Mäkistartti - Onnistuuko busalla?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Tuli tässä tupakinsytkäri-töpselin asennuksen jälkeen mieleen että onnistuuko busalla mäkistartti? Yksinkertainen kaasarikone lähtee kyllä kun se imaisee bensaa heti kun männät liikkuu, mutta miten ruiskukone?

Mihin busan kytkinvivun tunnistin vaikuttaa? Estääkö se vain starttia pyörimästä ettei sentään sytytystä estä? Tekisi muuten mäkistartin mahdottomaksi.

Varmaan nämä on ihan typeriä nyyppäkysymyksiä, mutqu ei tiiä ni on pakko kysyä. :)
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Kyllä ja ei. Työntämällä käynnistäminen pitäisi mahdollista olla - Joensuussa ainakin näin bussia työnnettävän käyntiin (huonon akun takia) ja lähti se. Ei vain ole ihan yhden miehen hommaa joten ihan mäkistarttina ei taida onnistua - leegiolla iso raamisia miehiä kyllä... ;-)

Kytkimen kytkin siis vaikuuttanee vain tuohon startin pyöritykseen - olettaisin...
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
74-1177568855

Viesti Kirjoittaja 74-1177568855 »

Pari kertaa on jäänyt parkit päälle?! Kotipihasta lähtee alamäki ja salpausselänharjua hyödyntäen on molemmilla kerroilla lähtenyt käyntiin mäkistartilla. Moottorin-ohjauslaitteet tarvinnee kuitenkin jonkin verran jännitettä käyntiin lähteäkseen?
Vastaa Viestiin