Sivu 1/1

Lähetetty: 09 Heinä 2008, 11:55
Kirjoittaja pete695
paljonko on kannenpulttien kiristysmomentti?

Lähetetty: 09 Heinä 2008, 12:02
Kirjoittaja Jaakko
vakio pultit 5,2kiloo
apen pultit 6 kiloo

noi ainankin cometikin 3kerros tiivisteellä.
kiristys ainankin kolmessa vaiheessa. ja kannattaa käydä samalla momentilla pultit läpi 2kertaa, jotta laskostuu tuo tiiviste.




Edited By Jaakko on 1215594519

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 13:26
Kirjoittaja wänk
Mites ku ape neuvoo kiristämään 60lbs joka on käsittääkseen n.8kg
Niin mihin toi 6 kg perustuu? Eli mihinköhän noi ape:n mutterit kannattaa kiristää?

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 13:45
Kirjoittaja 107-1089231881
wänk kirjoitti:Mites ku ape neuvoo kiristämään 60lbs joka on käsittääkseen n.8kg
Niin mihin toi 6 kg perustuu? Eli mihinköhän noi ape:n mutterit kannattaa kiristää?
62 Nm perustuu käytännön kokemukseen. Riittävä tiukkuus jo oikeesti ahdettuihinkin koneisiin.
Noi apen pultit kestänee sen 80 Nm mutta lohko alkaa olemaan jo lujilla tolla pulttien max momentilla.
Tiedän tapauksen että kiritty max arvoon halkeamien säestyksellä.....

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 00:45
Kirjoittaja 107-1126906030
niin ja mites toi kiristysjärjestys? missä järjestyksessä pultteja piukataan. :turbobusa:

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 01:03
Kirjoittaja gsxr
Kiristin omani muistaakseni johonkin noin 70nm ja on toiminut hyvin.

Kiristysjärjestys löytyy korjausoppaasta.

EDIT: Eipäs löytynytkään kunnon ohjetta ainakaan mun oppaasta mutta tuossahan tuo tuli alla.




Edited By gsxr on 1270853213

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 01:31
Kirjoittaja Jaakko
koinonia kirjoitti:niin ja mites toi kiristysjärjestys? missä järjestyksessä pultteja piukataan. :turbobusa:
kiristetään keskeltä reunoillepäin. eli ensiksi keskeltä ja siitä vasemmalta seuraava sit oikeelta, vuorotellen edetään kohti kannen reunaa. niin että ekaksi kahteen kiloon, sit neljään kiloon ja sit viimiseks kuuteen tai (6,2 mihin ikinä haluukaan) eli kolme kierrosta noin. sit odotellaan välissä kevättä ja hyttysiä. kiristetään taas kierros samalla momentilla kuin viimeksikin 6nm (6,2) ainanki cometicin kolmikerros tiiviste menee vieli samalla momentilla kiristäesä piukempaan.
tää kiristys kannattaa tehä ajan ja ajatuksen kanssa. harmittaa kovasti paljon jos tämän takia tiiviste alkaa vuotaa. viritetyissä ainankin kostautuu jos tämä vaihe epäonnistunut.

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 01:52
Kirjoittaja 107-1126906030
kiitokset neuvoista,mopo on onnex vakio, vaikka kovasti omistaja on kurkkinut tota mun turboa et jos sittenkin... :turbobusa: