1000km huolto
Muistelen että maahantuojasta riippuen - itsellä harma tuotu ja raja oli +-10%.
Toisaalta nuo ekat öljyt kannataa vaihtaa pikimmiten.. Itse vaihdoin öljyt ja suotimen juuri samaisesta syystä - ruuhkaa huollossa. Huoltomies teki tarkastukset sitten kun ehti..
Ja jos teet itte niin käytä suskan omaa suodatinta.
Toisaalta nuo ekat öljyt kannataa vaihtaa pikimmiten.. Itse vaihdoin öljyt ja suotimen juuri samaisesta syystä - ruuhkaa huollossa. Huoltomies teki tarkastukset sitten kun ehti..
Ja jos teet itte niin käytä suskan omaa suodatinta.
Ei sillä sinänsä ole mitään väliä sillä on vain öljyn ja suodattimen vaihto sekä joitain tarkistuksia...leiman takia siellä vain itse käytin - säilyy takuu.
Eka öljyn vaihto vaan kannataa tehdä mahdollisimman pian niin saa tuoreen koneen sotkut ulos ja terveet öljyt tilalle. Eka ölyihin kun tupaa kertymään kaikkea mönjää niin saa ne ulos.
Itsellä meni öljyn vaihdossa puoli tuntia ja siitäkin 90% miettiessä mistä oikean puolen kate irtoaa...
Kun tekee itse niin ei tartte sitten huoltomiestä rikastuttaa ja toisalta tietää mitä on sisälle laitettu ja miten on proput ja suodattimet kiristetty.
Eka öljyn vaihto vaan kannataa tehdä mahdollisimman pian niin saa tuoreen koneen sotkut ulos ja terveet öljyt tilalle. Eka ölyihin kun tupaa kertymään kaikkea mönjää niin saa ne ulos.
Itsellä meni öljyn vaihdossa puoli tuntia ja siitäkin 90% miettiessä mistä oikean puolen kate irtoaa...
Kun tekee itse niin ei tartte sitten huoltomiestä rikastuttaa ja toisalta tietää mitä on sisälle laitettu ja miten on proput ja suodattimet kiristetty.
Onko joku huoltomies rikastunut??? Mäkin haluaisin...
Kyllähän nuo takuu huollot on vaan sitä takuuta varten.
Tottakai ne pystyy tekemään itse mutta se takuu...
(Alkuperäis suodatin??? Miksi???)
Tarvike suodatin todettu vuosien saatossa paremmin suodattavaksi ja pitkä ikäisemmäksi.. ( En ala sitä mitenkään todistelemaan, enkä etsimään faktaa... )
Se että esim: Meillä suodatin vaihdetaan joka huollossa on oikeastaan vaan mun oma ajatus siitä miten öljyn vaihto pitäisi tehdä.
( En vaihda edes vanhaan romuun autooni pelkkiä öljyjä. )
Saa huomauttaa jos olen väärässä: 045-6766714
Jake
Tarvike suodatin todettu vuosien saatossa paremmin suodattavaksi ja pitkä ikäisemmäksi.. ( En ala sitä mitenkään todistelemaan, enkä etsimään faktaa... )
Se että esim: Meillä suodatin vaihdetaan joka huollossa on oikeastaan vaan mun oma ajatus siitä miten öljyn vaihto pitäisi tehdä.
Jake
No mun mielestä jos öljyt ja suodatin vaihdettu itse niin on aika lyhyt lista jäljellä 1k huollossa - pelkkiä tarkistuksia. Kuten monessa seuraavassakin... Silti leimasta joutuu maksamaan liki 100 eur - mun mielestä tuo on vain aika paljon takuun säilyttämiseksi. Mutta mä olenkin pihi ja köyhä ja tykkään itse pitää laitteeni kunnossa.Jake76 kirjoitti:Onko joku huoltomies rikastunut??? Mäkin haluaisin...
Jake
Toisaalta itse vaihtamalla öljyt tuskin mistään pelistä menee takuu.
ja se alkup. suodatin siksi että takuu säilyy

Ja tasan samaa mieltä että suodatin vaihtoon joka öljynvaihdossa.