Big bore kit ja öljynkulutus?
Moikka, meinasin ostaa jenkeistä JE:n männillä olevan satsin (1000 dolskua vaihtoryhmän kans!) ja sit rupesin miettimään, kun joku valitteli että öljyn kulutus nousee noilla takomännillä... Onko totta?
Jos Jamppa luet tätä viestiä, nin kiinostaisko ottaa ryhmä irti mun koneesta syssyllä ja tietty sit ku tuun jenkeistä, niin laittaa se paikoilleen?
Onko muuta mitä kannattas laittaa samalla, peli on 70tkm ajettu... Nyt vaihdetaan huollossa ens viikolla nokkaketju ja laaharit (kiristin jo vaihdettu) ja kytkimen olen myös tilannut.
Jos Jamppa luet tätä viestiä, nin kiinostaisko ottaa ryhmä irti mun koneesta syssyllä ja tietty sit ku tuun jenkeistä, niin laittaa se paikoilleen?
Onko muuta mitä kannattas laittaa samalla, peli on 70tkm ajettu... Nyt vaihdetaan huollossa ens viikolla nokkaketju ja laaharit (kiristin jo vaihdettu) ja kytkimen olen myös tilannut.
Olen ajanut omalla 1397cc ryhmällä nyt 10000++ km ja ei syö öljyä. Niin ja nokkien vaihtoa kannattaa harkita samalla, voi olla startti aika kovilla vakionokkien kanssa 84mm/13:1 männillä... ???
Edited By jarim on 1186644306
Edited By jarim on 1186644306
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hmm.. miten meinasitte saada laahaimet vaihdettua? Mielestäni vaatii koneen purkamisen. Toinen laahain kiinnittyy kannen ja ryhmän väliin ja toinen ryhmän alle, muistelisin.Ode kirjoitti:Moikka, meinasin ostaa jenkeistä JE:n männillä olevan satsin (1000 dolskua vaihtoryhmän kans!) ja sit rupesin miettimään, kun joku valitteli että öljyn kulutus nousee noilla takomännillä... Onko totta?
Miks vaihtaa nokkaketju noilla kilsoilla?
Hmm..ens talven projektit/työt suunnitellaan ajokauden loputtua. Vois olla mahdollista.
Vähintään nokat ja perushuolto/tarkistus on kannelle tehtävä.
kannen virittäminen näkyy lopputuloksessa n. 15hp
-
- Viesti:
Mulla ainaskin vie "öky"lohko vain vähän öljyä. N. 2-3 desii meni yli 7tkm eurooppaturneella, ja välillä mentiin "isoa ja kovaa". Tuntus että kovassa ajossa vie vähän ja normi touringissa ei oikeestaan yhtään.Ode kirjoitti:Moikka, meinasin ostaa jenkeistä JE:n männillä olevan satsin (1000 dolskua vaihtoryhmän kans!) ja sit rupesin miettimään, kun joku valitteli että öljyn kulutus nousee noilla takomännillä... Onko totta?
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Juu, Viaberin kans juttelin ja kun ei lähde se ketjun riplatus pois, vaikka vaihdoin siihen uuden kiristimen, niin Harrikin oli sitten sitä mieltä, että ketju vaihtoon. Toi laahari asia oli mulle aika uusi, en ole itse tutustunut miten ne siellä on, mut jos sanot että niitä ei pois saahelposti, niin sit täytyy tyytyä ketjuun?
Ne männät ei olleet tuolla puristussuhteella, olikohan 12.8:1.
http://www.mpsracing.com/products/MPS/Cylinder_Piston.asp
Ne männät ei olleet tuolla puristussuhteella, olikohan 12.8:1.
http://www.mpsracing.com/products/MPS/Cylinder_Piston.asp
Anna ääntää, kyllä se rikki menee jos on mennäkseen. Kyllä siinä kiristimessä varaa on. Ei tämä mikään honda ole... Nimim. 85tkm ajettu. Joskus ääntää enemmän ja joskus vähemmän.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
Mua ottaa suunnattomasti päähän jos sieltä kuuluu riplatusta....
Haluan sen pois, jos se vain on mitenkään mahdollista. En mä usko et se mihinkään siitä hajoaa, mutta tää on vain tällänen vika mun päässä....
Mut ilmeisesti ne männät ei sit lisää öljyn kulutusta.... Mulla on hieman ollut sitä ongelmaa ihan alusta lähtien. Ja kerran pääsi lipsahtamaan huolto n.10tkm päähän ja vielä just sillon oli tuo Joensuun huippunopeusajo ja 1L öljyä piti lisätä sen jälkeen... Vaikka lähtiessä tuohon koitokseen oli öljyä ihan riittävästi. Mut ihan uutenakin se savutteli kun paikoillaan kaasutteli (siis ei mitään tappiin kierrätyksiä).

Haluan sen pois, jos se vain on mitenkään mahdollista. En mä usko et se mihinkään siitä hajoaa, mutta tää on vain tällänen vika mun päässä....

Mut ilmeisesti ne männät ei sit lisää öljyn kulutusta.... Mulla on hieman ollut sitä ongelmaa ihan alusta lähtien. Ja kerran pääsi lipsahtamaan huolto n.10tkm päähän ja vielä just sillon oli tuo Joensuun huippunopeusajo ja 1L öljyä piti lisätä sen jälkeen... Vaikka lähtiessä tuohon koitokseen oli öljyä ihan riittävästi. Mut ihan uutenakin se savutteli kun paikoillaan kaasutteli (siis ei mitään tappiin kierrätyksiä).