Turbotan mutta miten??
no niin turbomiehet nyt tarvis teidän tietoa ja taitoa.olisin kiinnostunut turbotuksesta ja en tiedä siitä yhtään mitään.kertokaa mulle mitä pitää vaihtaa koneeseen ja miten kaikki tapahtuu aivan alusta asti?miten pyörän kestävyys sen jälkeen,onko konkreettisia kilometrimääriä mitä olette turbokamppeilla ajaneet?ja tietysti se että minkälaiset palikat kannattaa hommata ja mitä koko projekti maksaa noin suurinpiirtein?
joke76 kirjoitti:olisin kiinnostunut turbotuksesta ja en tiedä siitä yhtään mitään.
Tuon lauseen perusteella voi melkein sanoa ettei kannata itse tehdä mitään. ota yhtettä kujoon, hän tietää ko. asiasta jotain pientä.
ja siitä se turbokesän odotus alkaa.
Edited By Jaakko on 1198590080
jeejee 1/4 alle kympin
joke76 kirjoitti:no niin turbomiehet nyt tarvis teidän tietoa ja taitoa.olisin kiinnostunut turbotuksesta ja en tiedä siitä yhtään mitään.kertokaa mulle mitä pitää vaihtaa koneeseen ja miten kaikki tapahtuu aivan alusta asti?miten pyörän kestävyys sen jälkeen,onko konkreettisia kilometrimääriä mitä olette turbokamppeilla ajaneet?ja tietysti se että minkälaiset palikat kannattaa hommata ja mitä koko projekti maksaa noin suurinpiirtein?
Osta multa valmis turbo-busa

Ja voimaakin on varmasti tarpeeksi keltanokalle.


Edited By gold on 1198592830
Tai voithan tehdä niinkuin minä esimerkiksi, että
laitat ryhmän alle korokelevyn ja samalla paremman
kansipahvin, flektin toiselle puolelle ja muita osia
missä ei tarvi turbotuksesta tietää. Sitten neuvottelet
esim. kujon kanssa lopusta. Voi tulla muutenkin
siistimpi ja huoltoystävällisempi paketti jos
asiasta perilläoleva laittaa loput osat.
laitat ryhmän alle korokelevyn ja samalla paremman
kansipahvin, flektin toiselle puolelle ja muita osia
missä ei tarvi turbotuksesta tietää. Sitten neuvottelet
esim. kujon kanssa lopusta. Voi tulla muutenkin
siistimpi ja huoltoystävällisempi paketti jos
asiasta perilläoleva laittaa loput osat.
eli se tärkein tässä vielä puuttuu,ainut osa mikä on tullut ilmi on koroke levy ryhmän alle.pyytelin että jos voisitte kertoa että mitä osaa sinne pitää vaihtaa!!ja se että miten ne turbona kestää!!ja tietysti se hinta haarukka....kestääkö vakio männät,vai olisiko syytä vaihtaa?tuleeko polttoaine puolelle mitään muutoksia.
et sitten viitsiny katsoa edes mibusan laittamaa ekaa linkkiä?joke76 kirjoitti:eli se tärkein tässä vielä puuttuu,ainut osa mikä on tullut ilmi on koroke levy ryhmän alle.pyytelin että jos voisitte kertoa että mitä osaa sinne pitää vaihtaa!!
ja se että miten ne turbona kestää!!ja tietysti se hinta haarukka....kestääkö vakio männät,vai olisiko syytä vaihtaa?tuleeko polttoaine puolelle mitään muutoksia.
tässä kaikki tarivttavat osat.
kuvassa ei ole uusia mäntiä, vakioilla pärjää. tosin parempiakin on käytetty , mutta kyllä niihinkin saa reijän. polttoaine puolelle olisi suositeltavaa uusi pumppu riippuen ahtimen koosta ja haettavista tehoista. -99 & -00 mallisten vanha pumppu ei sovellu tbo käyttöön lainkaan. kestävyydestä sen verran että riippuu käytöstä, toiset on ajanu useemman kymmenen tuhatta ilman mitään ongelmia toiset aikapaljon vähemmän.
hinta riippuu turbosarjasta, ahtimesta, ja laitetaanko uutta pensapumppua ja vesiruiskua mukaan. +työ
jeejee 1/4 alle kympin
jokelle:
Osta kunnon kanget, mutta älä mitään
halpoja kiinalaisia.
Niitä kun on nykyään joka kioskin kulmalla myynnissä...
Edited By Kekku on 1198616761
Osta kunnon kanget, mutta älä mitään
halpoja kiinalaisia.
Niitä kun on nykyään joka kioskin kulmalla myynnissä...
Edited By Kekku on 1198616761
Kekku kirjoitti:jokelle:
Osta kunnon kanget, mutta älä mitään
halpoja kiinalaisia.
Niitä kun on nykyään joka kioskin kulmalla myynnissä...
Hmm.. kankia taitaa olla hyllyssä ainoastaan mulla

Toisilla vaan tilauksen päässä olevia haavekuvia.
Toi kanki juttu onkin hauska sillä samoja kiinan kankia saa myös merkki logolla ja hinta onkin sitten 3-4 kertainen.
Onhan totta että haiskahtaa oudolta kun samaa tuotetta saa murto osalla "merkki" kangen hinnasta.
No se siitä.

Niin tbo mopojen kestävyydesta sen verran, omien kokemuksien perusteella katukäyttöön teho kannattanee rajata n.230 hp, vetoakseli kannattaa päivittää heti
http://secure.mycart.net/catalog....vnext=1
ja kytkin
http://secure.mycart.net/catalog....vnext=1
vetolaitemodi esim Kajbusan mallilla
Lähes poikkeuksetta tarvii myös PC:n mikäli aikoo saada jonkunlaiset käyttö ominaisuudet matka ajoon.
Auttaa tarkempien säätöjen saamiseen pintis/ajo alueelle.
Useimmissa tapauksissa juuri matka vauhdeilla ns. nolla ahdoilla peli tykkää olla rikkaalla ja meno on enemmänkuin tuskaista, tämä ongelma esiintyy yleensä 100-150 kmh matkavauhdeissa.
Nyrkki sääntönä mitä pienempi ahdin sen enemmän ajettavuus ongelmia.
Lähes poikkeuksetta huollon tarve moninkertaistuu jos laitetta käskyttää reippaasti. Ketju ja rengas kulut esim. niin ja mahdolliset moottori huollot kesken kauden. Toki käyttäjästä on kestävyys pitkälti kiinni. Kohtuu käytöllä kestänee siinä missä vakiotkin
Muutenhan tbo peli puhuttelee powerin ansiosta ja paljosta jää paitsi jos ikinä tollasta laitetta ei kokeile.
Niin, käväse kokeilemassa ensin turbotettua peliä niin tiedät heti onko se juttu omasi

nyt tuntuu tulevan asia tietoa
eli kaikki toi mikä tossa jaakon linkin kuvassa näkyy ei todellakaan riitä...joka jannuhan sen turbon siihen mopoon voi laittaa/laitattaa mutta tällä hainkin juuri tätä keskustelua et mikä se todellinen työ on et siitä moposta saa tehoihin nähden vielä luotettavan.enkä näe ehkä järkeä omallekohdalle alkaa turbottamaan koska jos tehot jää alle 250hp,niin tuntuu että aika turhaa alkaa vahvistelemaan koko pakettia.toki on varmaan todella hieno kampe toi turbotettu busa ja onhan toi tehon lisäyskin jo ihan kohtalainen vaikka ne rajaiskin tonne 250 kaakkiin.ja ehkä myös aihio saisi olla uudempi investointeihin nähden (oma 01)...
Edited By joke76 on 1198630581

Edited By joke76 on 1198630581