3 kulma vs. 4 kulma seeti

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Onko kukaan koskaan käyttänyt nelikulma seetejä, vai oliko se nyt viiskulma seetejä normi kolmikulman sijaan?
...ihan vaan mielenkiinnosta

Ilmeisesti jotku sportti koneistamot tekevät vielä 2 kulmasiaki?




Edited By bussikoppa on 1317577950
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Noi on jo vanhoja juttuja ... Tän päivän kovin sana virtauksellisesti on muotoseetit ns. R-seetit
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Joo sellasenkin olen kuullut ...valaisetko mitä tuo käytännössä tarkoittaa vanhanaikaseen verrattuna?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Kuvatus kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
<täyspyöreät R-seetit 1/45 ast. Koneistettu Newenin tietokone ohjatulla koneistus laitteella. Ylä/ala kavennukset suunniteltu virtauspenkkiä apuna käyttäen.

Kuva

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....015.jpg
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Onko tuossa kuitenkin joka asteelle terävä kulma...kannatteeko tuollaisia enään oikein läpätä koneistuksen jälkeen?

Edit: Siis tuossa on yksi 45 asteen kulma mutta onko muut suoria 30? 60? nooh koitan googlata




Edited By bussikoppa on 1317582520
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ei ole mitään kulmia, vain pitopinta on suora 45 ast leveys 1mm. kaikki muut muodot R:llä
Noita nykyaikaisilla koneilla koneistettuja seetipintoja ei tarvii/kannata läpätä, vahinkoo vaan saa aikaiseksi. Nykyään kaikki seetikoneistukset alipaine testataan laadun varmistamiseksi.
Jos venat ei pidä niin koneistajaa voi taputella.
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

OK siis pitopinta on ns. perinteinen 45 asteen kulma muut jotain muuta..eli nykyään tehään ykskulmasia :p No joo kuulostaa hienolta..tuon läppäys homman melkein arvasin ettei kannata enään..enpä ole juuri nykyaikasilta koneistamoilta tulleita vanhanaikasiakaan juuri läpänny

Edit: Muistaakseni pitäjänmäellä jo jotain -01 tai kaks GT-motorssilla yhden kannen mulle alipainetestasivat..oli muuten hyvä paikka

Netistä poimittua:A radius valve job is basically a 5-angle job where the transitions between the 5 angles are smoothed out.

Kolmekulmaa tulee hinta hyötysuhde paree ja sillä kait pärjää mutta useanmalla parempi ilmavirtaus mutta kalliinpi lasku vai miten se oli?




Edited By bussikoppa on 1317593249
Vastaa Viestiin