Sivu 7/33

Lähetetty: 16 Huhti 2012, 18:34
Kirjoittaja tenhulttio
same kirjoitti:Onko De-Walt:in akkukoneesta tarkoitus ottaa lisätehoja suoraan takapyörälle. :)
Eikäku sillä porataan kaikkialle kevennysreikiä jotka sitte täytetään lyijyllä :1087

Lähetetty: 16 Huhti 2012, 18:52
Kirjoittaja Heksa
...



Edited By Heksa on 1376667416

Lähetetty: 16 Huhti 2012, 20:47
Kirjoittaja tenhulttio
Heksa kirjoitti:tuosta lyijytäytöstä:
valetaanko osat täyteen vai haulimuodossa?
mitä tapahtuu takahaarukan alumiinille jos valetaan täyteen?
muuttuuko sen olomuoto/kovuus, sitkeys, murtuuko helpommin?
Haulimuotoa ollaan ajateltu. Juurikin tuon mahollisen lämmön aiheuttamana lujuusmuutoksen takia. Tosin sinne haarukkaan mahtuu vissiin vain noin 50kg lisäpainoa. Loppu 100kg pitää sitten ripotella sopiviin paikkoihin. Eniten toivottavasti alalärpäkkeeseen.

Mistähän niitä lyijyhauleja sais evukkaasti?

Lähetetty: 16 Huhti 2012, 20:52
Kirjoittaja Heksa
...



Edited By Heksa on 1376667451

Lähetetty: 17 Huhti 2012, 20:20
Kirjoittaja snuggles
Joensuussa jos tulee 60 pyörää ja taxilla tarkotus ajaa 6 kuskia niin se tarkoittanee että joka kymmenes lähtijä on taxikuski, miten aattelitte saada kaasun riittämään ? Pysyy koneet ainakin lämpösenä. Tankatakin pitää varmaan jossain välissä, jos kerkiää.

Lähetetty: 17 Huhti 2012, 20:45
Kirjoittaja jarim
Ei kait se joka kerta pakko ole ajaa mutta saa ajaa jos haluaa? :laugh:

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 17:53
Kirjoittaja tenhulttio
Jotta ilokaasu piisaa useamman mailin pyrähdykset päätettiin laittaa 10LB pullot. Saapa nähä saahanko semmonen mahtumaan kyytiin :please:
Ellei mahu, niin sitte pitänee keksiä jotakin muuta. 2kpl 5LB pulloja olis vaihtoehtona, mutta niitten kans tarvitaan sitte taas yks solenoidi, eikä tuota sähköä pahemmin tuhlata asti (solenoidit luokkaa 10A/kpl).

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 18:04
Kirjoittaja toimeve
tenhulttio kirjoitti:Jotta ilokaasu piisaa useamman mailin pyrähdykset päätettiin laittaa 10LB pullot. Saapa nähä saahanko semmonen mahtumaan kyytiin :please:

:thumbup:

Kuva




Edited By toimeve on 1334847985

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 18:09
Kirjoittaja tenhulttio
tossa ei renkaitten nopeusluokka piisaa :tongue:

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 20:51
Kirjoittaja snuggles
tenhulttio kirjoitti:Jotta ilokaasu piisaa useamman mailin pyrähdykset päätettiin laittaa 10LB pullot. Saapa nähä saahanko semmonen mahtumaan kyytiin :please:
Ellei mahu, niin sitte pitänee keksiä jotakin muuta. 2kpl 5LB pulloja olis vaihtoehtona, mutta niitten kans tarvitaan sitte taas yks solenoidi, eikä tuota sähköä pahemmin tuhlata asti (solenoidit luokkaa 10A/kpl).
Mitä sillä ajaa, 5 lähtöö täydellä teholla ? Paitsi että paine laskee loppua kohden enemmän kun jos vaihtelis pikkupulloja. Mul joskus ollu 10kg pullo autos eikä silläkään kauaa juhlinu.

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 21:44
Kirjoittaja tenhulttio
Eiku me rakennetaan otsikon mukaista mopetia. Eli 5LB ei riitä yhteen lähtöön Bonnevillessä. Maililla vissiinki 5LB puteli piisaa nippanappa kahteen lähtöön (2011). Tän vuoden moottori on vielä muttereina, niin eipä tiiä kukaan kulutusta.

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 22:03
Kirjoittaja Heksa
...



Edited By Heksa on 1376667489

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 22:36
Kirjoittaja tenhulttio
Paikanpäällä on kaks rataa, lyhyt ja pitkä.

Lyhyt on spekseissä 2 mailia kiihytystä (approach) ja 1 mittamaili (one mile timed) ja 2 mailia jarrutusmatkaa (two-mile shut down), yhteensä 5 mailia.
Pitkä rata on (up to) 5 mailia kiihytystä, 1 mittamaili ja (up to) 5 mailia hidastamiseen. Yhteensä siis 11 mailia.

Eka pitää ylittää 175mph, että pääsee pitkälle radalle. Ja ennätys pitää ajaa molempiin suuntiin (niitten keskiarvo). Näyttäis olevan tän vuoden säännöissä aikarajana sama päivämäärä (within the same calendar day).

Ennuste on, että kutoselle asti mennään vaparina (eli siihen asti, että ei enää vauhti nouse) ja sitte vasta ilokaasua koneeseen. Ja Bonnevillessä riittänee pienempi max teho ku seisovalla maililla (eli ilokaasun kulutus/sek on pienempi). Mulla ei ole laskelmia, että kauanko pitää kiihdyttää mihinkin vauhtiin.

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 09:47
Kirjoittaja tenhulttio
Vielä semmonen lisäys, että vaikka nuo kaks suuntaa pitää ajaa vain saman kalenteripäivän sisällä niin niitten pittää olla kaks peräkkäistä ajoa. Ja siinä välissä pyörä on jonkusortin park fermeellä (impound, takavarikko). Osia ei saa vaihtaa välillä paitsi tulpat, renkaat ja vanteet, nesteet ja akut. Ja jos nuita vaihetaan, niin niitten pitää olla identtisiä aikasempien osien kans. Seoksia ja suuttimia saa vaihtaa ja polttoaineita lisätä.

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 23:09
Kirjoittaja BaTTman
tenhulttio kirjoitti:Paikanpäällä on kaks rataa, lyhyt ja pitkä.

Lyhyt on spekseissä 2 mailia kiihytystä (approach) ja 1 mittamaili (one mile timed) ja 2 mailia jarrutusmatkaa (two-mile shut down), yhteensä 5 mailia.
Pitkä rata on (up to) 5 mailia kiihytystä, 1 mittamaili ja (up to) 5 mailia hidastamiseen. Yhteensä siis 11 mailia.

Eka pitää ylittää 175mph, että pääsee pitkälle radalle. Ja ennätys pitää ajaa molempiin suuntiin (niitten keskiarvo). Näyttäis olevan tän vuoden säännöissä aikarajana sama päivämäärä (within the same calendar day).

Ennuste on, että kutoselle asti mennään vaparina (eli siihen asti, että ei enää vauhti nouse) ja sitte vasta ilokaasua koneeseen. Ja Bonnevillessä riittänee pienempi max teho ku seisovalla maililla (eli ilokaasun kulutus/sek on pienempi). Mulla ei ole laskelmia, että kauanko pitää kiihdyttää mihinkin vauhtiin.

Maallikon korvaan kuullostaa melkosilta matkoilta. Tosin ymmärrän noissa vauhdeissa jenkkien toleranssit, kun v8:ssakin ne alkaa jo tuumista :tongue: .

E. Mutta hokasimpa just ettei siellä millään asfaltilla ajella...




Edited By BaTTman on 1334989133