Palataan eiliseen päivään... 9:00 aikaan oltiin Samin autopajalla pyörän kanssa, ja alkoi säätäminen. Hetimmiten ekoissa lämmittelyvedoissa, päätti öljynjäähdyttimen letku irtautua liittimestään! Tuli kuulemma kaikkien aikojen pahin öljykatastrofi, mitä Samin pajalla sattunut. Sami alkoi siivota paikkoja, meidän hakiessa (Ural69, Jarno + minä) paikallisesta hydrauliikkaliikkeeestä uudet letkut. Uskomattoman isolle alueelle leviää <3 litraa öljyä, kun paineella koneesta poistuu... uudet letkut, uutta öljyä koneeseen, ja homma jatkui. Vitosvaihteella alkoi kaasunasentojen säätö, joka jo käänsi suupieliä hymyyn... 40%-60% kaasunasennoilla oltiin jo +260hp rengastehoissa. Vitosvaihteella ahtopaineet nousi n. 0,8 bar alueelle, jolla max. tehoksi tuli n. 290hp/290Nm. Jäi harmittavasti 300 rikkomatta, joten eikun 6 vaihteella kokeilee(ahtopaineen säätimen oletettiin antavan lisää painetta 6. vaihteella). Kutosella paineet nousivatkin n.1 bar luokkaa (0,96) jolla 300 menikin "heittämällä" rikki!
Vääntöjäkin tuli kohtalaiset 300Nm! Pakopaineet, ja pakolämmöt pysyi todella hyvin kurissa, ois Sami lisääkin painetta nostellut koneeseen. Minun "mamistellessa" jätettiin paineet siihen. koneessa kuitenkin vakiokanget, joten ei mopolla mahdottomia! Vakioventtiileillä, ja -nokilla, mielestäni kohtuu tulos. Bensana penkityksessä käytettiin Hitech bensaa, ABC:n 98e:tä ilman boostereita. Vesiruutalla ruikkaus 50%vettä/50%metanolia, alkaen 0,7bar ahdoilla. Pienimmällä 0,5 suuttimella. Vielä jäi kisabensat kokeilematta, ja muutama muu kikka, mutta niistä lisää ensi kerralla... konetehoista tykkääville laskennallinen koneteho, 9% hävikillä...
Kyl tuottaa hienosti
Voisit antaa Erikille ruotsiin vinkkiä kuinka homma toimii, kun eivät näytä saavan omaa sarjaansa markkinoille.
Oiskohan ollut pakolämmöt jotain 800 asteen luokkaa. En sen tarkemmin kysellyt, kun sami sanoi, ettei mitään hätää niiden osalta. Mut varmax en osaa sanoa. Pakopaineet oli 0,1-0,15 alle ahtopaineiden, joten nekin kohdillaan....Jos totta puhtaan, AIKApaljon piti Erikin jäljiltä tätäkin sarjaa muutella, (pakosarja/turbo) ennekuin näille minun rakentelija kavereille kelpas. Mutta kai kotiläksyt kannatti tehdä kunnolla....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Ksthb kirjoitti:
Jep olisin hiukka spekuloinu omissa mietteissä, mihin vauhtiin kentällä pääset....
Arvioita ois kiva kuulla...? Ja epäilyjä penkkituloksista kans..? Tod.näk. Vittaniemen penkkiin mennään, jos joskus valmistuu!
Hmm.. sanoskohan ? No arvaillaan hiukan Samin penkin näyttämiä, 0,8 bar /n.255 hp ja 1 bar /285 hp
Heh, tässä topicin vaiheita selatessa sattui tämmöinenkin postaus silmiin... Oli Jamppa arvioinut tehot penkityksessä. Tulokset odotuksiin nähden aika kovat?? En kyllä itsekään ihan tämmöisiä tuloksia odotanut, vaikka salaa toivoinkin.....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi kirjoitti:Oiskohan ollut pakolämmöt jotain 800 asteen luokkaa. En sen tarkemmin kysellyt, kun sami sanoi, ettei mitään hätää niiden osalta.
Pakolämmöt olivat tässä yksilössä kautta linjan muihin lähes "täystehoisiin" turboihin verrattuna vähintään 100 astetta ja välillä jopa 200 astetta pienemmät.
BussiJussi kirjoitti:
Arvioita ois kiva kuulla...? Ja epäilyjä penkkituloksista kans..? Tod.näk. Vittaniemen penkkiin mennään, jos joskus valmistuu!
Hmm.. sanoskohan ? No arvaillaan hiukan Samin penkin näyttämiä, 0,8 bar /n.255 hp ja 1 bar /285 hp
Heh, tässä topicin vaiheita selatessa sattui tämmöinenkin postaus silmiin... Oli Jamppa arvioinut tehot penkityksessä. Tulokset odotuksiin nähden aika kovat?? En kyllä itsekään ihan tämmöisiä tuloksia odotanut, vaikka salaa toivoinkin.....
Pieni pessimistinen asenne on paikallaan, nythän sait oikein joulun aikaiseks
Vähintäänkin loistava kokonaisuus, selkeesti havaittavissa että' on ollut tekijä miehet asialla. Nerokkaita yksityiskohtia on pilvin pimein tossa laitteessa. Tulokset kertovat tämän.
200 mph kerhoon toi peli menee pintiksellä