Startin teho

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Paljonko on watteja busan startissa?
Lähinnä kiinnostaa siis startin ottama virta.
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Muita ei vissiin oo kiinnostanu...
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Ampeerimittari kaapelin väliin ja push button?
Club 100 m/s
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Ja sitten ampeerimittari kauppaan...

Meil on töisä tollasia virtapihtejä jotka mittaa sellasella silmukalla, riittää kun kaapeli menee läpi.
Täytyy sellanen lainata.
Meinasin jos jollain ois ollu tieto moottorin tehosta.




Edited By Kekku on 1209724905
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Joo, kävin kattoo, meil on tollasia Hioki merkkisiä pikkusia virtapihtejä 1000A asti.
Pitäis toimii DC puolellakin, täällä vaan mitataan AC puolta.
Täytyy koittaa.

ps. normi yleismittari kestää 10A
Jos startti esim 750W, se vie teoriassa reilu 60A, siis jos kaapeleista tulee...
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

korjaamokäsikirjassa on startin täydellinen testi+mittausarvo osio,että sieltä.

ps:ei oo kirjaa mulla täällä mukana
pps:muistelin tuossa että olis jotain n,50A. startin teho n. 550W. tartteet ilmeisesti varmistaa kaapelien paksuutta.
kannattaa muistaa että jos jännite laskee niin vastaavasti virta nousee (koska tehon ottohan on aina sama)




Edited By roadrunner on 1209755718
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.




Edited By Kekku on 1209744656
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Kekku kirjoitti:Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.

Busa vaatii ammattilaisten vehkeet =Hioki :D
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

Kekku kirjoitti:Peak and hold, vai miten se oli...

http://galleria.busanistit.org/v....Index=1

Toi siis lämpimällä moottorilla, kylmällä otti reilun 100A, kun on vähän jäykempi.
Ja tehohan ei ole sama jos jännite putoo.

kun mittaat virran ottoa niin laita volttimittari napoihin ja seuraa jännitettä ja virtaa kun kuormitat akkua ,laita sitten 2kertaa ah luvultaan isompi akku jos jännite pysyy esim. 11v:ssa on virran otto pienempi, johdot+startti "lämpenee" vähempi.(startti kestää pitempään)
Tämä vain jos haluat leikkiä/opiskella näitten kanssa

Tarkoitin startin OTTOtehoa edellisessä
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Tiedä onko tässä tapauiksessa mitään merkitystä, mutta normaalistihan pihtimittarilla mitataan virtaa niin, että vain yksi johto menee siitä lävitse. Tossa kuvassa niitä näyttäis olevan useempia...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Timppa kirjoitti:

Tiedä onko tässä tapauiksessa mitään merkitystä, mutta normaalistihan pihtimittarilla mitataan virtaa niin, että vain yksi johto menee siitä lävitse. Tossa kuvassa niitä näyttäis olevan useempia...

Siitä menee läpi (siis kuvassa) starttireleelle menevät plus piuhat.

Alkuperäinen 1kpl on noin 10mm2 - pituus n.200mm
Viime kesänä oli mulla 2x6mm2 = 12mm2 - n.2m
Nyt (siis kuvassa taas) 4x6mm2 = 24mm2 - n.1.5m

Toimii, nyt.




Edited By Kekku on 1209850692
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

Kekku kirjoitti:Alkuperäinen 1kpl on noin 10mm2 - pituus n.200mm
Viime kesänä oli mulla 2x6mm2 = 12mm2 - n.2m
Nyt (siis kuvassa taas) 4x6mm2 = 24mm2 - n.1.5m
ihan hyvältähän tuo näyttää,jos vielä haluaa hifistellä ,niin mittaa/tarkistaa jännitehäviöt kaapeleista
Vastaa Viestiin