Sivu 1/1

Lähetetty: 11 Heinä 2008, 17:44
Kirjoittaja pete695
kuis sen saapi helposti ilmattua,tuon jäähdytysjärjestelmän?ei oikein kierrä vesi+kun korkin avaa niin tuleepi silmille :D

Lähetetty: 11 Heinä 2008, 20:58
Kirjoittaja Tepa
kumma juttu,kun mun ei oo koskaan tarvinnu tehdä kummempia,kuin kaataa vedet sisään ja menoksi...

nouseeko lämmöt yli normaalin,vai miksi tuntuu,että siellä olisi ilmaa...?

Lähetetty: 11 Heinä 2008, 21:07
Kirjoittaja Jaakko
ei siinä mitään ihmeellistä ole itsellänikään ollut. vedet sisään, korkki auki käyttää lämpimäksi ja lisää täyteen siinä koneen käydessä. sit koe ajo lenkki ilman sivukatteita ja tarkistus kun kone jäähtyy että vedet on sisällä.

Lähetetty: 11 Heinä 2008, 22:38
Kirjoittaja samppi
Ei mullakaan tehny mitään ihmeitä. Nessut pihalle ja uutta torveen. Pari lenkkiä ympäristÖssä ja tarkistus/pieni lisäys. Lämmöt pysyny ok. Painettahan siellä voi olla kuumassa koneessa mut ei se pitäs vissiin ihan holona silti työntää vettä pihalle. Kierto ok ?? Joku letkun mutka lintassa, pumpussa häikkää, pahin skenaario pahvi rikki :angry:

Lähetetty: 11 Heinä 2008, 23:53
Kirjoittaja 107-1089231881
pete695 kirjoitti:kuis sen saapi helposti ilmattua,tuon jäähdytysjärjestelmän?ei oikein kierrä vesi+kun korkin avaa niin tuleepi silmille :D
Täytä jarjestelmä, korkki kiinni. Paisuntasäiliö ylärajaan ja käyntiin/käyttö lämpimäksi. Käytät konetta niin kauan että flekti herää pari kertaa ja tarkastat nesteen määrän paisunta säiliöstä. Erillisiä ilmauksia ei tarvita.

Lähetetty: 08 Kesä 2010, 17:02
Kirjoittaja jummijammi
Laitetaas vaikka tänne, vaikka vähän vanha topikki onkin.. Alko tuossa paisarissa semmoinen kuplinta ja porina koneen käydessä, ja tietysti pelko persiissä heti kannentiivistettä epäilemään.. Noh, tuli tuo syylärin korkki mieleen Jarim:n tapauksesta, ja testaileen toista korkkia.. Ei auttanu. Eilen katoin letkut ja liitokset, niin ylävesiletkun syylärin puoleinen klemmari lähti sormilla auki, ja vastaava alavesiletkussa korkkas kierteet heti ku koitti kiristellä. Hain teboililta 4 klemmaria, ja nyt on tuplavarmistukset molemmissa letkuissa.. Eli säikähdyksellä selvis!! Ja flektikin pärähti pitkästä aikaa itsestään käyntiin, viime syksynä laitoin jo pakkokytkimen kun oireilu alko, ja flekti ei toiminu vaikka lämmöt kohosi.. :bike:

Lähetetty: 08 Kesä 2010, 18:26
Kirjoittaja Dösällä
jummijammi kirjoitti:..ylävesiletkun syylärin puoleinen klemmari lähti sormilla auki, ja vastaava alavesiletkussa korkkas kierteet heti ku koitti kiristellä...

Hyvä nostella välillä wanhojakin, viat kuitenkin säilyy (valitettavasti).

Tapauksessasi lienee kyse ollut siitä että nestekierron mukana alaliitoksesta imeytyi ilmaa järjestelmään joka lämmettyään ilmeni ylempänä (paisuntasäiliössä) kuplintana. Jos orkkisklemmarit olisivat olleet ok niin niiden kiristyksellä olisi luultavasti päässyt ongelmasta eroon.
Btw, kuinka monta vakioBusan kansipahvia on palanut "normaali"käytössä...? Tai no, normaali on niin häilyvä käsite...

Lähetetty: 08 Kesä 2010, 21:41
Kirjoittaja 107-1089231881
Ei niin, löysä liitos hukkaa paineen jäähdytys järjestelmästä ja siit johtuu pulpatus. Sama oire tulee myös rikkoontuneesta jäähdyttäjän korkista. Jarim llä tämä vika kiusas keväällä tosissaan

Lähetetty: 08 Kesä 2010, 21:46
Kirjoittaja jarim
Joo. Pulputipul. :blues:

Lähetetty: 28 Loka 2010, 21:52
Kirjoittaja 83-1279711795
Vähän tähän samaan syyläri hommaan kysymys et kuinkas kova paine sielä syylärissä on se normi paine, käytin tänään koneen lämpöseks, niin et parikertaa flekti lähti käyntiin, ja koitin letkuja niin ovat aika timmit... En koittanu korkkia avata ku katteet olivat paikoillaan, mutta sen mitä sain ylä ja alavesiletkua testattua niin olivat aika timmejä, ei mitään himo kovia, sai kyl puristettua vähän mut ei linttaan... Lämmöt kyl pysyi koko aika puoles välis ei noussu sen yli, sitten ku kone jäähtyi, meni ylävesiletku linttaan alipaineesta...?

Lähetetty: 29 Loka 2010, 13:10
Kirjoittaja tetsa
Työkaverin mukaan ylävesiletku EI voi mennä lyttyyn alipaineesta kun se on ylhäällä, eli siellä on ylipaine. Alavesiletku voi kyllä mennä lyttyyn kun se on alhaalla jolloin siellä voi olla alipainetta.
Himosta ja kovasta ei hirveesti puhunu kun jo vanha mies. :bowdown:




Edited By tetsa on 1288347078

Lähetetty: 29 Loka 2010, 18:45
Kirjoittaja 83-1279711795
No sepä kumma, ku toi kyl jäähtyessä oli vähä niiku lytys ja pehmoonen eli ei ainakaan ollu ylipainetta... Alavesiletkun sisällä menee se jousi et se ei edes voi mennä lyttyyn... en sit tiedä mut autoissa menee joskus ylävesiletkut lyttyyn moottorin jäähtyessä (sammuksissa) ja kun avaat korkin se imasee sisäänsä ilmaa ja letku muljahtaa muotoonsa... En sit tiedä kuinka se näissä mopedeis toimaa, mut luulis et on aika sama toimintaperiaate... Ja tämä tosiaan tapahtui moottorin ollessa sammuksissa ja jäähtyessä.. Sen ymmärrän ettei tota voi moottorin käydessä tapahtua...

Lähetetty: 31 Loka 2010, 20:39
Kirjoittaja 80-1282575939
tetsa kirjoitti:Työkaverin mukaan ylävesiletku EI voi mennä lyttyyn alipaineesta kun se on ylhäällä, eli siellä on ylipaine. Alavesiletku voi kyllä mennä lyttyyn kun se on alhaalla jolloin siellä voi olla alipainetta.
Himosta ja kovasta ei hirveesti puhunu kun jo vanha mies. :bowdown:
voi helv***i, jos järjestelmässä ei ole ilmaa niin paine ala- ja ylävesiletkun välillä on sama, näin se paine vaan nesteessä kulkee.

Mitä itse ilmaamiseen tulee niin täytä rauhassa ja pikku hiljaa järjestelmä niin suurin osa ilmasta poistuu, käyttele konetta tyhjäkäynnillä niin kauan että flekti pyörähtää käyntii pariin otteeseen, näin neste on lähtenyt kiertämään, anna jäähtyä ja tarkista nesteen pinnankorkeus.. kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. etc..