Sivu 1/2
Lähetetty: 07 Touko 2007, 20:06
Kirjoittaja 83-1168600012
Huolossa totesivat saman mitä itsekin olin jo hiukan ihmetellyt , eli Bussin kierokset tippuvat toisinaan hiukan hitaasti.Tämä tulee esiin ylöspäin vaihdettaessa, kun löysää kaasun vaihdon ajaksi, niin kiekat tippuvat 4000 asti ok, mutta siitä alaspäin hiukan verkaisasti vaihtaminen kuulostaa siltäkuin jättäsi kahvasta hiukka kaasua päälle.
Vaijerit pelittää ja muuten kone toimii ok, ilman mitään nykytyksiä.Liekkö ruiskuissa erikseen säädettävä tyhjäkäynti piiri jonka seos olisi hiukan pielessä (rikkaalla)???
Lähetetty: 07 Touko 2007, 20:08
Kirjoittaja 74-1158779367
Olisko kaasuläppä anturi väärissä säädöissä??
Lähetetty: 07 Touko 2007, 22:05
Kirjoittaja 83-1168600012
Eikös silloin pitäis olla seokset sekaisin koko käyntialuella.Pelaa muuten kuin kello, ja tuo "kaasunjättökin" on satunnaista.
Lähetetty: 07 Touko 2007, 22:18
Kirjoittaja 107-1089231881
Savoski kirjoitti:Eikös silloin pitäis olla seokset sekaisin koko käyntialuella.Pelaa muuten kuin kello, ja tuo "kaasunjättökin" on satunnaista.
Hmm.. viittais noi ongelmat läppärunkojen synkkaukseen/niiden takerteluun.
Edited By ksthb on 1178565609
Lähetetty: 08 Touko 2007, 00:30
Kirjoittaja Jone
Savoski kirjoitti:Huolossa totesivat saman mitä itsekin olin jo hiukan ihmetellyt , eli Bussin kierokset tippuvat toisinaan hiukan hitaasti.Tämä tulee esiin ylöspäin vaihdettaessa, kun löysää kaasun vaihdon ajaksi, niin kiekat tippuvat 4000 asti ok, mutta siitä alaspäin hiukan verkaisasti vaihtaminen kuulostaa siltäkuin jättäsi kahvasta hiukka kaasua päälle.
Vaijerit pelittää ja muuten kone toimii ok, ilman mitään nykytyksiä.Liekkö ruiskuissa erikseen säädettävä tyhjäkäynti piiri jonka seos olisi hiukan pielessä (rikkaalla)???
Ihan samalta kuulostavaa vaivaa on ollu itelläki -06 mallissa. Huomasi nimenomaan ylöspäin vaihtaessa ärsyttävästi. Kaasuläppien synkronointi ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Ihme kyllä vika poistui, kun kokeeksi lisäsin kaasuvaijerin välystä!?
Edited By Jone on 1178573736
Lähetetty: 08 Touko 2007, 08:11
Kirjoittaja kajbusa
Olisko tämä sitä samaa ongelmaa mitä on muutamilla esiintynyt (itsellänikin eka keväällä) kylmällä ilmalla.... tyhjäkäynti jää joskus n. 3000 r/min..... vika häipyy kun kelit lämpee....
Lähetetty: 08 Touko 2007, 09:43
Kirjoittaja Kujo
Jake76 kirjoitti:Olisko kaasuläppä anturi väärissä säädöissä??
Komppaan Jakea. Onko tarkistettu?
Lähetetty: 08 Touko 2007, 10:26
Kirjoittaja 83-1168600012
Tyhjäkäynti on ok, mutta pitää löysätä hiukka lisää vaijereita ja katotaan kuis käy.
Lähetetty: 08 Touko 2007, 11:57
Kirjoittaja busapappa2
Komppaan kajbusaa, mulla oli myös K4 ja välillä, HUOM, välillä kierrokset putos ns. kahessa osassa, eli mulla se ei oikeestaan merkinnyt mitään koska "notkahdus" oli n.2000 - 2500 rpm kohalla kun putos tyhjäkäynnille. Nyt kun kävin Danskeissa ja oli kokoajan lämpötila +20 - +28c varjossa ei ollut koko asiasta elettäkään. Ennen matkaa täällä oli joka päivä ajaessa välillä pieni pysähdys, ennenkuin putos tyhjäkäyntilukemiin n. 1000 rpm. :p
Toi 4000 rpm on tietty eri jutska, mutta vika VOI olla sama, eli ei vikaa, muutakuin Suomen kylmässä ilmassa . 
Edit. Säädöt / seokset kohillaan, matkalle lähin melkein heti Bikedoctorin tekemän huollon ja penkityksen jäläkeen .
Edited By busapappa2 on 1178614780
Lähetetty: 08 Touko 2007, 12:48
Kirjoittaja akseli
busapappa2 kirjoitti:Komppaan kajbusaa, eli ei vikaa, muutakuin Suomen kylmässä ilmassa . 
:p kerrankin samaa mieltä ihan kaikkien kanssa joten arvaisin/äänestäisin tätä liian uusien pyörien kylmänsairastusilmiötä :p tosin sillä varauksella että kujohan näissä on yleensä oikeassa
ja kumikurkkujen lemmarit on kiinni eikä muitakaan alipainevuotoja ole
Lähetetty: 15 Kesä 2007, 12:45
Kirjoittaja 67-1115742969
Itselläni on hiukan kans ongelmia kierrosten laskussa mutta mulla on ongelma siinä 2000 alapuolella, se jää "roikkumaan" hetkeks 2000-1500 välille ennen ku tippuu reiluu tonniin?!
Monesti on sellainen että kierrokset pysyvät ylhäällä kunnes tempoo kytkimen pohjaa niin sitten laskee?
Oisko synkkaus ongelma jossai?
Lähetetty: 15 Kesä 2007, 16:56
Kirjoittaja 106-1154289781
Centrix kirjoitti:Monesti on sellainen että kierrokset pysyvät ylhäällä kunnes tempoo kytkimen pohjaa niin sitten laskee?
Oisko synkkaus ongelma jossai?
Jos sulla on TRE asennettu, se ainakin tekee juuri tuollaista ?? Kierrokset laskee vasta kytkimen painalluksella.
Lähetetty: 15 Kesä 2007, 18:57
Kirjoittaja TJJ
Centrix kirjoitti:Itselläni on hiukan kans ongelmia kierrosten laskussa mutta mulla on ongelma siinä 2000 alapuolella, se jää "roikkumaan" hetkeks 2000-1500 välille ennen ku tippuu reiluu tonniin?!
Mulla kaasuläppäanturin väärä asento tuntui aiheuttavan sen,että kierrosten lasku pysähty pikkuhetkeksi 1500 pintaan.
Lähetetty: 15 Kesä 2007, 23:39
Kirjoittaja 67-1115742969
TJJ kirjoitti:Centrix kirjoitti:Itselläni on hiukan kans ongelmia kierrosten laskussa mutta mulla on ongelma siinä 2000 alapuolella, se jää "roikkumaan" hetkeks 2000-1500 välille ennen ku tippuu reiluu tonniin?!
Mulla kaasuläppäanturin väärä asento tuntui aiheuttavan sen,että kierrosten lasku pysähty pikkuhetkeksi 1500 pintaan.
Roger tät.... btw, miten sen kantsis säätää?
Osaaks sen tehdä itse näin näppi tuntumalla vai tartteeks jotain suurempaa tietotaitoo?
Lähetetty: 16 Kesä 2007, 08:09
Kirjoittaja 103-1116517908
Centrix kirjoitti:TJJ kirjoitti:Centrix kirjoitti:Itselläni on hiukan kans ongelmia kierrosten laskussa mutta mulla on ongelma siinä 2000 alapuolella, se jää "roikkumaan" hetkeks 2000-1500 välille ennen ku tippuu reiluu tonniin?!
Mulla kaasuläppäanturin väärä asento tuntui aiheuttavan sen,että kierrosten lasku pysähty pikkuhetkeksi 1500 pintaan.
Roger tät.... btw, miten sen kantsis säätää?
Osaaks sen tehdä itse näin näppi tuntumalla vai tartteeks jotain suurempaa tietotaitoo?
Laita hakusanaksi TPS. Tulee kyllä ohjeita.