Kierokset laskevat hitaasti???

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
83-1168600012

Viesti Kirjoittaja 83-1168600012 »

Huolossa totesivat saman mitä itsekin olin jo hiukan ihmetellyt , eli Bussin kierokset tippuvat toisinaan hiukan hitaasti.Tämä tulee esiin ylöspäin vaihdettaessa, kun löysää kaasun vaihdon ajaksi, niin kiekat tippuvat 4000 asti ok, mutta siitä alaspäin hiukan verkaisasti vaihtaminen kuulostaa siltäkuin jättäsi kahvasta hiukka kaasua päälle.

Vaijerit pelittää ja muuten kone toimii ok, ilman mitään nykytyksiä.Liekkö ruiskuissa erikseen säädettävä tyhjäkäynti piiri jonka seos olisi hiukan pielessä (rikkaalla)???
74-1158779367

Viesti Kirjoittaja 74-1158779367 »

Olisko kaasuläppä anturi väärissä säädöissä??
83-1168600012

Viesti Kirjoittaja 83-1168600012 »

Eikös silloin pitäis olla seokset sekaisin koko käyntialuella.Pelaa muuten kuin kello, ja tuo "kaasunjättökin" on satunnaista.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Savoski kirjoitti:Eikös silloin pitäis olla seokset sekaisin koko käyntialuella.Pelaa muuten kuin kello, ja tuo "kaasunjättökin" on satunnaista.

Hmm.. viittais noi ongelmat läppärunkojen synkkaukseen/niiden takerteluun.




Edited By ksthb on 1178565609
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Savoski kirjoitti:Huolossa totesivat saman mitä itsekin olin jo hiukan ihmetellyt , eli Bussin kierokset tippuvat toisinaan hiukan hitaasti.Tämä tulee esiin ylöspäin vaihdettaessa, kun löysää kaasun vaihdon ajaksi, niin kiekat tippuvat 4000 asti ok, mutta siitä alaspäin hiukan verkaisasti vaihtaminen kuulostaa siltäkuin jättäsi kahvasta hiukka kaasua päälle.

Vaijerit pelittää ja muuten kone toimii ok, ilman mitään nykytyksiä.Liekkö ruiskuissa erikseen säädettävä tyhjäkäynti piiri jonka seos olisi hiukan pielessä (rikkaalla)???

Ihan samalta kuulostavaa vaivaa on ollu itelläki -06 mallissa. Huomasi nimenomaan ylöspäin vaihtaessa ärsyttävästi. Kaasuläppien synkronointi ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Ihme kyllä vika poistui, kun kokeeksi lisäsin kaasuvaijerin välystä!?




Edited By Jone on 1178573736
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Olisko tämä sitä samaa ongelmaa mitä on muutamilla esiintynyt (itsellänikin eka keväällä) kylmällä ilmalla.... tyhjäkäynti jää joskus n. 3000 r/min..... vika häipyy kun kelit lämpee....
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Jake76 kirjoitti:Olisko kaasuläppä anturi väärissä säädöissä??
Komppaan Jakea. Onko tarkistettu?
83-1168600012

Viesti Kirjoittaja 83-1168600012 »

Tyhjäkäynti on ok, mutta pitää löysätä hiukka lisää vaijereita ja katotaan kuis käy.
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Komppaan kajbusaa, mulla oli myös K4 ja välillä, HUOM, välillä kierrokset putos ns. kahessa osassa, eli mulla se ei oikeestaan merkinnyt mitään koska "notkahdus" oli n.2000 - 2500 rpm kohalla kun putos tyhjäkäynnille. Nyt kun kävin Danskeissa ja oli kokoajan lämpötila +20 - +28c varjossa ei ollut koko asiasta elettäkään. Ennen matkaa täällä oli joka päivä ajaessa välillä pieni pysähdys, ennenkuin putos tyhjäkäyntilukemiin n. 1000 rpm. :p

Toi 4000 rpm on tietty eri jutska, mutta vika VOI olla sama, eli ei vikaa, muutakuin Suomen kylmässä ilmassa . :D

Edit. Säädöt / seokset kohillaan, matkalle lähin melkein heti Bikedoctorin tekemän huollon ja penkityksen jäläkeen . :mosh:




Edited By busapappa2 on 1178614780
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

busapappa2 kirjoitti:Komppaan kajbusaa, eli ei vikaa, muutakuin Suomen kylmässä ilmassa . :D

:p kerrankin samaa mieltä ihan kaikkien kanssa joten arvaisin/äänestäisin tätä liian uusien pyörien kylmänsairastusilmiötä :p tosin sillä varauksella että kujohan näissä on yleensä oikeassa :respekt: ja kumikurkkujen lemmarit on kiinni eikä muitakaan alipainevuotoja ole
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

Itselläni on hiukan kans ongelmia kierrosten laskussa mutta mulla on ongelma siinä 2000 alapuolella, se jää "roikkumaan" hetkeks 2000-1500 välille ennen ku tippuu reiluu tonniin?!

Monesti on sellainen että kierrokset pysyvät ylhäällä kunnes tempoo kytkimen pohjaa niin sitten laskee? :wtf:

Oisko synkkaus ongelma jossai?
106-1154289781

Viesti Kirjoittaja 106-1154289781 »

Centrix kirjoitti:Monesti on sellainen että kierrokset pysyvät ylhäällä kunnes tempoo kytkimen pohjaa niin sitten laskee? :wtf:

Oisko synkkaus ongelma jossai?
Jos sulla on TRE asennettu, se ainakin tekee juuri tuollaista ?? Kierrokset laskee vasta kytkimen painalluksella.
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Centrix kirjoitti:Itselläni on hiukan kans ongelmia kierrosten laskussa mutta mulla on ongelma siinä 2000 alapuolella, se jää "roikkumaan" hetkeks 2000-1500 välille ennen ku tippuu reiluu tonniin?!
Mulla kaasuläppäanturin väärä asento tuntui aiheuttavan sen,että kierrosten lasku pysähty pikkuhetkeksi 1500 pintaan.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

TJJ kirjoitti:
Centrix kirjoitti:Itselläni on hiukan kans ongelmia kierrosten laskussa mutta mulla on ongelma siinä 2000 alapuolella, se jää "roikkumaan" hetkeks 2000-1500 välille ennen ku tippuu reiluu tonniin?!

Mulla kaasuläppäanturin väärä asento tuntui aiheuttavan sen,että kierrosten lasku pysähty pikkuhetkeksi 1500 pintaan.
Roger tät.... btw, miten sen kantsis säätää? :oho:

Osaaks sen tehdä itse näin näppi tuntumalla vai tartteeks jotain suurempaa tietotaitoo?
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Centrix kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Centrix kirjoitti:Itselläni on hiukan kans ongelmia kierrosten laskussa mutta mulla on ongelma siinä 2000 alapuolella, se jää "roikkumaan" hetkeks 2000-1500 välille ennen ku tippuu reiluu tonniin?!

Mulla kaasuläppäanturin väärä asento tuntui aiheuttavan sen,että kierrosten lasku pysähty pikkuhetkeksi 1500 pintaan.

Roger tät.... btw, miten sen kantsis säätää? :oho:

Osaaks sen tehdä itse näin näppi tuntumalla vai tartteeks jotain suurempaa tietotaitoo?
Laita hakusanaksi TPS. Tulee kyllä ohjeita.
Vastaa Viestiin