Sivu 1/1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 20:32
Kirjoittaja bussikoppa
Onko kukaan koskaan käyttänyt nelikulma seetejä, vai oliko se nyt viiskulma seetejä normi kolmikulman sijaan?
...ihan vaan mielenkiinnosta

Ilmeisesti jotku sportti koneistamot tekevät vielä 2 kulmasiaki?




Edited By bussikoppa on 1317577950

Lähetetty: 02 Loka 2011, 21:20
Kirjoittaja 107-1089231881
Noi on jo vanhoja juttuja ... Tän päivän kovin sana virtauksellisesti on muotoseetit ns. R-seetit

Lähetetty: 02 Loka 2011, 21:26
Kirjoittaja bussikoppa
Joo sellasenkin olen kuullut ...valaisetko mitä tuo käytännössä tarkoittaa vanhanaikaseen verrattuna?

Lähetetty: 02 Loka 2011, 21:37
Kirjoittaja 107-1089231881
Kuvatus kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
<täyspyöreät R-seetit 1/45 ast. Koneistettu Newenin tietokone ohjatulla koneistus laitteella. Ylä/ala kavennukset suunniteltu virtauspenkkiä apuna käyttäen.

Kuva

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....015.jpg

Lähetetty: 02 Loka 2011, 21:44
Kirjoittaja bussikoppa
Onko tuossa kuitenkin joka asteelle terävä kulma...kannatteeko tuollaisia enään oikein läpätä koneistuksen jälkeen?

Edit: Siis tuossa on yksi 45 asteen kulma mutta onko muut suoria 30? 60? nooh koitan googlata




Edited By bussikoppa on 1317582520

Lähetetty: 02 Loka 2011, 23:07
Kirjoittaja 107-1089231881
Ei ole mitään kulmia, vain pitopinta on suora 45 ast leveys 1mm. kaikki muut muodot R:llä
Noita nykyaikaisilla koneilla koneistettuja seetipintoja ei tarvii/kannata läpätä, vahinkoo vaan saa aikaiseksi. Nykyään kaikki seetikoneistukset alipaine testataan laadun varmistamiseksi.
Jos venat ei pidä niin koneistajaa voi taputella.

Lähetetty: 02 Loka 2011, 23:17
Kirjoittaja bussikoppa
OK siis pitopinta on ns. perinteinen 45 asteen kulma muut jotain muuta..eli nykyään tehään ykskulmasia :p No joo kuulostaa hienolta..tuon läppäys homman melkein arvasin ettei kannata enään..enpä ole juuri nykyaikasilta koneistamoilta tulleita vanhanaikasiakaan juuri läpänny

Edit: Muistaakseni pitäjänmäellä jo jotain -01 tai kaks GT-motorssilla yhden kannen mulle alipainetestasivat..oli muuten hyvä paikka

Netistä poimittua:A radius valve job is basically a 5-angle job where the transitions between the 5 angles are smoothed out.

Kolmekulmaa tulee hinta hyötysuhde paree ja sillä kait pärjää mutta useanmalla parempi ilmavirtaus mutta kalliinpi lasku vai miten se oli?




Edited By bussikoppa on 1317593249