Sivu 1/1

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 12:50
Kirjoittaja Kekku
Paljonko on watteja busan startissa?
Lähinnä kiinnostaa siis startin ottama virta.

Lähetetty: 02 Touko 2008, 12:55
Kirjoittaja Kekku
Muita ei vissiin oo kiinnostanu...

Lähetetty: 02 Touko 2008, 13:12
Kirjoittaja -Artsi-
Ampeerimittari kaapelin väliin ja push button?

Lähetetty: 02 Touko 2008, 13:23
Kirjoittaja Kekku
Ja sitten ampeerimittari kauppaan...

Meil on töisä tollasia virtapihtejä jotka mittaa sellasella silmukalla, riittää kun kaapeli menee läpi.
Täytyy sellanen lainata.
Meinasin jos jollain ois ollu tieto moottorin tehosta.




Edited By Kekku on 1209724905

Lähetetty: 02 Touko 2008, 13:40
Kirjoittaja Kekku
Joo, kävin kattoo, meil on tollasia Hioki merkkisiä pikkusia virtapihtejä 1000A asti.
Pitäis toimii DC puolellakin, täällä vaan mitataan AC puolta.
Täytyy koittaa.

ps. normi yleismittari kestää 10A
Jos startti esim 750W, se vie teoriassa reilu 60A, siis jos kaapeleista tulee...

Lähetetty: 02 Touko 2008, 17:54
Kirjoittaja 114-1110096759
korjaamokäsikirjassa on startin täydellinen testi+mittausarvo osio,että sieltä.

ps:ei oo kirjaa mulla täällä mukana
pps:muistelin tuossa että olis jotain n,50A. startin teho n. 550W. tartteet ilmeisesti varmistaa kaapelien paksuutta.
kannattaa muistaa että jos jännite laskee niin vastaavasti virta nousee (koska tehon ottohan on aina sama)




Edited By roadrunner on 1209755718

Lähetetty: 02 Touko 2008, 19:09
Kirjoittaja Kekku
Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.




Edited By Kekku on 1209744656

Lähetetty: 02 Touko 2008, 21:29
Kirjoittaja Vmatti
Kekku kirjoitti:Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.

Busa vaatii ammattilaisten vehkeet =Hioki :D

Lähetetty: 02 Touko 2008, 22:39
Kirjoittaja 114-1110096759
Kekku kirjoitti:Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.

kun mittaat virran ottoa niin laita volttimittari napoihin ja seuraa jännitettä ja virtaa kun kuormitat akkua ,laita sitten 2kertaa ah luvultaan isompi akku jos jännite pysyy esim. 11v:ssa on virran otto pienempi, johdot+startti "lämpenee" vähempi.(startti kestää pitempään)
Tämä vain jos haluat leikkiä/opiskella näitten kanssa

Tarkoitin startin OTTOtehoa edellisessä

Lähetetty: 03 Touko 2008, 08:48
Kirjoittaja Timppa
Tiedä onko tässä tapauiksessa mitään merkitystä, mutta normaalistihan pihtimittarilla mitataan virtaa niin, että vain yksi johto menee siitä lävitse. Tossa kuvassa niitä näyttäis olevan useempia...

Lähetetty: 04 Touko 2008, 00:18
Kirjoittaja Kekku
Timppa kirjoitti:

Tiedä onko tässä tapauiksessa mitään merkitystä, mutta normaalistihan pihtimittarilla mitataan virtaa niin, että vain yksi johto menee siitä lävitse. Tossa kuvassa niitä näyttäis olevan useempia...

Siitä menee läpi (siis kuvassa) starttireleelle menevät plus piuhat.

Alkuperäinen 1kpl on noin 10mm2 - pituus n.200mm
Viime kesänä oli mulla 2x6mm2 = 12mm2 - n.2m
Nyt (siis kuvassa taas) 4x6mm2 = 24mm2 - n.1.5m

Toimii, nyt.




Edited By Kekku on 1209850692

Lähetetty: 04 Touko 2008, 15:47
Kirjoittaja 114-1110096759
Kekku kirjoitti:Alkuperäinen 1kpl on noin 10mm2 - pituus n.200mm
Viime kesänä oli mulla 2x6mm2 = 12mm2 - n.2m
Nyt (siis kuvassa taas) 4x6mm2 = 24mm2 - n.1.5m
ihan hyvältähän tuo näyttää,jos vielä haluaa hifistellä ,niin mittaa/tarkistaa jännitehäviöt kaapeleista