Sivu 1/33

Lähetetty: 29 Loka 2011, 23:55
Kirjoittaja tenhulttio
Rohkenen aloittaa uuden topicin aiheesta TeamForceMajor (TFM) goes to Bonneville. Aateltiin mennä Burt Munro hengessä. Keskustelu vapaata (saa myös vittuilla).
Kysy jos projektista kysyttävää, urputa jos projekti vituttaa. Kehu, jos on kehuttavaa. Ylipäätään, sana on vapaa :welcome:

Lähetetty: 30 Loka 2011, 00:52
Kirjoittaja Jaakko
kahdellako samanlaisella moottorilla sinne lähdetään? millai tup aavikon (varmasti lämmin?) iilmasto on otettu huomioon?
Vaatinee varmaan jäähdytykseltä enemmän jottei männät sula, kun useampi maili siellä kuitenkin ajetaan täydellä kaasulla.

Lähetetty: 30 Loka 2011, 02:13
Kirjoittaja BaTTman
Mitä tapahtu vanhalle topicille?
Mitä tällä välin on tapahtunut?

Lähetetty: 30 Loka 2011, 03:26
Kirjoittaja 83-1175441819
BaTTman kirjoitti:Mitä tapahtu vanhalle topicille?
Mitä tällä välin on tapahtunut?
:D,,, ja sit mä heräsin :tapu:

Lähetetty: 30 Loka 2011, 08:00
Kirjoittaja Heksa
...



Edited By Heksa on 1376667275

Lähetetty: 30 Loka 2011, 09:13
Kirjoittaja harris
Kiitos! Tenhulttio+TFM Tätä oon odottanut.Lycka till... kaikille rakentajille.

Lähetetty: 30 Loka 2011, 11:41
Kirjoittaja jarim
Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: 30 Loka 2011, 11:52
Kirjoittaja suiza
Mitäs Taxille on tapahtunut ???

Lähetetty: 30 Loka 2011, 12:09
Kirjoittaja ysi-ärrä
onko tuossa tokakuvassa tuo kulunu ympyrä, niin sellanen kaatumatatti? Jos on niin melko silee on tullu,huh. Yllättävän vähillä damageilla selvisittä.

Lähetetty: 30 Loka 2011, 12:17
Kirjoittaja toimeve
suiza kirjoitti:Mitäs Taxille on tapahtunut ???
kopioituna toiselta voorumilta:
tenhulttio @ Loka. 29 2011,20:58
On me TFM:lla kans koitettu olla jonakin. Tänään (29.10.2011) päästeltiin eräällä 2700m pitkällä korpikentällä SUOMESSA. Ei oikeen ollut lykkyä mukana. Tässä listaan nopeusajon kolme pahinta huolta:
1. Sivutuuli
2. Kentän tasaisuus
3. Pito

Noh, me ajeltiin Taxia säätöön. 5m/s sivutuuli, töyssyt 950m ja 1500m kohdissa, märkä kiitotie. Ennuste ei ollut kovin hyvä. Paperilla Taxin piti mennä +400km/h 0-tuulessa. Eipä tietoa, miten teoria toimi. Kenttässä oli niin pahoja töyssyjä, että ei puhettakaan, että olis pystynyt päästeleen täysiä koko mailin. Vähintään 1200m kohdassa oli jo pakko löysätä kun pyörä vatkasi sivutuulessa (töyssyissä).
Lopuksi kokkeilin ajaa lievään sivuvastaiseen tuuleen, josko kenttä olis ollut tasaisempi toisesta ajosuunnasta. Eipä ollut. Vatkas aivan perkuleesti. Päätin löysätä vauhtia n. 1km jälkeen. Kun vauhti hiljeni, niin noin 100km/h (logitieto) vauhdissa pyörä karkasi alta. Ei kerinny kissaa sanoa. Siinä sitä liukuin asfalttia vasten ja katsoin kun Taxi liukui vähintään tuplamatkan kuin itse. Yllättävän pienin vammoin mentiin. Pikkusormeen pieni nirhauma ja oikeaan lonkkaan mustelma (ei vielä näy, mutta tuntuu). Ajopuku muuttui kiiltävästä nahasta mokaksi noin kämmenen kokoiselta alueelta. Taxin vammat oli lähinnä naarmuja katteissa ja 10-15mm lyhentynyt jalkatappi. Ei siis mitään oikeaa vikaa.
Jos kypäräkamerasta tai muualta irtoaa rainaa, niin pistämmä juutuupiin.
On ainakin yritetty. :dunno:

Lähetetty: 30 Loka 2011, 12:42
Kirjoittaja tenhulttio
ysi-ärrä kirjoitti:onko tuossa tokakuvassa tuo kulunu ympyrä, niin sellanen kaatumatatti? Jos on niin melko silee on tullu,huh. Yllättävän vähillä damageilla selvisittä.
startin koppa tuli katteesta läpi

Lähetetty: 30 Loka 2011, 12:46
Kirjoittaja tenhulttio
Jaakko kirjoitti:kahdellako samanlaisella moottorilla sinne lähdetään? millai tup aavikon (varmasti lämmin?) iilmasto on otettu huomioon?
Vaatinee varmaan jäähdytykseltä enemmän jottei männät sula, kun useampi maili siellä kuitenkin ajetaan täydellä kaasulla.
OAMK:lta tuli uus kaveri mukaan. Opinnäytetyön aihe, ilokaasumoottorin speksaus. Perustuu lähtötietoina ensimäisellä moottorilla tehtyihin mittauksiin.
Jäähdytys on vakio. Iso vauhti antaa syylärille enemmän ilmaa kuin matelu. Lämmöt nousee lähinnä vain paikallaan käytettäessä.

Lähetetty: 30 Loka 2011, 17:22
Kirjoittaja Snowman
No helveta. Onneks ei pahempaa sattunu lähinnä kuskille. Tsemiä kevääseen.. :thumbup:

Lähetetty: 31 Loka 2011, 22:06
Kirjoittaja 106-1251057001
Aika pienet vauriot pyörässä (ja kuskissa mikä tärkeintä..), paljon oli vauhtia kun pyörä kääntyi kyljelleen?

Lähetetty: 31 Loka 2011, 23:51
Kirjoittaja busajasa
jyka kirjoitti:Aika pienet vauriot pyörässä (ja kuskissa mikä tärkeintä..), paljon oli vauhtia kun pyörä kääntyi kyljelleen?
Login mukaan himpan yli satanen... Hyvässä himmaus vaiheessa. No hyvää oppia Bonnevilleä ajatellen. Siellä on myös liposaa ja ei välttämättä ihan peilisuora pinta. Onneksi damaget oli pyörässä isommat kun kuskissa ja pyörässäkin mitättömät. Tollahan olisi vielä ajettu jos keli ja kenttä olisivat sen vain mahdollistaneet.