva jää joko ylä yai ala laitaan.uudelleen käynnistäessä saattaa olla eripaikassa.voisko olla silloin paskana koko anturi.vai johtuiskohan siitä että läpät jää hieman eri asentoon.toisaalta tekee tota tyhjäkäynnilläkin niin eihän silloin läppien asento itekseen miksikään muutu.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 16 Elo 2012, 14:03
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
ite kokeilin nyt säädellä tuota anturia,ei saa käytännössä millään viivaa tuohon keskelle niin että se pysyis.kun säädän sen siihen pyörän olessa sammuksissa niin muuttuu kun käynistää.tyhjäkäynnillä jos sattuu jäämään keskelle niin kun ajat niin jopo rupeaa käymään paksulla nykii ja rykii ei käy tyhjäkäyntiä ym ja kun pysähdyt/sammutat/käynnistät uudelleen tai teet mitä vaan on viiva eripaikassa,yleensä yläreunassa ja sielä myös pysyy jos et yritä säätää.kaasun käyttökään ei vaikuta koska saattaa muuttaa paikka itekseen sammuksissa/tyhjäkäynnillä.läpätkin on jokuaika sitten synkattu.
kellään kokemuksia mitenkä pyörä oireilee kun anturi säädetty väärin tai rikki?
kellään kokemuksia mitenkä pyörä oireilee kun anturi säädetty väärin tai rikki?
Mites jos nostaa tyhjäkäyntiä selkeesti, olisko jotain syytä passata TPS siihe säätöön keskelle ?jarim kirjoitti:C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Mielestäni ei koska tuolla periaatteessa säädetään koko 0-100% vastaavuus. Kaasu täysin kiinni on avautuma normaalisti 0.6-1.2% luokkaa (voi tarkistaa myös ecueditorilla).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eli onko viivan säädössä keskelle huomioitu että kaasu on tyhjäkäynnin verran auki ? Oikeasti läppä kiinni on sitte 0%. Näissä saattaa olla jotain vaihtelua miten kukin tykkää tyhjäkäynnin pitää.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Juu, tyhjäkäynnin verran siinä on huomiota. Viiva keskellä kuitenkin itsellä tuo 0.6%.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tuota onkelmallista tpssää räplätessäni huomasin jotta kun siitä anturin päästä"jotain kumivalua alkuperäisessä"painaa vaikka sormella kevyesti pyörän käydessä niin rupeaa röpöttämään taikka sammuu.anturin sisällä oli myös ruosteista vettä?ilmeisesti juuri tuo kumivalu päästänyt läpi koska oli reunoiltaan melkoisen perstunut.eikun uusi tilalle ja johan keulii ja pysyy viivakin tismalleen siinä missä pitää.pyörä on oireillut koko kesän ja vikaa etitty kissojen ja koirien kanssa.on se hyvä kun löytyi näin ajokauden lähestyessä loppuaan prkklle....ecu editorillakin jossain jossain vaiheessa jopoa tutkailtiin ja sieltähän näkyy myös tuo tpssän toiminta ja läppien avauma,sen mukaan sillä hetkellä olis pitänyt anturin toimia.no apropoo,nyt pari viikkoa päästelty anturin vaihdon jälkeen päivittäin eikä tietoakaan mistään entisistä ongelmista.
eikös tuon tps vian pitäisi lyödä vikavalot ja koodit tauluun?vai onko se vain jos se kyykkää kokonaan?
Edited By miska72 on 1346955165
eikös tuon tps vian pitäisi lyödä vikavalot ja koodit tauluun?vai onko se vain jos se kyykkää kokonaan?
Edited By miska72 on 1346955165
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti: