Sivu 7/21

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 12:57
Kirjoittaja toimeve
ysi-ärrä kirjoitti:Joo näin näytti olevan. Mutta taasen sitte turboluokassa loisti komiasti pari kawaa kärkipaikoilla ihan omilla luvuillaan. :angry:
...laitahan oma nopiasti kasaan ja mitattavaksi, katothan kauanko kawat sielä keikkuu :p Ei silti, valtavia tuloksia niissä, katukäytössä oleviahan nuo käsittääkseni ovat. Ainaki sääntöjen mukkaan.

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 13:24
Kirjoittaja ysi-ärrä
toimeve kirjoitti:
ysi-ärrä kirjoitti:Joo näin näytti olevan. Mutta taasen sitte turboluokassa loisti komiasti pari kawaa kärkipaikoilla ihan omilla luvuillaan. :angry:
...laitahan oma nopiasti kasaan ja mitattavaksi, katothan kauanko kawat sielä keikkuu :p Ei silti, valtavia tuloksia niissä, katukäytössä oleviahan nuo käsittääkseni ovat. Ainaki sääntöjen mukkaan.
Voi ei minun pikkuturbolla oo mitään jakoja tuonne ahistettujen kärkikahinoihin.
Mut täysii mennään siltiki ens kesänä ja katotaan mihin se riittää :turbobusa:

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 09:53
Kirjoittaja CormaX
Mutta eikö TMF:n busa kultaa pokaalin ensi kesän vedoissa :vilkutus:
Tää ainakin toivoo ja pitää peukkuu :thumbup:

Edit: Maakininen 777 viestiä :angry: vai oliko se sittenkin 666 :ghostface:




Edited By CormaX on 1327132493

Lähetetty: 18 Maalis 2012, 16:41
Kirjoittaja toimeve
...tallilla kävästy mutka ja oli tarkotus laitattaa uuet jarrulevat sekä etteen että taka. No, jotta kaikki ei menis ku strömsöössä, niin tarkka mestari huomioi etupäässä pientä "ikävää" jurinaa. Eipä tarttenu ittekhän sitä kauaa kuunnella ja vertailla "ehjään", vaan totesimme, että sama ku varulta vaihattaa laakerit samalla ku kuitenki vien takavanteen renkaanvaihtoon. Nyt siis kaveriksi lähtee etuvanne ja laakerit siis uusiksi. Ja uuet jarrupalat, kun tullee uuet levytki.

Ja oli etujarrulevyt väännetty kyllä niin tiukkaan, että saavat Huolto-Kaksikolla irrottaa pois nuo, sielähän ne on laitettukki :laugh:

Muuten on siis "uusvanha-Busa" iskussa, joten eikhän tässä kohta pääse ajelemhan :turbobusa:

Lähetetty: 19 Maalis 2012, 14:13
Kirjoittaja toimeve
...ja soitto Huolto-Kaksikolta aiheutti sen, että vaihtavat takalaakeritki: oli pikkasen stefa "solmulla" ja laakeri sisältä poikkiviassa parista kohasta...sinänsä kyllä toimiva. Mutta varulta Juha sano vaihtavansa senki, ammattimies kun näkkee jottain tuommosta, niin mielelhän ei jätä riskin päälle mithän.

Etulevyt oli vain lukitteella kiinnitetty siten, että vaati sen pienen puristuksen irti lähtemiseksi. Eli se on oukei. Ja takarengas vaihettu myös, joten iltasella saa vanthet takasin ja kiikutan net tallille jossain vaiheessa niin ehkä ens viikonlopuksi sittenki Busa kottiin :p

edit: romut kyytissä, mahollisesti ke iltana ne tallille ja jos mestari ehtii niin sais perjantaiksi Busan haettua kottiin...poltteleepolttelee




Edited By toimeve on 1332181494

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 10:53
Kirjoittaja toimeve
...ja Busa kasattuna oottaa neitsyt-ajoaan sisäsesti uudistettuna. Tännään tallille autolla ja Busalla takasin. Piiiiitkä päivä tulossa, ennenku pääsee "koeajolle", veikkaan että on 100km melekosta nautintoa :bike:

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 11:23
Kirjoittaja RHead
toimeve kirjoitti:...ja Busa kasattuna oottaa neitsyt-ajoaan sisäsesti uudistettuna. Tännään tallille autolla ja Busalla takasin. Piiiiitkä päivä tulossa, ennenku pääsee "koeajolle", veikkaan että on 100km melekosta nautintoa :bike:
Ota tena mukaan ettei niin märkä reissu tule :rasberry:

Lähetetty: 10 Huhti 2012, 20:27
Kirjoittaja toimeve
...ja parisataa kilometriä takana "uutukaisella". Näin nopiasti tuntemuksia:

- tuntuu paljon tehokkaammalta kuin aiemmin, johtunee ennenkaikkea reilusta väännön lisääntymisestä ja onnistuneista sääjöistä eli WÄÄÄÄÄNTÄÄÄÄ reilusti jo tourinkikierroksilla. Puhumattakhan sitten kun vähän antaa reilummin kiekkaa :p
- tehasvälitykset kun on taas, niin tulipas vaan mielhen, että olispa nuo kaksi vuotta ajetut lyhemmät välitykset ja tuo teho ja vääntö = helkutin paljon enemmän hubaa :omituinen:
- on sitten ainaki näin lyhyellä ajomäärällä tuntuma, että Vittaniemellä menny sääjöt kohilhen (tosin olihan ne mestarin kans niitä monta tuntia hinkannukki :D )
- mahollisesti joutuu miettimhän tuota starttijuttua uusiksi, eli ehkä se 24V sittenki :glare:

Palaan tähän kun enemmän kokemusta.

Lähetetty: 31 Loka 2012, 22:11
Kirjoittaja toimeve
...reilun 13000 kesäisen kilometrin jälkhen voin sanoa, että tuntuma on hyvin samantapanen ku noitten ensimmäisten satojen kilometrien jälkhenki.

Eli hubaa oli :thumbup:

Muutampi huomio tuohon aikasemphan viestiin:

- starttiongelmia ei sitten ollukhan, vaan toimi ihan moitteetta tuolla modilla, jossa pikku "lisäakku" takakatteen alla ja 12V -systeemi. Ei nikotellu ees kuumana sitä vertaa, että olis mielhen tullu laittaa se 24V ratkasu

- tykkäsin pari kessää ajetuista lyhyemmistä väleistä sen verran paljon, että ens kesäksi vaihtuu takasin...

- voimaa ja vääntöä löytyy selkiästi enemmän ku "vakiosta"

- sääjöt oli aivan mahtavat, toimi moitteetta ja nikottelematta

Loppukauesta tuli jottain häikkää johonki: alko kylmänä hiukka röpöttelemhän, ja ajaessa 4200-5500 kierroksen välillä ihan pintakaasulla ajaessa oli vähän "hengetön"...mutta kun veti tupin nurin, niin KYLLÄ LÄHTI...omituista? Samaten kun lähit matalilta kierroksilta ajamhan ja vetäsit kunnolla kaasun auki, niin tuollakhan eellä mainitulla kierrosaluhhella ei yhthän heikkoa teheny.

Toinen merkittävä huomio oli bensankulutuksen kasvu tuon röpöttelyn aikoihin: kulutus nousi n. 6 litrasta reiluun 6,5 litraan ihan normi maantieajossaki.

Tuli kokeneilta busanisteilta muutampia vaihtoehtoja. Mutta päätin, että antaapi olla, ajellaan kun ei muuten nikotellu, kolissu tai mithän muutakhan. Sovimma mestarin kans, että kattelee sen tallille ajaessani ja katothan löytyykö mithän diagnoosia tuohon.

Löyty. Ehkä jopa se toellinen syy: suuttimet.

Olivat 135tkm ajetut tulhet tiensä päähän, tosin noita jo viime talvena vähän arvothin, että riittävätkö vai pitäskö vaihtaa. Jätimmä kuitenki paikoilhen, kun mulla budjetti ylitty jo reiphasti ja näytti siltä että ovat ok. Ja olivatki. Mutta jottain loppukesästä tapahtu, että antautuivat. Ikä? Voima? Sama se.

Vaihtoon.

Tännään arvothin vähän, että mitäs tilalle...ja tietysti tuli taas ittelle pohittavaa lissää: pienellä budjetilla taas ajattelin, että taiamma mennä sittenki tuolla set-upilla mikä on, ja kun vika löytyy, niin korjaamma sen, ja thats it.

Mutta nyt tilanne muuttu: kun suuttimet pittää vaihtaa, se tarkottaa myös sitä, että joutuu joka tapauksessa sääjättämhän taas uusiksi. No, siltä osin persiilhen mennee taas raha-ajatukset, joten pitäskö sittenki muutamalla satasella tehän jottain "kivvaa" :omituinen:

Pitäs.

Mutta mitä? Sitä tässä nyt sitten pohithan, ainaki muutampi päivä. Vaihtoehtoja on paljon, joskin pitkän puhelun aikana selekis muutampi asia. Katelhan mihin ratkasuihin itte niitten osalta päävyn, eli mihin suunthan mahollisesti lähemmä rojektia jatkamhan. Pääasiana edelhenki perus-tourinkikäyttö...tosin vääntöä ja voimaahan ei ole koskan liikaa, joten siihen löytyis tietysti kohtuullisen heleposti jottain pientä...että kyllä tästä taas tullee pitkä talavi :1087

...jatkuu...

edit: niin ja sen päätimmä (ainaki tässä vaiheessa...), että alakerthan ei kosketa...se piethän viime talvena laitetunlaisena. Vaihtoehtojahan jää silti vielä melekosesti.

edit2: ja vapaastihengittävällä myös jatkethan, ei turboa siis




Edited By toimeve on 1351772655

Lähetetty: 23 Marras 2012, 16:10
Kirjoittaja toimeve
...päätöksiä tehty, vähän tullee muutaki ku pelekät pakolliset (eli siis ne suuttimet ja säätö).

Jännää.

Lähetetty: 23 Marras 2012, 17:05
Kirjoittaja Jukkis
pc... :D

Lähetetty: 28 Marras 2012, 19:21
Kirjoittaja toimeve
...varmistu tännään alustaan merkittävää parannusta: Öhlinssiä ainaki taka!:cool:

Lähetetty: 13 Joulu 2012, 16:43
Kirjoittaja toimeve
...vaikka mennee helmikuulle muutampien osien tuleminen, niin jottain on jo tallilla ehtiny mestari tekemhän meikäläisenki Busalle...mielenkiintoista :mosh:

Lähetetty: 16 Joulu 2012, 20:00
Kirjoittaja snuggles
Kuvavisailu, mitä eroa vanhaan ?
Kuva

Lähetetty: 16 Joulu 2012, 20:01
Kirjoittaja jarim
Öhläri! Mitä voitin?