Nokkaketjuko??

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
75-1210773054

Viesti Kirjoittaja 75-1210773054 »

Pyörä on vm. 2005 jolla ajettu 18000km, tyhjäkäynnillä kuuluu välillä outo "ronksahdus" joka tuntuu hivenen tangossakin, sekä jos lisää kierroksia niin silloin kierrosten laskiessa pariin tonniin kuuluu saman moista ronksetta. Oon ajellu ennen kawalla joten kaikki kolinat jo lotinat on tuttuja mutta tuo ääni vaikuttaa oikeasti mekaaniselta. Olisko nokkaketju?? Mikä muu?? Ensi viikolla penkkiin nypytyksen takia. :D
gsxr

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kasawika kirjoitti:Pyörä on vm. 2005 jolla ajettu 18000km, tyhjäkäynnillä kuuluu välillä outo "ronksahdus" joka tuntuu hivenen tangossakin, sekä jos lisää kierroksia niin silloin kierrosten laskiessa pariin tonniin kuuluu saman moista ronksetta. Oon ajellu ennen kawalla joten kaikki kolinat jo lotinat on tuttuja mutta tuo ääni vaikuttaa oikeasti mekaaniselta. Olisko nokkaketju?? Mikä muu?? Ensi viikolla penkkiin nypytyksen takia. :D
Notkahtaako kierrokset hetkellisesti tyhjäkäynnillä tapahtuvan ronksahduksen yhteydessä? Jos näin niin läppien synkkaus auttaa ongelmaan.
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Kasawika kirjoitti:Pyörä on vm. 2005 jolla ajettu 18000km, tyhjäkäynnillä kuuluu välillä outo "ronksahdus" joka tuntuu hivenen tangossakin, sekä jos lisää kierroksia niin silloin kierrosten laskiessa pariin tonniin kuuluu saman moista ronksetta. Oon ajellu ennen kawalla joten kaikki kolinat jo lotinat on tuttuja mutta tuo ääni vaikuttaa oikeasti mekaaniselta. Olisko nokkaketju?? Mikä muu?? Ensi viikolla penkkiin nypytyksen takia. :D
Terz täältä välimeren rannasta. Mulla rouskutti nokkaketju kylmänä ja varsinkin vanhoilla öljyillä, kun anto kiekkoja, ääni katos. Ääni tuli ketjun kiristäjästä. :smoking:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

gsxr kirjoitti:läppien synkkaus auttaa ongelmaan.
..ja nypytykseen myös....
..kannattaisko synkata läpät ja sitten vasta penkkiin...
vois olla täydellinen lopputulos. :omituinen:
75-1210773054

Viesti Kirjoittaja 75-1210773054 »

Jep kyllä kierokset notkahtaa kun ronksahus kuuluu... eli oisko läpät. Onko millanen homma synkata??
gsxr

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kasawika kirjoitti:Jep kyllä kierokset notkahtaa kun ronksahus kuuluu... eli oisko läpät. Onko millanen homma synkata??
Melko helppo homma tuo synkkaus. Kannattaa käyttää sellaisia mittareita jotka todella on keskenään balanssissa, muuten tulos voi olla vähän mitä sattuu. Haulla löytyy hyvät ohjeet.
Vastaa Viestiin