Sivu 1/2

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 12:28
Kirjoittaja 107-1256634745
Jep!
Olisi apuja vailla ongelmaan jossa mittaristossa Oleva FI-punainen valo vilkkuu?? Kyseessä -03 busa
Kysyisin teiltä jotka osaisivat neuvoa, että mitä pitäis tehdä ja mistä moinen johtuu??
Huomattuja seikkoja on että moottorin käynnistyminen ajoittain todella ongelmallista.
Kun valo vilkkuu eikä lähde käyntiin. Katkaisee virrat ja laittaa takaisin päälle niin valo ei välttämättä enään vilku, mutta ei lähde hyvin käyntiinkään. Toisinaan taas lähtee käyntiin ihan normaalisti.
Eilen ajaessani valo syttyi, mutta moottorin käyntiin tai toimintaan en huomannut sen vaikuttavan. Sammutus ja taas oli valo poissa.
MIkä on tamän ongelman taustalla?
Kiitoksia jo kaikille vastauksista... :apua:

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 13:07
Kirjoittaja Quadron
Saatko töpselistä vikakoodin näkyviin?

Helpoin lähteä liikkeelle kokeilemalla vaihtaa yksi tulppa kerrallaan, ja katsoa vaikuttaako se. Yllättävän usein käyntiviat johtuu tulpista ja voi oireilla miten sattuu... ???

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 13:35
Kirjoittaja jarim
Lue vikakoodi, ohjeistusta tuosta: http://www.busanistit.org/foorumi....ry69014

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 22:45
Kirjoittaja 107-1256634745
Kiitoksia ohjeista ja neuvoista. :thumbup: Kysyvä kun ei koskaan tieltä eksy.
Kun vapaa-aikaa liikenee tarkistan sen koodin.
Toinen vaihtoehto on tietysti, että vaihtaa saman tien tulpat.
Kun ei ole tietoa koska vaihdettu viimeksi.
Kiitoksia!:)
:bike:
Saa taas vietyä mamman ajelulle.

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 23:48
Kirjoittaja BaTTman
Kompataas sen verran että kandee ne iridiumit hommata. Vaikkei uskois ni ainaki kulutus pienenty...ja keula keventy kovasti ko vaihto uusiin :p

Lähetetty: 05 Kesä 2011, 22:45
Kirjoittaja same
kekko kirjoitti:Jep!
Olisi apuja vailla ongelmaan jossa mittaristossa Oleva FI-punainen valo vilkkuu?? Kyseessä -03 busa
Kysyisin teiltä jotka osaisivat neuvoa, että mitä pitäis tehdä ja mistä moinen johtuu??
Huomattuja seikkoja on että moottorin käynnistyminen ajoittain todella ongelmallista.
Kun valo vilkkuu eikä lähde käyntiin. Katkaisee virrat ja laittaa takaisin päälle niin valo ei välttämättä enään vilku, mutta ei lähde hyvin käyntiinkään. Toisinaan taas lähtee käyntiin ihan normaalisti.
Eilen ajaessani valo syttyi, mutta moottorin käyntiin tai toimintaan en huomannut sen vaikuttavan. Sammutus ja taas oli valo poissa.
MIkä on tamän ongelman taustalla?
Kiitoksia jo kaikille vastauksista... :apua:
Mulla gen2 -08 kaasuläppien asentoanturi, sai valon syttumään. Pitäisi säätää 12tkm välein..
Mutta selvitä se vikakoodi ensin...

Lähetetty: 06 Kesä 2011, 17:39
Kirjoittaja 107-1256634745
Tutkiskelin tänään pyörää ja sieltähän se liitin löyty. Takapenkin alta "emännän vasemman pakaran alta"
Koitin käydä vetämässä niin, että kiekat nousee yli 9000 Kuitenkaan tällä kertaa ei mitään ongelmia valokaan ei syttynyt. Pyörä toimi moitteita. Käyntiinlähtö sellaista busamaista, pientä sahausta ennen starttia. Uudet tulpat tuli jo tilattua ne Idiumit vai mikkä ne nyt oli.
Tulpat menee nyt kuitenkin vaihtoon ja toivotaan, että tämän illan kruisailussa ei pyörä jätä välille.
Palaan kysymään asian tiimoilta lisää, kun illan keikka on tehty. :bowdown:

Lähetetty: 06 Kesä 2011, 20:17
Kirjoittaja 107-1256634745
No jaa!
Ilta-ajot tuli tehtyä ja ei mitään ongelmia pyörän kanssa?????
Käynnisty normaalisti kylmänä ja kuumana eikä FI-valo syttynyt nytkään vaikka tempastiin mamman kans kierrokset rajottimelle.
Olisiko ilmanputsarin putsaus paineilmalla auttanut??
Kiva olisi saada muiltakin palautetta onko joidenkin paikkojen putsaus auttanut kyseiseen vikaan.




Edited By kekko on 1307413274

Lähetetty: 06 Kesä 2011, 21:21
Kirjoittaja jarim
Pidä penkki irrallaan josko uusii niin pääset lukemaan vikakoodin heti.

Lähetetty: 06 Kesä 2011, 21:31
Kirjoittaja same
kekko kirjoitti:No jaa!
Ilta-ajot tuli tehtyä ja ei mitään ongelmia pyörän kanssa?????
Käynnisty normaalisti kylmänä ja kuumana eikä FI-valo syttynyt nytkään vaikka tempastiin mamman kans kierrokset rajottimelle.
Olisi ilmanputsarin putsaus paineilmalla auttanut??
Kiva olisi saada muiltakin palautetta onko joidenkin paikkojen putsaus auttanut kyseiseen vikaan.
Ilmanputsari kannattaa uusia, ennemminkuin alkaa sitä putsailemaan. Ei maksa hirveesti. Siitä ei kyllä tietoa voisiko tuo aiheuttaa itse vikaa.

Lähetetty: 07 Kesä 2011, 05:39
Kirjoittaja 107-1256634745
Ilmanputsarin puhaltaminen oli sellaista ensihoito, koska sitä uutta ei ollut eikä ollut niitä tulppiakaan vielä laittaa, mutta tänään pitäisi tulla. Näin lupasi paikallinen kauppias.

Sellainen tunne kylläkin eilen pyörällä ajaessa tuli, että olisi ollut aavistuksen ripeämpi eli vastannut kaasuun paremmin. Tietysti ilman saanti on tärkeää ja tukossa se suodatin kylla oli. Ei nyt ummessa, mutta kuitenkin. Aika lailla sieltä töhnää lenti, kun ilmalla sisäpuolelta ulospäin puhalti ja valoa vasten katsottuna rupesi näkymään selvästi läpi.

Palaan asian tiimoille, kun on uudet tulpat ja suodatin kiinni.
Ja muutama kilometri alla ajettuna pohjille.
Ja otetaan se koodi tietenkin selville mikäli FI-valo syttyy.
Kiitti POJAT!

Lähetetty: 07 Kesä 2011, 06:16
Kirjoittaja same
Ilmanputsari on mulla ollu 6tkm ajon jälkeen aika pask*nen.
Huolto-ohjeessa muistaaksen vaihtoväli 12tkm, tarkistus 6tkm.

Lähetetty: 07 Kesä 2011, 06:38
Kirjoittaja Tr3
On se kumma että tollasta muutaman kympin osaa joka on hyvinkin olennainen palikka, moottorin täysipäiseen toimintaa , niin ei saada vaihdettua . Paineilmalla puhalteli vain tukkii ky suodattimen. Kauppaan mars

Lähetetty: 07 Kesä 2011, 09:10
Kirjoittaja jarim
Sisäpuolelta (eli siis "keskeltä") ulospäin puhallus --> suodatin on entistä enemmän tukossa...

Lähetetty: 08 Kesä 2011, 21:18
Kirjoittaja 107-1256634745
Tuo suodati jota puhaltelin on K&N merkkinen metallinen suodin. Nyt se menee pesuun ja lopuksi siihen spey suihkeet pintaan, niin eikös pitäs toimia. Uusi alkuperäinen paperisuodinkin löytyy ja ne uudet tulpat. Asennus ajasta enään homma kiinni.
Kuinkas se oli? vaatiko erityisen tulppa-avaimen?