Busan puikkoihin
No niin se on sitten busan vuoro, viimeinen 2 vuotta meni B-kingin kimpussa tulos ois tossa http://tr3.kuvat.fi/kuvat/Suzuki%2BB%2B-King/
Nyt on Kingi uudella omistajalla ja Busan rakentaminen alkaa, tarkoituksena on tehdä hieno ja todella ajettava busa.
kingiä aikaisempi projekti oli Rocket jonka taival näkyy tuos:
alku http://kuvablogi.com/nayta/853611/ ja tulos http://kuvablogi.com/nayta/1207487/
Busan osalta muutokset on jo alkaneet , WP alusta Taakse Fusion 4014 Fusion ja eteen jouset ja uudet öljyt, Asv kahvat, Puig pleksi, Micron putket, Satulat tilattu, Hiilari palikkaa japaniasta tulossa ja talvella Faw:n luotto maalari Jeppe vetää värin pintaan
Edited By jarim on 1282591360
Nyt on Kingi uudella omistajalla ja Busan rakentaminen alkaa, tarkoituksena on tehdä hieno ja todella ajettava busa.
kingiä aikaisempi projekti oli Rocket jonka taival näkyy tuos:
alku http://kuvablogi.com/nayta/853611/ ja tulos http://kuvablogi.com/nayta/1207487/
Busan osalta muutokset on jo alkaneet , WP alusta Taakse Fusion 4014 Fusion ja eteen jouset ja uudet öljyt, Asv kahvat, Puig pleksi, Micron putket, Satulat tilattu, Hiilari palikkaa japaniasta tulossa ja talvella Faw:n luotto maalari Jeppe vetää värin pintaan
Edited By jarim on 1282591360
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Suurta ihmetystä herätti Busan TODELLA paskat jarrut kas kun ei ole laittaneet Kingin jarruja busaan on ihan toiselta planeetalta, mielenkiintoista on verrata noita mopoja keskenään
Kingillä ajettu 30.000
2 euroopan reissua yht 11.000 km
radalla 10-15 päivää kesässä
ja muuten mutkapolkuja
Busalla tasan 3 päivä vetoa yht 1000 km
tällä ajolla huomatut asiat:
B-king nopeempi mutkapoluilla ( lyhyempi akseliväli )
B-King parempi jousitus ( Wp suspension ) orkkis huonompi kun orkkis busassa
B-king Parempi vääntö, tuntuma että kiihtyy paremmin sinne about 180 asti , sen jälkeen busa menee ohi.
B-king parempi tuntuma tiehen ja etupyörä tuntuma
Busa pehmeempi matka-ajossa ja jotenkin smooth
Busan vieminen tappi maassa , helpompaa ( alhaisempi painopiste)
Busa jollaintavalla helpon oloinen ja nopea puolen vaihto vaatii vähemmän voimaa,
Busa kiva kun pysyy ruukku päässä
Mielenkiintoista on nähdä kun vaihtaa Pilot Power 2 ct alle ja takarenkaan profiili vaituu 190/55 . Ja saa sen iskarin hittoon sieltä ja wp tilalle
en koskaan käsittänyt B-kingin orkkis 200/50 kumppaa , se vaihdettiin suht nopeesti 190/55 tulee aivaan sairaasti parempi ajettava radalla ja mutkissa
Mielenkiintoista kuitenkin päästä busaa ja väsää, busaa
Kingillä ajettu 30.000
2 euroopan reissua yht 11.000 km
radalla 10-15 päivää kesässä
ja muuten mutkapolkuja
Busalla tasan 3 päivä vetoa yht 1000 km
tällä ajolla huomatut asiat:
B-king nopeempi mutkapoluilla ( lyhyempi akseliväli )
B-King parempi jousitus ( Wp suspension ) orkkis huonompi kun orkkis busassa
B-king Parempi vääntö, tuntuma että kiihtyy paremmin sinne about 180 asti , sen jälkeen busa menee ohi.
B-king parempi tuntuma tiehen ja etupyörä tuntuma
Busa pehmeempi matka-ajossa ja jotenkin smooth
Busan vieminen tappi maassa , helpompaa ( alhaisempi painopiste)
Busa jollaintavalla helpon oloinen ja nopea puolen vaihto vaatii vähemmän voimaa,
Busa kiva kun pysyy ruukku päässä
Mielenkiintoista on nähdä kun vaihtaa Pilot Power 2 ct alle ja takarenkaan profiili vaituu 190/55 . Ja saa sen iskarin hittoon sieltä ja wp tilalle
en koskaan käsittänyt B-kingin orkkis 200/50 kumppaa , se vaihdettiin suht nopeesti 190/55 tulee aivaan sairaasti parempi ajettava radalla ja mutkissa
Mielenkiintoista kuitenkin päästä busaa ja väsää, busaa
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...että on hienoa kun jaksethan touhuta noitten kans ja tyylillä tehä...ittelle täysin vierasta ees ajatus että itte alakais tuollaseen.
Voisin kyllä, sopivasti ylimäärästä jos olis, ostaa valmiin laitetun version. Hayabusasta. Paitti jos olis paljon ylimäärästä, niin Busan lisäksi sen HD:n ison matkasohvan, jonku kivan näppärän nakun ja rouhean 400cc enduron
Voisin kyllä, sopivasti ylimäärästä jos olis, ostaa valmiin laitetun version. Hayabusasta. Paitti jos olis paljon ylimäärästä, niin Busan lisäksi sen HD:n ison matkasohvan, jonku kivan näppärän nakun ja rouhean 400cc enduron
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
tuolta.oikeeta hiilikuitua ja istuu kuin hanska
http://www.moto-works.jp/bikes/08_alumitex_hayabusa.html
http://www.moto-works.jp/bikes/08_hayabusa.html#newfender
ja
http://www.hayabusashop.de/index.htm
ja
Motoworks tekee muutaman pikku jutskan
http://www.moto-works.jp/bikes/08_alumitex_hayabusa.html
http://www.moto-works.jp/bikes/08_hayabusa.html#newfender
ja
http://www.hayabusashop.de/index.htm
ja
Motoworks tekee muutaman pikku jutskan
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
pakko kokeilla HH palat, revonlutionrotors levyt ,teräspunosletkut. ja jos ei auta niin bremboa kehiin..
jos joku oikeesti sanoo et hyvät jarrut ni , sorry en oo samaa mieltä , toisaalta jos ei oo parempia ajanu nii ei voi tietää..
pikku lenkki ducatilla tai agustalla tai bemarilla saattaa muuttaa kantaa
jos joku oikeesti sanoo et hyvät jarrut ni , sorry en oo samaa mieltä , toisaalta jos ei oo parempia ajanu nii ei voi tietää..
pikku lenkki ducatilla tai agustalla tai bemarilla saattaa muuttaa kantaa
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
jyka kirjoitti:hysssss, busan jarrujen arvostelu on täällä arka aihe. Mutta kerro kokemuksia jos teit onnistuneita jarruparannuksia. Otan vinkkejä mielelläni vastaan
Halpa ja nopea jarrupäivitys gen1 malliin.
Se vanha tuttu resepti: gen2 keula jarruilla/ gen1 vanne/levyt 320mm/teräspunos letkut/palat.
Paranee jo aika oleellisesti jarru tuntuma...
ja jos tohon lisää vielä radiiaali pääsylinterin niin paketti on kasassa.
Paketille hintaa tulee noin 7-900e ja vanhasta keulasta/osista saanee helposti takaisin n.4-500e.
Gen2 seen vaihtaisin gen1 vanteen levyineen (320mm vaatii 5mm holkit satulan alle) ja päivittäisin letkut/palat/radiaali kahvan. Paketille tässäkin kohtaa tulee n. 4-500e.
Näin toimien jarrut saa päivitettya vähintäänkin kohtuu tasolle edullisimmin. Hmm.. vai onko jollakulla korjattavaa ?
Edited By Ksthb on 1282626714
siis mitä ihmettä, ykköseen vaihdetaan kakkosen jarruosat ja gen2:een ykkösen? =D
gen2 täällä siis, ajattelin ensi talvena kokeilla aftermarket-letkuja eteen, onko tuntumassa selvää eroa? Ettei mene hukkaan raha ja työt
Vai pitääkö pistää levyt uusiksi. Palatkin voisi tietysti uusia kun alkaa olla muutenkin vaihtokunnossa. suosituksia?
Letkuina ajattelin näitä: edit, ääh, linkki rikki, galferit siis
tai http://cgi.ebay.co.uk/Goodrid....58a5822
Onko letkuista suosituksia, jotai muita vaihtoehtoja?
Edited By jyka on 1282625434
gen2 täällä siis, ajattelin ensi talvena kokeilla aftermarket-letkuja eteen, onko tuntumassa selvää eroa? Ettei mene hukkaan raha ja työt
Vai pitääkö pistää levyt uusiksi. Palatkin voisi tietysti uusia kun alkaa olla muutenkin vaihtokunnossa. suosituksia?
Letkuina ajattelin näitä: edit, ääh, linkki rikki, galferit siis
tai http://cgi.ebay.co.uk/Goodrid....58a5822
Onko letkuista suosituksia, jotai muita vaihtoehtoja?
Edited By jyka on 1282625434
Hmm.. ymmärsit ehkä hiukan vääriin, gen1 vanne levyineen ja loput osat gen2. vanne vaihtoon ainoastaan isompien jarrulevyjen takia. Tietääkseni gen2 vanteeseen ei valmisteta 320mm jarrulevyjä....jyka kirjoitti:siis mitä ihmettä, ykköseen vaihdetaan kakkosen jarruosat ja gen2:een ykkösen? =D
gen2 täällä siis, ajattelin ensi talvena kokeilla aftermarket-letkuja eteen, onko tuntumassa selvää eroa? Ettei mene hukkaan raha ja työt
Vai pitääkö pistää levyt uusiksi. Palatkin voisi tietysti uusia kun alkaa olla muutenkin vaihtokunnossa. suosituksia?
Letkuina ajattelin näitä: edit, ääh, linkki rikki, galferit siis
tai http://cgi.ebay.co.uk/Goodrid....58a5822
Onko letkuista suosituksia, jotai muita vaihtoehtoja?
Tervetuloa
Itsekin olen noita hiilariosia joskus ihmetellyt ja tulee olemaan mielenkiintoista nähdä lopputulos.
[fakta]
Ei busan jarruja ole voinut ikinä pitää hyvinä, tyydyttävinä tiettyyn pisteeseen asti korkeintaan. Jarruteho on heikko ja heikkenee nopeasti (viimeistään radalla), sekä tuntuma on huono (kahvan liike on pitkä).
[/fakta]
Jarrujen parantelu on omalta osaltani ykkösprioriteetin juttu (nyt vakiojarrut ja sintteripalat). Paljon tuollainen sun mainitsema setti suunnilleen kustantaa? Ja paljon Brembo?
Myös alustan tuunaus kiinnostaa ja mietteet ajettavuuden muuttumisesta.
Itsekin olen noita hiilariosia joskus ihmetellyt ja tulee olemaan mielenkiintoista nähdä lopputulos.
[fakta]
Ei busan jarruja ole voinut ikinä pitää hyvinä, tyydyttävinä tiettyyn pisteeseen asti korkeintaan. Jarruteho on heikko ja heikkenee nopeasti (viimeistään radalla), sekä tuntuma on huono (kahvan liike on pitkä).
[/fakta]
Jarrujen parantelu on omalta osaltani ykkösprioriteetin juttu (nyt vakiojarrut ja sintteripalat). Paljon tuollainen sun mainitsema setti suunnilleen kustantaa? Ja paljon Brembo?
Myös alustan tuunaus kiinnostaa ja mietteet ajettavuuden muuttumisesta.
Gen2 seen vaihtaisin gen1 vanteen levyineen (320mm vaatii 5mm holkit satulan alle) ja päivittäisin letkut/palat/radiaali kahvan. Osapaketille tässäkin kohtaa tulee n. 4-500e.Robinson Crusoe kirjoitti:Tervetuloa
Itsekin olen noita hiilariosia joskus ihmetellyt ja tulee olemaan mielenkiintoista nähdä lopputulos.
[fakta]
Ei busan jarruja ole voinut ikinä pitää hyvinä, tyydyttävinä tiettyyn pisteeseen asti korkeintaan. Jarruteho on heikko ja heikkenee nopeasti (viimeistään radalla), sekä tuntuma on huono (kahvan liike on pitkä).
[/fakta]
Jarrujen parantelu on omalta osaltani ykkösprioriteetin juttu (nyt vakiojarrut ja sintteripalat). Paljon tuollainen sun mainitsema setti suunnilleen kustantaa? Ja paljon Brembo?
Myös alustan tuunaus kiinnostaa ja mietteet ajettavuuden muuttumisesta.
Hmm.. vanhaa ,, ei ei ei.. Vanhassa busassa oli mielestäni sama laulu huonot jarrut. Pyörässä jossa on tehoa on mielestäni 1 asia että se romu pysähtyy, niin radalla kuin kadulla. Vanhan levyn käyttä laajentaa halkaisijaa, samoin kun käyttämällä isoa (aalto tyyppistä levyä ) levyn pintaala kasvaa kestää paremmin lämpöä = parempi jarrutusteho , nää laitoin kingigseen vai näön takia , mutta samalla jarrut muuttui olennaisesti ( ei ois tarvinnu mutta oli hauska ylläri ) http://kuvablogi.com/nayta/2510739/
Paska vaan että Revolution rotors lopetti toiminnan oli liian kalliit , loisto idis kaikki 3 osaa oli valittavissa erikseen ja värejä oli vaikka millä mitalla
siellä on joku ostaja kandi ja tehtaan tulevaisuus selvinnee vasta 1 kk sisään lopullisesti.
Mielestäni noi busan omat levyt ei ole tarkoitettu HH compaund paloille , ja käsittääkseni HH palat syö levyt. nuo revot ja wavet on tehty juurikin sintteri paloille ja kokemuksen mukaan ne palat tarvii olla lämpimät jotta niiden jarruteho on hyvä. esim taajamassa ei niin hyvät
Jarrujen toiminnalline osuus onkin sitten ihan eri jutska, Busan omat letkut joustaa paljon jolloin puristaeessa jarrua letkun seinämä joustaa ja puristusvoima ei välity työsylinteriin niin kuin se voisi parhaimmillaan olla, ja tämän vuoksi teräspunosletku on perusteltu modi koska letkun seinämä siirtää puristuksen suoraan työsylintereille, sitten on taas Jarrusatuloiden ja työsylintereiden vuoro ja sit tulee palat ja sitten levyt..
parempi pala ja hyvin jäähtyvä levy auttaa asiaa se on fakta. Mutta halvalla ei saa kun paskaa.
Katsotaan mitä markkinat tarjoaa , kyselyä oon laittanu Brembolle ja berengerille.. katotaa mitä ne vastaa ja maksaa ? Brembo tosin houkuttaa himona
http://www.yoyodyneti.com/ProductInfo.aspx?productid=5A1.6006.A1
http://www.1tail.com/Brakes/Suzuki_Hayabusa_Brake_Calipers/
Edited By Tr3 on 1282641992
Paska vaan että Revolution rotors lopetti toiminnan oli liian kalliit , loisto idis kaikki 3 osaa oli valittavissa erikseen ja värejä oli vaikka millä mitalla
siellä on joku ostaja kandi ja tehtaan tulevaisuus selvinnee vasta 1 kk sisään lopullisesti.
Mielestäni noi busan omat levyt ei ole tarkoitettu HH compaund paloille , ja käsittääkseni HH palat syö levyt. nuo revot ja wavet on tehty juurikin sintteri paloille ja kokemuksen mukaan ne palat tarvii olla lämpimät jotta niiden jarruteho on hyvä. esim taajamassa ei niin hyvät
Jarrujen toiminnalline osuus onkin sitten ihan eri jutska, Busan omat letkut joustaa paljon jolloin puristaeessa jarrua letkun seinämä joustaa ja puristusvoima ei välity työsylinteriin niin kuin se voisi parhaimmillaan olla, ja tämän vuoksi teräspunosletku on perusteltu modi koska letkun seinämä siirtää puristuksen suoraan työsylintereille, sitten on taas Jarrusatuloiden ja työsylintereiden vuoro ja sit tulee palat ja sitten levyt..
parempi pala ja hyvin jäähtyvä levy auttaa asiaa se on fakta. Mutta halvalla ei saa kun paskaa.
Katsotaan mitä markkinat tarjoaa , kyselyä oon laittanu Brembolle ja berengerille.. katotaa mitä ne vastaa ja maksaa ? Brembo tosin houkuttaa himona
http://www.yoyodyneti.com/ProductInfo.aspx?productid=5A1.6006.A1
http://www.1tail.com/Brakes/Suzuki_Hayabusa_Brake_Calipers/
Edited By Tr3 on 1282641992
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Hmm.. luetun ymmärtäminen on näköjään katoava luonnon vara
Toki hipoluokan jarruihin pääsee käsiksi rahalla...
Tosin noilla laatu vaatimuksilla Busastahan löytyy vaihdettavaa/luokantonta osaa pilvin pimein...
Roskiin voi heittää heti keulaputket, takaiskarin,ohj.iskarin, jarrusatulat tarpeineen, levyt yms.. Parempia tilalle Öhlärii, Bremboo jne
Ja päivitys tuskin maksaa etes 10 kilo euroo....
Toki hipoluokan jarruihin pääsee käsiksi rahalla...
Tosin noilla laatu vaatimuksilla Busastahan löytyy vaihdettavaa/luokantonta osaa pilvin pimein...
Roskiin voi heittää heti keulaputket, takaiskarin,ohj.iskarin, jarrusatulat tarpeineen, levyt yms.. Parempia tilalle Öhlärii, Bremboo jne
Ja päivitys tuskin maksaa etes 10 kilo euroo....