käyntiäänistä vielä.... - dealer mode...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

...sen verran, että kun säätelin noita ruiskuläppiä tässä taannoin ( ei tullu muuten hyvä, ootan parempia alipaineanalysattoreita saapuvaksi...) niin trimmasin sen "ryyppy" namikan rundeja tehtaan ilmoittamaan 3500 rpeeämmän max.arvoon. aiemmin kun ei oo just yli kas 2000 noussut... vaan melkoiset resonanssiäänet myllystä kyllä kuuluu jos yli kahen tuhannen kylmitään rallattaa. mites on muilla asianlaita, ootteko samoja oireita huomanneet... ?
...dont you agree...ehhh..?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

jokkebusa kirjoitti:...sen verran, että kun säätelin noita ruiskuläppiä tässä taannoin ( ei tullu muuten hyvä, ootan parempia alipaineanalysattoreita saapuvaksi...) niin trimmasin sen "ryyppy" namikan rundeja tehtaan ilmoittamaan 3500 rpeeämmän max.arvoon. aiemmin kun ei oo just yli kas 2000 noussut... vaan melkoiset resonanssiäänet myllystä kyllä kuuluu jos yli kahen tuhannen kylmitään rallattaa. mites on muilla asianlaita, ootteko samoja oireita huomanneet... ?
Ruiskuläppien säätö ei onnistunut? Millaset vermeet sulla oli käytössä? Ja minkälaiset tilasit? :O
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

ne oli ihan tommoset vaimentamattomat alipainemittarit mitä yhen paikallistoimittajan hyllystä löytyi...kimppakalibroinnissa kaks neljästä näytti jotenkin samáa lukua, ja ne kaks muuta ei... ja se yks takerteli jonkin verran koko ajan. ja ne kuristimet joilla tota viisarin vatkausta saa hiukan hallitummaksi oli kan liian on-offit tohon hommaan.
tilasin sitten päivä pari sitten samantyyppiset rotametrit ku siinä rompun kuvassa on, ja niissähän on kunnon neulavenat jo valmiina kiinni. katotaan mites noilla homma luonaisi, kas kun toi virtaus-skaala on valittu ihan arvion perusteella suht pieneksi. annan lisää rapporttia ku homma uusiutuu.

kukas ton kalibroinnin oli kans tehnyt omalle busalleen, oliskos ollut fastis vai....????......kommentia miten sujui, ja mitkä alipaine lekut ja sensorit jätit paikoilleen...?...




Edited By jokkebusa on 1086121368
...dont you agree...ehhh..?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Juu, pistähän infoa sitten! Paljonko muuten tuli mittareille hintaa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Juu tehty on, ja voin suositella sitä kaikille. Paranee käynti meinaan jonkin verran, jos sattuu olemaan saadöt pielessä. :)
Itse tein sen kaverin, kaiketi kaasareille tarkoitetulla, mittarilla. Eli ko. mittari painettiin siihen läppärungon päälle, ja mittaus suoritettiin yksi läppärunko kerrallaan. Eli ensin mittari mitta-asteikolle 1-sylinteriä käyttäen ja sen jälkeen sitten säädetään muut läpät samaan ykkösen kanssa. Huomioitavaa tuossa on se, että jos ja kun ilmanputsari on pois paikoiltaan mittausta suorittaessa, niin putsarissa oleva IAT anturi pitää olla kuitenkin paikallaan/kytkettynä. Eli kierretään se sieltä kotelosta pois mittauksen ajaksi. => Kaikki sensorit on oltava mittauksen aikana käytössä/toiminnassa.
Mikäli mittaus tehdään neljällä mittarilla yhtä aikaa, niin olennaisen tärkeää on, että kaikki mittarit näyttävät yhtä. Eli kaikki mittarit on syytä ensin kalibroida käyttäen ykkössylinterin läppärunkoa eli sitä mikä on lähimpänä kaasuvaijereita. Jos ei säätö kaikille onnistu, niin ainahan säädön voi tehdä myös yhdellä mittarilla, läppärunko kerrallaan. Alipaineletkuista ei ole syytä irroittaa muita kuin "rempparompussa" mainitut kaksi letkua (, jos ne siellä vielä sattuu olemaan :;): ). Siis ne läppärungon etupuolella olevat runkoja yhdistävät letkut jäävät paikoilleen, muut irti ja niihin tulpat tai mittarin letkut.

Ennen synkkausta on myös hyvä tarkistaa TPS sensorin säätö, ja säätää se tarvittaessa kohdilleen. Kaikki mittaukset ja säädöt sitten normaalin käyntilämmön saavuttaneeseen moottoriin.

Itse jätin sen "ryypyn" sinne missä se olikin, eli kone kiertää vain sen vähän yli 2000 rpm, kun täysin auki. Tosin sen voisi kyllä säätää sinne 3500 tietämille, jolloin ko. vipstaakista saisi näppärän "cruise -nappulan". :)

EDIT: ykkös-sylinteri on kulkusuuntaan nähden vasemman puoleinen, eli kauimpana kaasuvaijereista.
-kujo-
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Muistatko mitkä johdot yhdistämällä tuon Dealer Moden sai päälle?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

"delar mode" -liitin löytyy penkin alta, vasemmalta puolelta. Liitin on täysin erillinen liitin, jossa on kumi suojus/hattu päällä. Liittimeen ei tule kuin kaksi johtoa, jotka sitten yhdistämllä saa ko. moden pälle.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Fastm8 kirjoitti:"delar mode" -liitin löytyy penkin alta, vasemmalta puolelta. Liitin on täysin erillinen liitin, jossa on kumi suojus/hattu päällä. Liittimeen ei tule kuin kaksi johtoa, jotka sitten yhdistämllä saa ko. moden pälle.
No niinpäs löytyi. :) TPS näyttäs olevan kohdillaan!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
108-1085465489

Viesti Kirjoittaja 108-1085465489 »

mitä se tekee se "dealer mode" ?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

lanat kirjoitti:mitä se tekee se "dealer mode" ?
Kertoo vikakoodin jos joku antureista hälyttää.. vikakoodithan löytyy huoltomanuaalista. "-C00" on normaali näyttö jossa tuo "-" pitää olla keskellä. Jos se on ylhäällä tai alhaalla niin Throttle Position Sensor (TPS) vaatii säätöä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin