Ahdettu Busa normaali käyttiksenä.?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
115-1304591416

Viesti Kirjoittaja 115-1304591416 »

Tervehdys vaan kaikille! :tapu:

Elikkä, kattelussa olis kovasti Busa..ahdettu moinen.
Turpopyörää ei ole ennestään ollut, autoja kylläkin.

Kiikarissa olisi nyt yksi valmiiksi tahdistettu peli...
Käyttötarkoitus olis aivan pitää käyttiksenä ja ajaa mahdollisesti muutama pidempikin reissu kesässä.

Mieleen herääkin nyt kysymys että miten tuollainen
maltillisesti paineistettu busa toimii käyttiksenä sekalaisessa ajossa? (sisältää kyläpyörintää, matkaa ja sekalaista ajamista).
Ahtopuoli on tarkoitus pitää maltissa -->0,6-0,8bar.

Essonpaari puheina olen kyllä kuullut että nämä turbovehkeet toimisivat hyvin myös käyttöpeleinä.
Ajattelin kuitenkin kysäistä täältäkin koska luulen että täällä osattaisiin puhua kokemuksestakin :laugh:

Tokihan huoltoa on syytä varmaan suorittaa tiheämmin/tarkemmin kuin vapariin... tarkoittaen lähinnä ainakin öljyjen vaihtoa, ketjun kiristelemistä yms. tarkistelua.

Lähinnä nyt ensimmäisenä tulee mieleen tuo ahdetun pyörän toiminta esim. reissunpäällä kaatosateen sattuessa.. turbon putsari on aika herkässä paikassa...liekö imee itseensä heti vedet ja rupeaa probleemia matkantaittoon ilmenemään?
Toinen juttu, miten lie lämpöjen kurissa pysyminen helteellä kaupungissa ajettaessa? -->liekö eroa vapariin..

Liekö monesti kyselty samaa mutta en ainakaan äkkiseltään löytänyt vaikka olen mielestäni koko foorumin tässä viikon aikana selaillut läpi ???

Olisin suuresti kiitollinen jos tietoa omaavat voisivat vastailla kysymyksiin ja kertoa kokemuksiaan..

Onko järkeä haaveillakkaan ahdettua Busaa käyttikseksi?

Kiitos.
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

ei normi käytössä ole mitään ongelmia. Itellä oli pari kesää normi käytössä ja sit pari kesää kovemmassa ajossa. Konehan käy helpommalla maantie nopeuksissa kun ei se edes ahda. öljyjä kun muistaa vaihdella niin silloin ei muuta ku ajoa. Ilmanputsari itsellä oli about ramair putkien korkeudella katteen sisällä joten vesiongelmia ei ollut. Ei tosin lämpöongelmiakaan vaikka vaihoin varuilta muzzyn teräs flektin joka oli tehokkaampi. Vesiruisku toimi harvemmin kun ei busa kerennyt ahtaa muuta kuin pitemmissä kiihdytyksissä. Reissujakin tuli tehtyä ja nurburingillä käytyä ajamassa. Eikun kaupan tekoon.



Edited By RHead on 1305369709
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Jos on välijäähdytin, niin sitten toinen flekti orkkiksen avuksi jollei jo ole. Muuten eivät tarvi kuin ajoa.
tetsa
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

noilla ahdoilla käyttöpyörä kyl kestää kun käyttää järkevästi. lämpö ongelmia on enemmän kuin virittämättömässä. mulla ei sateen kanssa myöskään ongelmia, putsari oli korkeemmalla. expressin sarjalla putsari alempana ja heiltä olen tuollaisistakin ongelmista kuullu. tosin ei sitä ihan pienellä sateella tukkoon saa.
ei mikään huoltovapaa pyörä, aika usein jotain pientä roplattavaa löytyy. Mut kyllä ahdettu hieno laitos on. voimaa ja ääntä. kaupoille vaan.
jeejee 1/4 alle kympin
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

Termos, mulla käyttöpyöränä pikku paineilla ja MC-Express sarjalla takana 30000km ilman huolia, laitatin toisen flektin ja muzzyn lapa vakiossa. Tehty myös veden ohjaus pelti putsarin eteen, ei ole kyllä ollut mitään huolia lämpöjen tai käytön suhteen, kuin ajais vakio busalla, pikkusen enempi voimaa ja ääntä. Loppuun pieni mainos pyörä myynnissä ja luvat OK.
Vastaa Viestiin