Sivu 1/4
Lähetetty: 07 Loka 2006, 11:37
Kirjoittaja BussiJussi
Ksthb:n "öky"lohko löysi uuden kodin täältä Varkaudesta.
Kuva puretusta.
Tuommonen lähti pois, ja
Tämmönen tuli tilalle! Jäähdytys puoli tulee
näillä kuntoon?
Kone paikoillaan.... läppärunkoja odotellessa.
Että tällasta tällä kertaa....
Lähetetty: 07 Loka 2006, 13:56
Kirjoittaja PetriK
Isolohkossa on kai pienemmät jäähdytyskanavat, muuten olisi ehkä haasteita saada kansipahvit pitämään. Flektit varmaan auttavat, mutta oletko miettinyt öljyn jäähdyttämistä - vaikkei tämä kisakoneeksi kai tulekaan ? Öljykanavien koko lienee kuitenkin vielä kohdallaan... mutten kyllä muista alkuunkaan miten se öljyn virtaus siellä lohkossa menee ja olisiko kylmemmistä öljystä edes mitään hyötyä. Esim. turbomalleissahan on lämmönvaihdin öljyille joka siirtää lämpöä vesikiertoon (tilan säästämiseksi) ...
Lähetetty: 07 Loka 2006, 16:19
Kirjoittaja jakehaanpää
BussiJussi kirjoitti:Ksthb:n "öky"lohko löysi uuden kodin täältä Varkaudesta.
Kuva puretusta.
Tuommonen lähti pois, ja
Tämmönen tuli tilalle! Jäähdytys puoli tulee
näillä kuntoon?
Kone paikoillaan.... läppärunkoja odotellessa.
Että tällasta tällä kertaa....
Hyvältä projekti näyttää Taitaa se 313 mennä ens kesänä reilusti rikki
Lähetetty: 07 Loka 2006, 17:54
Kirjoittaja 107-1089231881
PetriK kirjoitti:Isolohkossa on kai pienemmät jäähdytyskanavat, muuten olisi ehkä haasteita saada kansipahvit pitämään. Flektit varmaan auttavat, mutta oletko miettinyt öljyn jäähdyttämistä - vaikkei tämä kisakoneeksi kai tulekaan ? Öljykanavien koko lienee kuitenkin vielä kohdallaan... mutten kyllä muista alkuunkaan miten se öljyn virtaus siellä lohkossa menee ja olisiko kylmemmistä öljystä edes mitään hyötyä. Esim. turbomalleissahan on lämmönvaihdin öljyille joka siirtää lämpöä vesikiertoon (tilan säästämiseksi) ...
Hmm tossa kokoonpanossa ei ole esiintynyt lämpö ongelmia.
Ryhmässä ei kiertäne öljyy.
eipä aiheuta mitään erikois järjestelyjä
Lähetetty: 08 Loka 2006, 21:25
Kirjoittaja BussiJussi
Kaikki valmista, läppärunkoja vaille..... jopa flekti löysi paikkansa. Oli AIKA ahdasta saada mahtuu, mut siellä se nyt on!
Tässä eri kulmasta sama aihe!
:p :p
Lähetetty: 08 Loka 2006, 23:40
Kirjoittaja Kujo
BussiJussi kirjoitti:Kaikki valmista, läppärunkoja vaille..... jopa flekti löysi paikkansa. Oli AIKA ahdasta saada mahtuu, mut siellä se nyt on!
Tässä eri kulmasta sama aihe!
:p :p
No eihän tuolla mitään ahdasta, luulet vaan. Muista laittaa se lämpösuoja paikalleen, muuten siivet on morjes ennenkuin saat konetta käyntiin.
Lähetetty: 11 Loka 2006, 18:10
Kirjoittaja BussiJussi
PIKKU tietona, se pyöriiiiiiiii......
:rocket
Lähetetty: 11 Loka 2006, 18:24
Kirjoittaja Kujo
BussiJussi kirjoitti:PIKKU tietona, se pyöriiiiiiiii......
:rocket
Niin?
Lähetetty: 11 Loka 2006, 18:46
Kirjoittaja BussiJussi
Kujo kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:PIKKU tietona, se pyöriiiiiiiii......
:rocket
Niin?
Minun "ammatti"taidolla, ei ois uskonut, et se vielä lähtee tulille!! Mutta koeajo tehty, ja huomenna lisää. Vakuutukset loppuviikon päällä, et ennättää testailla, ennen kuin vie penkitykseen.
:p :p
Lähetetty: 11 Loka 2006, 19:15
Kirjoittaja Agostini
Hyvä BJ...kerrohhan sit tuloksii...
:unclesam:
Lähetetty: 11 Loka 2006, 19:17
Kirjoittaja Kekku
Hyvä.
Pistä sitte käyrää näytille.
Lähetetty: 11 Loka 2006, 19:40
Kirjoittaja BussiJussi
Huomenna pitää alkaa varailee penkitykseen aikaa. Kunhan tuloksia tulee, ilmoitan!
JÄNNITTÄÄ!!!!
Ja naapurikin ihmettelee..... KLIKS.....
:p :p
Lähetetty: 15 Loka 2006, 16:37
Kirjoittaja BussiJussi
Viimeiset ajot...... KLIKS
Huomaaa etuputkien vaipat!
:p :p
Lähetetty: 20 Loka 2006, 20:53
Kirjoittaja BussiJussi
No Niin! Nyt on bussi penkitetty ja tulokset saatu... 200hp rikki vaparilla, ei paha?!
KÄPPYRÄ
Ainoa negatiivinen asia: Omatekele TRE, eli 6,8Kohm vastus irronnut johdoista, joten kierroksen rajoitin iski peliin liika aikaseen! Penkittäjäkin huomasi, vasta penkityksen loputtua, verrattuaan viimevuotisiin (180hp) käyriin! Nyt olisikin kysymys: Minkälainen syttykäyrä on, kun vastusta ei ollenkaan punaisen ja mustan johdon välissä?? Varmaankin vapaan syttykäyrä?? Toisaalta hyvä, et 1000rpm rajoitin alempana, vois kestääkin kone paremmin..? Joutunee vielä penkittämään ens kesänä, et näkee, muuttuuko teho/vääntö, kun syttykäyrä vitosvaihteelta!
Kommentteja, kiitos.....
:p :p
ps. se toinen käppyrä on viimesyksyinen 180hp käppyrä....
Edited By BussiJussi on 1161367127
Lähetetty: 20 Loka 2006, 21:48
Kirjoittaja 107-1089231881
Ihan kiva tulos
On ihan todennä'köistä että hiukan viittaa sytkäpuoleen toi vajaa tehoisuus.Mielestani vapaalla on selkeesti vähemmän ennakkoo ja se vaikuttanee tehoihin aika paljon.
Enemmän tehoo pitäs tolla paketilla tulla arvio noin 213-215hp
Toinen epäilyttävä juttu on toi sliparin riittävyys, omassa kokoonpanossa tehoo 6-10 hp katos heti kun vaihdettiin slipari alle 2,5".
Pikku hienosäädöt Jussi viel ja uudestaan dynoon