Busaan sliparia/kokoränniä? kokemuksia?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
68-1311931507

Viesti Kirjoittaja 68-1311931507 »

Moro kaikille. Ostin tällä viikolla erittäin hyväkuntoisen vm07 busan, ja ensimmäisenä silmätikuksi joutui orkkis putkisto. Tehoja tuossa on suomen yleisillä teillä liikkumiseen vähintäänkin tarpeeksi, mutta kaipaan kuitenkin kireämpiä soundeja? Onko pelkkien slipareitten vaihtaminen tässä tapauksessa järkevä ratkaisu, vai onko syytä laittaa kokoputkisto? Meinaan että hinnoissa ei valtavia eroja ostaako pelkät vaimentimet vai koko putkiston, esim Hindle. Ja onko tietoa että muuttuuko pyörä huonompaan/parempaan suuntaan pelkkien avarampien vaimentajien johdosta, että pitääkö jo tässä tapauksessa ajaa dynossa kartat uusiksi? Esim yoshimuran kokorännillä ecu:a vissiin joutuu jo säätämään että saadaan seokset ym optimoitua. Ja onko koko putkiston vaihtamisesta busaan kuinka suuri hyöty tehojen ja ajettavuuden suhteen hintaansa nähden?

Tiedä en mutta kuullut oon että yoshimuran koko putkella lähtis busan painosta 13kg pois?!




Edited By Diablo on 1312019043
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...käsittääkseni säädättää kannattaa jos kokoputkiston vaihtaa.

Tällä foorumilla tais olla myynnissäki tälläki hetkellä kokoputkistoa ja slipareita...ja kyllä meleko usiasti on tarjolla, joten kannattaa seurata myös tuota pörssifoorumia!

Ajettavuuesta tms sen verran, että suurin merkitys kait on sillä, että on säädöt semmosessa kuosissa, että toimii kaikilla kierrosaluhheilla, oli sitten kokoputkisto tai sliparit tai originaali putkisto. Kannattaa ehkä joka tapauksessa sääjättää, ellei sitä jo ole tehty.

Eikhän tuolla vaihtamisella lähinnä haeta äänimaailmaa uusiksi, joskin tietysti orig verrattuna myös tehot voi jonku verran kasvaa...onko sillä sitten isoa merkitystä normi ajossa, voi jokanen olla mieltä mitä tahansa. Tosia-asiahan on, että tehoja ei ole koskhan tarpheksi ;)

Toiset taas tykkää slipareista (originaaliputkistoon) ehkä senki takia, että saa molemminpuolisen putkiston, kun taas esmerkiksi minulla tuo toispuoleinen miellyttää ommaa silmää enemmän. Makuasioita.

Ja :welcome: busanistien joukkoon.

edit: tässä yksi myynnissä oleva Yoshi RS-3 (mulla sama)




Edited By toimeve on 1312020604
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

Siitä ostat putkiston ja käyt säädättämässä Ecueditorilla!
Samalla saadaan pyörä säätöihin sekä vaihdekohtaiset/huippunopeusrajoittimen pois!




Edited By Juhama on 1312020499
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
68-1311931507

Viesti Kirjoittaja 68-1311931507 »

Mulle taitaa riittää ihan pelkkä slipareiden vaihto. Jos ei muualta ala löytymään hyväkuntoisia käytettyjä, niin sitten soitto bikefoxille ouluun, tai kattella ulkomailta että mitä siellä maksaa. Yoshimurat kait on parhaasta päästä. Jossakin taisin nähdä sellaisen slipari satsin missä tuli vaimentimien lisäksi ne väliputket pakosarjalle..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Diablo kirjoitti:Mulle taitaa riittää ihan pelkkä slipareiden vaihto. Jos ei muualta ala löytymään hyväkuntoisia käytettyjä, niin sitten soitto bikefoxille ouluun, tai kattella ulkomailta että mitä siellä maksaa. Yoshimurat kait on parhaasta päästä. Jossakin taisin nähdä sellaisen slipari satsin missä tuli vaimentimien lisäksi ne väliputket pakosarjalle..
Ei vaan soitto Rocksterille Yoshimurasta ja sitten TT-Motorsportille Kempeleeseen säädätykseen. Suosittelen! :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

http://shop.yoshimura-jp.com/en/index.html

Ainakin tuohon merkkiin ollut tyytyväinen.:D
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
68-1311931507

Viesti Kirjoittaja 68-1311931507 »

Otin neuvosta vaarin ja otin puhelun rocksterille :smoking:
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Diablo kirjoitti:Otin neuvosta vaarin ja otin puhelun rocksterille :smoking:
Jeba. Homma hoidossa molemmin puolin :mosh:
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

No ni, hyvä homma Diablo!!! Sit tosiaan Ecueditor säätö Vittaniemen Samilla Espoossa tai TT-Motorsport Kempeleellä.....Missä päin sitten asutkin...kumpaan lyhyempi matka! Itellä pyörä säädetty Samilla...ei voiku suositella!



Edited By Juhama on 1312101963
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
68-1311931507

Viesti Kirjoittaja 68-1311931507 »

Ajattelin kysyä kalajokiselta tehopenalta josko hänellä olis aikaa säätää tuo busa. Löytyy värkit suzukin oman ecun säätämiseen. Itse kun asun ylivieskassa niin olis suht lyhyt matka viedä rojut sinne.

http://tehopena.nettisivu.org/sivu1/
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

Diablo kirjoitti:Ajattelin kysyä kalajokiselta tehopenalta josko hänellä olis aikaa säätää tuo busa. Löytyy värkit suzukin oman ecun säätämiseen. Itse kun asun ylivieskassa niin olis suht lyhyt matka viedä rojut sinne.

http://tehopena.nettisivu.org/sivu1/
Toivottavasti on siis Ecueditor, jolla kaveri säätää pyörän! Tuo "Suzukin oman boxin säätö" saattaa tarkoittaa Yoshiboxilla säätämistä....Mikä ei ole sitten mikään kunnon säätö....."vartissa säädetään ylhäältä hieman laihemmalle säätämistä":D Tosiaan itellä säätö kesti sen 3,5h ja meni varmaan puol tankkii bensaa! Jos haluaa hyvän niin ECUEDITOR!
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Avatar
hayabusa00
Viestit: 98
Liittynyt: 26 Huhti 2009, 23:08
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hayabusa00 »

Onko kellään kokemusta Gen 2 danmoto slipareista ?
Taidan tilata kokeeksi kun toi hinta ei päätä huimaa tämmöset
tomppa73
Viestit: 151
Liittynyt: 17 Heinä 2011, 07:30
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja tomppa73 »

Diablo kirjoitti:Ajattelin kysyä kalajokiselta tehopenalta josko hänellä olis aikaa säätää tuo busa. Löytyy värkit suzukin oman ecun säätämiseen. Itse kun asun ylivieskassa niin olis suht lyhyt matka viedä rojut sinne.

http://tehopena.nettisivu.org/sivu1/
Kommentteja kaivataan tästä tehopenasta!
Ois tarvetta käyttää busaa säädöillä ja toi ois lähempänä kuin TT.
Elämä on ihmisen parasta aikaa :)

K4, K5, nykyisin K8
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

tomppa73 kirjoitti:
Diablo kirjoitti:Ajattelin kysyä kalajokiselta tehopenalta josko hänellä olis aikaa säätää tuo busa. Löytyy värkit suzukin oman ecun säätämiseen. Itse kun asun ylivieskassa niin olis suht lyhyt matka viedä rojut sinne.

http://tehopena.nettisivu.org/sivu1/
Kommentteja kaivataan tästä tehopenasta!
Ois tarvetta käyttää busaa säädöillä ja toi ois lähempänä kuin TT.
Elä Tomi edes mieti muita vaihtoehtoja ku tuo tt-motorsport. Toki jos viet sen Samille niin sit, mut todennäköisesti et lähe kiikuttaan tuonne ruuhkasuomeen pyörääs.
Eli jos hyvän haluut niin tt-motorsport.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
tomppa73
Viestit: 151
Liittynyt: 17 Heinä 2011, 07:30
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja tomppa73 »

Jep Jonne täytyy soitella TT:lle aikaa ens vapaille:)
Elämä on ihmisen parasta aikaa :)

K4, K5, nykyisin K8
Vastaa Viestiin