What fuel to use ?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
75-1244721801

Viesti Kirjoittaja 75-1244721801 »

Hello.

I had with vp racing c16 fuel at rear 210 hp.
I have fitted wiseco pistons 13.1 drop in and the engine size is stock ( engine has little mod to ). Plus i have wet nitro shot 80 hp.

The vp racing c16 is not aloud to use in race anymore and i'm thinking to use vp racing ms 109.

BUT !
Is it okey to use simpel statoil 98 fuel ? Will dyno again if change fuel. ........
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Neste 98E or Shell V-Power. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Korke kirjoitti:Hello.

I had with vp racing c16 fuel at rear 210 hp.
I have fitted wiseco pistons 13.1 drop in and the engine size is stock ( engine has little mod to ). Plus i have wet nitro shot 80 hp.

The vp racing c16 is not aloud to use in race anymore and i'm thinking to use vp racing ms 109.

BUT !
Is it okey to use simpel statoil 98 fuel ? Will dyno again if change fuel. ........
13:1 compression with 80hp shot sounds a bit high. At least with pump gas.
What is difference in specs between c16 and ms 109?
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

jarim kirjoitti:Shell V-Power. :)
Onko kukaan tai kellään muulla kokemusta tosta V-powerista, että alkaa kiehumaan tankissa? Penkityksessä (tankin alla tietty alumiinipoksi joka nostaa tankin lämpöä) alkoi ihme pulputus käymään tankista. Kun aukaisi korkin, niin porinaa jatkui vielä ainakin 10 min. Tankin alunen oli lämmin mutta ei kuuma. Ja netistä katsottuna bensiinin kiehumispisteellä on hemmetin moinen skaala.

Sitten kun polttoaine väheni, niin ei lähtenyt enää käymään ennenkuin odotti että pulputus loppui.

Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun V:tä tankkiin laitoin :kusi:

Pidäytyn tästä lähdin Artsin bensiinissä.

Meni vähän off topic, mutta kuitenkin vastaus mitä kannattaa käyttää.
Avatar
pete695
Viestit: 350
Liittynyt: 13 Touko 2006, 16:24
Paikkakunta: oman kylän poikia

Viesti Kirjoittaja pete695 »

sama vika,taitaa olla tuo v-power ihan sitä itteensä. :comp
se vaan nyt on niin
109-1210607114

Viesti Kirjoittaja 109-1210607114 »

jarim kirjoitti:Neste 98E or Shell V-Power. :)
Kempeleen Shell V-Power erityisen tehokas ja suosittua.
Oli muuten erittäin edukastakin muutama pv sitte , 95 hinnalla.
Ja meni aika moneen taxsiinkin ;O)
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Valitettavasti ei kelpaa tänne Nesteen bensat, niissä on vaihteleva määrä alkoholia joka sekoittaa seokset. Ainut jossa speksin mukaan ei ole lotrattu vaihtelevaa määrää etanolia joukkoon on juuri tuo V-power ja jolla uskaltaa siis ajaa jos haluaa pitää pyörän säädöissä.

En muista alkoholin kiehumislämpöä suhteessa bensaan, mutta ero varmaan johtuu juuri noista ei toivotuista lisäaineista.

Jos haluaa "ei keitä" bestettä niin kannattaa harkita REfuelia.

Isoruokaiset autot kyllä tankkaan nesteellä, tosin niissä on nykyään niin hitaat automaatit että niitä on alkanut vähän jo karttamaan.

And to answer to the question - would suggest REfuel for your nitrous application, if you can consider upgrading the fuel system for the task. Burning temperatures and other features would be beneficial for your engine.




Edited By PetriK on 1245178418
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin