Elikkä mistä tiedän onko -99bussiini vaihdettu tuo nokkaketjun kiristin mistä oli se recall?
Näkeekö sen jostain pikasesti vai täytyykö purkaa puoli mottia?
Eikös siin pitäis olla joku letku ainaki lisää näkyvillä?
Niin ja mistä mahtaa johtua nakutus moottorista varsinki kylmänä ajettu vaa 18000 ja öljyt vissii vaihdettu siin 12tkm kohilla.
Kytkimen nesteetki oli näköjään mustaks hiettäny et täytyy se korjauspalikka asennella...
Mistä tietää... - Koneen ihmeellisyyksiä
Tekniika-foorumin osiossa on näitäkin käsitelty.....
Mutta fyysisesti löydät öljyletkun koneen oikealta puolelta kun raotat katetta(isoa) ja koklaat.Se tulee kannesta pakosarjan tietämiltä ja nousee siihen kiristimeen koneen oikealla puolella.Letku on pikkurillin paksuinen(ei EU-standardi) ja nousee edestä yläviistoon taaksepäin kohti kiristintä.Etsivä löytää...
:unclesam:
Mutta fyysisesti löydät öljyletkun koneen oikealta puolelta kun raotat katetta(isoa) ja koklaat.Se tulee kannesta pakosarjan tietämiltä ja nousee siihen kiristimeen koneen oikealla puolella.Letku on pikkurillin paksuinen(ei EU-standardi) ja nousee edestä yläviistoon taaksepäin kohti kiristintä.Etsivä löytää...
![Smoking :smoking:](./images/smilies/smokeing.gif)
:unclesam:
Voit varmistaa tuon kiristäjäpäivityksen helposti irroittamalla oikean sivukatteen. Lohkon oikeasta etunurkasta lähtee musta öljyletku, kulkee sylinteriryhmän päädystä alareunan kohdalta ryhmän takapuolelle kiertäen. Samoin asian voi varmistaa tankin alle kurkkaamalla, ketjunkiristin sijaitsee kannen oikeassa takareunassa lähellä runkopalkkia. Jos kiristäjälle tulee tuo mainittu letku, on homma kunnossa.
Nakuttelun syy tyhjäkäynnillä on aika usein huonossa synkassa olevat ruiskuläpät. Aiheuttaa koneen epätasaista tyhjäkäyntiä >mekaanisia ääniä, lisäksi itse läpät voivat "nakuttaa" jolleivat ole tasan tarkkaan samaan tasoon säädetty.
Edit: Agolla nopsemmat näpit.
Nakuttelun syy tyhjäkäynnillä on aika usein huonossa synkassa olevat ruiskuläpät. Aiheuttaa koneen epätasaista tyhjäkäyntiä >mekaanisia ääniä, lisäksi itse läpät voivat "nakuttaa" jolleivat ole tasan tarkkaan samaan tasoon säädetty.
Edit: Agolla nopsemmat näpit.
Oon selaillu tunteja läoi näitä foorumin tekstejä ja on kyllä hyvää asiaa
Eipä vaan ollu pistäny silmään noi etsimäni jutut, joten kiitos kun vaivauduitte vielä opastamaan. :worthy:
Semmeosta vielä et kun tyhjäkäynnil nopeesti kiskasee pikkasen kaasuu(sen verran et keirrokset hädintuskin nousee) niin joskus kuuluu rasahdus ikäänkuin ketjusta??
Viittaako tämä edelleen niihin ruiskuläppiin?![Tyhmä minä :tyhmamina:](./images/smilies/1087.gif)
![Bowdown :bowdown:](./images/smilies/bowdown.gif)
Eipä vaan ollu pistäny silmään noi etsimäni jutut, joten kiitos kun vaivauduitte vielä opastamaan. :worthy:
Semmeosta vielä et kun tyhjäkäynnil nopeesti kiskasee pikkasen kaasuu(sen verran et keirrokset hädintuskin nousee) niin joskus kuuluu rasahdus ikäänkuin ketjusta??
Viittaako tämä edelleen niihin ruiskuläppiin?
![Tyhmä minä :tyhmamina:](./images/smilies/1087.gif)
Ei viittaa läppiin. Nyt menee veikkauksen puolelle, aika monestikkin tuommoista äännähdystä kuuluu ko.tilanteessa. (olisko ennemmin kolaukseen vivahtava ääni...?) Luulen ja uskon tuon kuuluvan kytkimestä, nopea ryntäys mielestäni aiheuttaa sen paljonpuhutun luistopalikan käpälien hakeutumisen toisiinsa.
Yleensä aika vaikea arvioida oikeastaan yhtään mitään nettiin kirjoitettujen äänien perusteella... mutta ollaan me silti aika kovia arvailemaan.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Yleensä aika vaikea arvioida oikeastaan yhtään mitään nettiin kirjoitettujen äänien perusteella... mutta ollaan me silti aika kovia arvailemaan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)