K8 whitepower

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

BussiJussi kirjoitti:Mites toi metanoli, ootteko käyttänyt metanolia veden seassa, vai pelkää vettä?
Kuulema Metablue lasinpesu neste sisältää 50% metanolia ja 60% (eiku 50%) vettä..

Pönttö hankittu :kippis:
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Hehee...kyllä nyt varmaa hymyilyttää... :p



Edited By purzzi on 1237281873
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Palataan eiliseen päivään... 9:00 aikaan oltiin Samin autopajalla pyörän kanssa, ja alkoi säätäminen. Hetimmiten ekoissa lämmittelyvedoissa, päätti öljynjäähdyttimen letku irtautua liittimestään! Tuli kuulemma kaikkien aikojen pahin öljykatastrofi, mitä Samin pajalla sattunut. Sami alkoi siivota paikkoja, meidän hakiessa (Ural69, Jarno + minä) paikallisesta hydrauliikkaliikkeeestä uudet letkut. Uskomattoman isolle alueelle leviää <3 litraa öljyä, kun paineella koneesta poistuu... uudet letkut, uutta öljyä koneeseen, ja homma jatkui. Vitosvaihteella alkoi kaasunasentojen säätö, joka jo käänsi suupieliä hymyyn... 40%-60% kaasunasennoilla oltiin jo +260hp rengastehoissa. Vitosvaihteella ahtopaineet nousi n. 0,8 bar alueelle, jolla max. tehoksi tuli n. 290hp/290Nm. Jäi harmittavasti 300 rikkomatta, joten eikun 6 vaihteella kokeilee(ahtopaineen säätimen oletettiin antavan lisää painetta 6. vaihteella). Kutosella paineet nousivatkin n.1 bar luokkaa (0,96) jolla 300 menikin "heittämällä" rikki!

Takarenkaalta

Vääntöjäkin tuli kohtalaiset 300Nm! Pakopaineet, ja pakolämmöt pysyi todella hyvin kurissa, ois Sami lisääkin painetta nostellut koneeseen. Minun "mamistellessa" jätettiin paineet siihen. koneessa kuitenkin vakiokanget, joten ei mopolla mahdottomia! Vakioventtiileillä, ja -nokilla, mielestäni kohtuu tulos. Bensana penkityksessä käytettiin Hitech bensaa, ABC:n 98e:tä ilman boostereita. Vesiruutalla ruikkaus 50%vettä/50%metanolia, alkaen 0,7bar ahdoilla. Pienimmällä 0,5 suuttimella. Vielä jäi kisabensat kokeilematta, ja muutama muu kikka, mutta niistä lisää ensi kerralla... konetehoista tykkääville laskennallinen koneteho, 9% hävikillä...

Koneelta

:turbobusa:




Edited By BussiJussi on 1237288345
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

:respekt: Ei ole talven työt menny hukkaan :thumbup:
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Taisin mainittakin että tänä kesänä top5 kenttäajoissa muuttuu radikaalisti viimevuodesta.. mustia ja keltasia hevosia ootellessa :;):



Edited By RHead on 1237290670
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Muista Jussi että liimakin on noilla tehoilla liukasta...


Jussi 2009 WILD Ride
http://www.youtube.com/watch?v=kxzJN0ZmmR4

:)
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Minkälaisissa lukemissa pakolämmöt liikkus?

Kyl tuottaa hienosti :thumbup: :thumbup:
Voisit antaa Erikille ruotsiin vinkkiä kuinka homma toimii, kun eivät näytä saavan omaa sarjaansa markkinoille. :D




Edited By tetsa on 1237313398
tetsa
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

tetsa kirjoitti:Minkälaisissa lukemissa pakolämmöt liikkus?

Kyl tuottaa hienosti :thumbup: :thumbup:
Voisit antaa Erikille ruotsiin vinkkiä kuinka homma toimii, kun eivät näytä saavan omaa sarjaansa markkinoille. :D
Oiskohan ollut pakolämmöt jotain 800 asteen luokkaa. En sen tarkemmin kysellyt, kun sami sanoi, ettei mitään hätää niiden osalta. Mut varmax en osaa sanoa. Pakopaineet oli 0,1-0,15 alle ahtopaineiden, joten nekin kohdillaan....Jos totta puhtaan, AIKApaljon piti Erikin jäljiltä tätäkin sarjaa muutella, (pakosarja/turbo) ennekuin näille minun rakentelija kavereille kelpas. Mutta kai kotiläksyt kannatti tehdä kunnolla....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ksthb kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
Jep olisin hiukka spekuloinu omissa mietteissä, mihin vauhtiin kentällä pääset....

Arvioita ois kiva kuulla...? Ja epäilyjä penkkituloksista kans..? Tod.näk. Vittaniemen penkkiin mennään, jos joskus valmistuu!

Hmm.. sanoskohan ? No arvaillaan hiukan Samin penkin näyttämiä, 0,8 bar /n.255 hp ja 1 bar /285 hp :;):
Heh, tässä topicin vaiheita selatessa sattui tämmöinenkin postaus silmiin... Oli Jamppa arvioinut tehot penkityksessä. Tulokset odotuksiin nähden aika kovat?? En kyllä itsekään ihan tämmöisiä tuloksia odotanut, vaikka salaa toivoinkin.....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

BussiJussi kirjoitti:Oiskohan ollut pakolämmöt jotain 800 asteen luokkaa. En sen tarkemmin kysellyt, kun sami sanoi, ettei mitään hätää niiden osalta.
Pakolämmöt olivat tässä yksilössä kautta linjan muihin lähes "täystehoisiin" turboihin verrattuna vähintään 100 astetta ja välillä jopa 200 astetta pienemmät.

Kaikenkaikkiaan erittäin onnistunut kokonaisuus !
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Oiskohan vesispruutan ansiota nuo muita alemmat pakolämmöt?
tetsa
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

BussiJussi kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
Arvioita ois kiva kuulla...? Ja epäilyjä penkkituloksista kans..? Tod.näk. Vittaniemen penkkiin mennään, jos joskus valmistuu!

Hmm.. sanoskohan ? No arvaillaan hiukan Samin penkin näyttämiä, 0,8 bar /n.255 hp ja 1 bar /285 hp :;):

Heh, tässä topicin vaiheita selatessa sattui tämmöinenkin postaus silmiin... Oli Jamppa arvioinut tehot penkityksessä. Tulokset odotuksiin nähden aika kovat?? En kyllä itsekään ihan tämmöisiä tuloksia odotanut, vaikka salaa toivoinkin.....

Pieni pessimistinen asenne on paikallaan, nythän sait oikein joulun aikaiseks :thumbup:
Vähintäänkin loistava kokonaisuus, selkeesti havaittavissa että' on ollut tekijä miehet asialla. Nerokkaita yksityiskohtia on pilvin pimein tossa laitteessa. Tulokset kertovat tämän.
200 mph kerhoon toi peli menee pintiksellä :baaa:
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

No, mitä ite projektia seuranneena, niin ei mitenkään yllätttävä... Tietotaito täällä on noussut selkeesti :thumbup:

Tekijöitä :respekt:




Edited By Martta on 1237329312
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Videoo, ja kuvia projektista...

http://www.youtube.com/watch?v=A1UC0mOovxc

:turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Siinähän sitä kerrakseen, siisti pätkä :thumbup:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Vastaa Viestiin