Mistä tietää... - Koneen ihmeellisyyksiä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Elikkä mistä tiedän onko -99bussiini vaihdettu tuo nokkaketjun kiristin mistä oli se recall?
Näkeekö sen jostain pikasesti vai täytyykö purkaa puoli mottia?
Eikös siin pitäis olla joku letku ainaki lisää näkyvillä?
Niin ja mistä mahtaa johtua nakutus moottorista varsinki kylmänä ajettu vaa 18000 ja öljyt vissii vaihdettu siin 12tkm kohilla.
Kytkimen nesteetki oli näköjään mustaks hiettäny et täytyy se korjauspalikka asennella...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Tekniika-foorumin osiossa on näitäkin käsitelty.....
Mutta fyysisesti löydät öljyletkun koneen oikealta puolelta kun raotat katetta(isoa) ja koklaat.Se tulee kannesta pakosarjan tietämiltä ja nousee siihen kiristimeen koneen oikealla puolella.Letku on pikkurillin paksuinen(ei EU-standardi) ja nousee edestä yläviistoon taaksepäin kohti kiristintä.Etsivä löytää... :smoking:


:unclesam:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Voit varmistaa tuon kiristäjäpäivityksen helposti irroittamalla oikean sivukatteen. Lohkon oikeasta etunurkasta lähtee musta öljyletku, kulkee sylinteriryhmän päädystä alareunan kohdalta ryhmän takapuolelle kiertäen. Samoin asian voi varmistaa tankin alle kurkkaamalla, ketjunkiristin sijaitsee kannen oikeassa takareunassa lähellä runkopalkkia. Jos kiristäjälle tulee tuo mainittu letku, on homma kunnossa.
Nakuttelun syy tyhjäkäynnillä on aika usein huonossa synkassa olevat ruiskuläpät. Aiheuttaa koneen epätasaista tyhjäkäyntiä >mekaanisia ääniä, lisäksi itse läpät voivat "nakuttaa" jolleivat ole tasan tarkkaan samaan tasoon säädetty.

Edit: Agolla nopsemmat näpit.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Oon selaillu tunteja läoi näitä foorumin tekstejä ja on kyllä hyvää asiaa :bowdown:
Eipä vaan ollu pistäny silmään noi etsimäni jutut, joten kiitos kun vaivauduitte vielä opastamaan. :worthy:
Semmeosta vielä et kun tyhjäkäynnil nopeesti kiskasee pikkasen kaasuu(sen verran et keirrokset hädintuskin nousee) niin joskus kuuluu rasahdus ikäänkuin ketjusta??
Viittaako tämä edelleen niihin ruiskuläppiin? :tyhmamina:
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Ei viittaa läppiin. Nyt menee veikkauksen puolelle, aika monestikkin tuommoista äännähdystä kuuluu ko.tilanteessa. (olisko ennemmin kolaukseen vivahtava ääni...?) Luulen ja uskon tuon kuuluvan kytkimestä, nopea ryntäys mielestäni aiheuttaa sen paljonpuhutun luistopalikan käpälien hakeutumisen toisiinsa.
Yleensä aika vaikea arvioida oikeastaan yhtään mitään nettiin kirjoitettujen äänien perusteella... mutta ollaan me silti aika kovia arvailemaan. :D
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Tää tapahtuu mun mieletäni vaan vaihteen ollessa vapaalla jos auttaa yhtään ja ky se on semmonen rosahdus enemmän ku kolahdus. Asiasta kymmenenteen mitä tommosen ruiskun säätäminen mahtaa kustantaa...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

"jos itte tekee niin saa mitä sattuu" :D
-Ei mitään tietoa korjaamojen hinnoista, villi veikkaus 50-100einaria.
Vastaa Viestiin