TPS ANTURI - vinkkejä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

kertokaas nyt kaikki maholliset systeemit tosta tepsin säätämisestä ja testaamisesta. ihan mielellään alusta loppuun asti kiitos :) peukalo ei keskellä kämmentä ole, mut ei nyt kauheena oo tullu rassattua näitä pyöriä ja pitäs toi tarkistaa ku meinaa nypyttää ja 6 vaihteella matka ajossa tuntuu niinku käyttäs välillä 2 eri vaihteen karttaa. kittoooos
alpine
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 20:00
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja alpine »

nii tosiaan -99 bussi kyseessä. rupeen tulpat vaihtaan ja venttiilit tarkistaan ja ruiskut synkkaan, nii samallahan ton pumpun suodattimen putsais ja tarkistas ton tps:n..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Saattaahan se kahta eri karttaa käyttääkin nimittäin jos vaihdeanturi on paskana eikä oikeaa vaihdetietoa tule eculle... Mutta TPS: kuskin penkin alta vasemman persposken puolelta, yleensä rungon ja takakatteen välistä löytyy sellainen valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päässä. Hyppylangalla nuo johdon päät yhteen niin pyörä menee ns. dealer modeen ja kellon tilalle pitäisi ilmestyä vikakoodi joka on C00 jos vikoja ei ole. C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
109-1332102465

Viesti Kirjoittaja 109-1332102465 »

jarim kirjoitti:Saattaahan se kahta eri karttaa käyttääkin nimittäin jos vaihdeanturi on paskana eikä oikeaa vaihdetietoa tule eculle... Mutta TPS: kuskin penkin alta vasemman persposken puolelta, yleensä rungon ja takakatteen välistä löytyy sellainen valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päässä. Hyppylangalla nuo johdon päät yhteen niin pyörä menee ns. dealer modeen ja kellon tilalle pitäisi ilmestyä vikakoodi joka on C00 jos vikoja ei ole. C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.

entäs jos se viiva vaihtaa satunnaisesti paikkaansa pyörän käydessä,jos esim annat kaasua niin viiva jää joko ylä yai ala laitaan.uudelleen käynnistäessä saattaa olla eripaikassa.voisko olla silloin paskana koko anturi.vai johtuiskohan siitä että läpät jää hieman eri asentoon.toisaalta tekee tota tyhjäkäynnilläkin niin eihän silloin läppien asento itekseen miksikään muutu.
verhoilija
Viestit: 31
Liittynyt: 16 Elo 2012, 14:03
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verhoilija »

eka viestini, mutta pakko sanoa että itselläkin tekee juuri tuota että kun kaasuttelee niin tuntuu että viivan paikka muuttuu.. ja pyöränä 99busa. huomenna synkkaan kaasu läpät joten tutkii sitten.
109-1332102465

Viesti Kirjoittaja 109-1332102465 »

ite kokeilin nyt säädellä tuota anturia,ei saa käytännössä millään viivaa tuohon keskelle niin että se pysyis.kun säädän sen siihen pyörän olessa sammuksissa niin muuttuu kun käynistää.tyhjäkäynnillä jos sattuu jäämään keskelle niin kun ajat niin jopo rupeaa käymään paksulla nykii ja rykii ei käy tyhjäkäyntiä ym ja kun pysähdyt/sammutat/käynnistät uudelleen tai teet mitä vaan on viiva eripaikassa,yleensä yläreunassa ja sielä myös pysyy jos et yritä säätää.kaasun käyttökään ei vaikuta koska saattaa muuttaa paikka itekseen sammuksissa/tyhjäkäynnillä.läpätkin on jokuaika sitten synkattu.
kellään kokemuksia mitenkä pyörä oireilee kun anturi säädetty väärin tai rikki?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

jarim kirjoitti:C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.
Mites jos nostaa tyhjäkäyntiä selkeesti, olisko jotain syytä passata TPS siihe säätöön keskelle ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mielestäni ei koska tuolla periaatteessa säädetään koko 0-100% vastaavuus. Kaasu täysin kiinni on avautuma normaalisti 0.6-1.2% luokkaa (voi tarkistaa myös ecueditorilla).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Eli onko viivan säädössä keskelle huomioitu että kaasu on tyhjäkäynnin verran auki ? Oikeasti läppä kiinni on sitte 0%. Näissä saattaa olla jotain vaihtelua miten kukin tykkää tyhjäkäynnin pitää.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Juu, tyhjäkäynnin verran siinä on huomiota. Viiva keskellä kuitenkin itsellä tuo 0.6%.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
109-1332102465

Viesti Kirjoittaja 109-1332102465 »

tuota onkelmallista tpssää räplätessäni huomasin jotta kun siitä anturin päästä"jotain kumivalua alkuperäisessä"painaa vaikka sormella kevyesti pyörän käydessä niin rupeaa röpöttämään taikka sammuu.anturin sisällä oli myös ruosteista vettä?ilmeisesti juuri tuo kumivalu päästänyt läpi koska oli reunoiltaan melkoisen perstunut.eikun uusi tilalle ja johan keulii ja pysyy viivakin tismalleen siinä missä pitää.pyörä on oireillut koko kesän ja vikaa etitty kissojen ja koirien kanssa.on se hyvä kun löytyi näin ajokauden lähestyessä loppuaan prkklle....ecu editorillakin jossain jossain vaiheessa jopoa tutkailtiin ja sieltähän näkyy myös tuo tpssän toiminta ja läppien avauma,sen mukaan sillä hetkellä olis pitänyt anturin toimia.no apropoo,nyt pari viikkoa päästelty anturin vaihdon jälkeen päivittäin eikä tietoakaan mistään entisistä ongelmista.

eikös tuon tps vian pitäisi lyödä vikavalot ja koodit tauluun?vai onko se vain jos se kyykkää kokonaan?




Edited By miska72 on 1346955165
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Täällä oli kanssa rikki toi TPS ja antoi kaikenlaisa muita vika koodeja.
Vastaa Viestiin