Läppien synkronointi

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Olen käyttänyt hakua, mutta eipä ole löytynyt vastausta probleemaani. Ostin tommotten alipaine mittarin ja koitin synkata ruiskuja, mut ei siitä mitään tullu. Voisiko joku osaava vääntää rautalangasta kuinka toimitaan. Busa on mallia 00. Miten toimitaan noitten putsarikotelossa olevien sensorien kanssa? Sieltähän löytyy IAP ja IAT sensorit. Otetaanko IAT kokonaisuutena irti kotelosta ja pidetään kytkettynä? Entäs toi IAP, mitenkä sen kanssa?
Jotenkin varmasti tunaroin, koska mopo ei tykännyt oikeen käydä ja savutti mittaushetkellä aika saatanasti. Tyhjäkäynti oli 1500 rpm paikkeilla, mutta mittarit vipotti niin keleesti ylös alas. Kun kiekkoja nosti 4000-5000 rpm, niin sitten mittarit rauhottu ja näytti suht samaa lukemaa.
KIITOS
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

IAT-sensorille tehdään noin kuten kirjoitit. IAP otetaan irti kotelon reunasta, jotta putsarikotelon voi nostaa pois.



Edited By Jone on 1216156347
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eikös 2000 vuosimallissakin ole jokaisessa ruiskussa kahdet lähdöt? Ainakin 2001:ssä on, toiset menee IAP:lle ja toiset on tulpattu (paitsi nelosen toinen taitaa mennä vakiona PAIR venttiilille). Tällöin IAT ja IAP molemmat ruuvataan irti kotelosta ja jätetään letkuineen ja liittimineen paikoilleen.

Oliko mittarissasi kuristimia letkuissa? Tuo että viisarit viipottaa ylös alas kuulostaa juuri siltä että mittareille tulevia letkuja ei ole kuristettu vaan mittari humppaa männän tuottaman imupaineen tahdissa. Kuristamalla letkua sopivasti alipaineen saa pysymään tasaisena ja lukemasta luettavan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

jarim kirjoitti:Eikös 2000 vuosimallissakin ole jokaisessa ruiskussa kahdet lähdöt?

Joo näinhän se on. Uudemmissa ei ole. Jostain vuosimallista vaihtuu.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jone kirjoitti:
jarim kirjoitti:Eikös 2000 vuosimallissakin ole jokaisessa ruiskussa kahdet lähdöt?

Joo näinhän se on. Uudemmissa ei ole. Jostain vuosimallista vaihtuu.
Jep, 2002:ssa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Kiitos avuista. Onnistu se sittenkin. Joo tosiaan niitä mittarinletkuja piti vähä kuristaa niin loppu väpätys. Eihän no Motodetailin mittarit varmaan maailman parhaat ole. Mopolla on ajettu 40 tkm joista itse 20 tkm. Ekaa kertaa synkkasin. Ykkönen oli hiukan persiillään, mut muut kolme hyvin synkassa. Miksköhän toi ykkös "kaasari" pössäytteli välillä kun kone oli käynnissä ja mittarissa tietty paineet heilahti. Tota teki muutaman kerran.
Vastaa Viestiin