Ape:n rullaketju jakopäästä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Sekottaja
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Heinä 2009, 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sekottaja »

Nokkien vaihto remontti menossa ja orggis jakopään tilalle tulossa ape:n rullaketju ja rattaat. Askarruttamaan rupesi sellainen asia, että oletteko te jotka kyseisiä olette pyöriinne laittaneet niin joutuneet hiomaan ketjun laahareista alapäästä tavaraa pois? Aika tiukassa kolossa on ketju ja ratas kun tuossa äsken mallailin. Ylälaaharinhan varmaan joutuu jättämään muutenkin pois?
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Ainakin meillä joutui vähän hiomakonetta näyttämään, kun asenneltiin, yläohjain kyl saatiin paikalleen...
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Avatar
vikkelä
Viestit: 137
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 13:28
Paikkakunta: Kiikoinen

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

Hieman todellakin ohjaimet ahdistaa. Minä onnistuin katkaisemaankin tuon ketjun dynossa heti padan valmistumisen jälkeen.

Mikä lie sitten syynä. Tavaraa otin kyllä pois mielestäni riittävästi.... :glare:
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Okei, no miulla taas just meni kun kiristimen laitto ihan kasaa, siis alkuperäinen kiristin, ja ei siis ihmeemmin niitä ohjaimia hiottu eikä mitn...
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Avatar
Sekottaja
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Heinä 2009, 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sekottaja »

Nyt on tavaraa hiottu laahainten alapäästä pois ja ketju käy nyt nätisti paikoilleen. Ylälaahain pitää vielä hioa ohuemmaksi jos sen laittaa paikoilleen.Ihmetyttää vaan vielä tuo manuaalinen ketjunkiristin, joutuu pyörittämään melkein pohjaan asti että saa ketjun kireälle? Ei kait se mitään haittaa mutta ei kyllä jää enää hirveästi kiristysvaraakaan.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Rullaketjun rattaat on jonkin verran isommat ni sitä laahojen modailua siinä on. Ylälaaha viel herkkä murtuun jos pääsee hakkaan. Jossain tääl oli ohjeet ketjun kiristykseen, ei tuu kovin tiukalle.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Sekottaja
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Heinä 2009, 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sekottaja »

Tais olla se kiristys että kontakti laahareihin ja vartti kierros aukipäin. Silleen tuon ainakin kiristin. Ylälaahaimen hioin sellaiseksi että istuu samallalailla kun vakio rattailla ja ketjullakin. Hokasin tuossa just että tuohon ape:n kiristimeen vaihdoin uudet mutterit ja ne oli paksummat kuin alkuperäiset. Se selittää ton kiristysvaran vähyyden... :)
Vastaa Viestiin