Taxilla Bonnevilleen

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

same kirjoitti:Onko De-Walt:in akkukoneesta tarkoitus ottaa lisätehoja suoraan takapyörälle. :)
Eikäku sillä porataan kaikkialle kevennysreikiä jotka sitte täytetään lyijyllä :1087
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

...



Edited By Heksa on 1376667416
SMR
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Heksa kirjoitti:tuosta lyijytäytöstä:
valetaanko osat täyteen vai haulimuodossa?
mitä tapahtuu takahaarukan alumiinille jos valetaan täyteen?
muuttuuko sen olomuoto/kovuus, sitkeys, murtuuko helpommin?
Haulimuotoa ollaan ajateltu. Juurikin tuon mahollisen lämmön aiheuttamana lujuusmuutoksen takia. Tosin sinne haarukkaan mahtuu vissiin vain noin 50kg lisäpainoa. Loppu 100kg pitää sitten ripotella sopiviin paikkoihin. Eniten toivottavasti alalärpäkkeeseen.

Mistähän niitä lyijyhauleja sais evukkaasti?
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

...



Edited By Heksa on 1376667451
SMR
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Joensuussa jos tulee 60 pyörää ja taxilla tarkotus ajaa 6 kuskia niin se tarkoittanee että joka kymmenes lähtijä on taxikuski, miten aattelitte saada kaasun riittämään ? Pysyy koneet ainakin lämpösenä. Tankatakin pitää varmaan jossain välissä, jos kerkiää.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei kait se joka kerta pakko ole ajaa mutta saa ajaa jos haluaa? :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Jotta ilokaasu piisaa useamman mailin pyrähdykset päätettiin laittaa 10LB pullot. Saapa nähä saahanko semmonen mahtumaan kyytiin :please:
Ellei mahu, niin sitte pitänee keksiä jotakin muuta. 2kpl 5LB pulloja olis vaihtoehtona, mutta niitten kans tarvitaan sitte taas yks solenoidi, eikä tuota sähköä pahemmin tuhlata asti (solenoidit luokkaa 10A/kpl).
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

tenhulttio kirjoitti:Jotta ilokaasu piisaa useamman mailin pyrähdykset päätettiin laittaa 10LB pullot. Saapa nähä saahanko semmonen mahtumaan kyytiin :please:

:thumbup:

Kuva




Edited By toimeve on 1334847985
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

tossa ei renkaitten nopeusluokka piisaa :tongue:
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

tenhulttio kirjoitti:Jotta ilokaasu piisaa useamman mailin pyrähdykset päätettiin laittaa 10LB pullot. Saapa nähä saahanko semmonen mahtumaan kyytiin :please:
Ellei mahu, niin sitte pitänee keksiä jotakin muuta. 2kpl 5LB pulloja olis vaihtoehtona, mutta niitten kans tarvitaan sitte taas yks solenoidi, eikä tuota sähköä pahemmin tuhlata asti (solenoidit luokkaa 10A/kpl).
Mitä sillä ajaa, 5 lähtöö täydellä teholla ? Paitsi että paine laskee loppua kohden enemmän kun jos vaihtelis pikkupulloja. Mul joskus ollu 10kg pullo autos eikä silläkään kauaa juhlinu.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Eiku me rakennetaan otsikon mukaista mopetia. Eli 5LB ei riitä yhteen lähtöön Bonnevillessä. Maililla vissiinki 5LB puteli piisaa nippanappa kahteen lähtöön (2011). Tän vuoden moottori on vielä muttereina, niin eipä tiiä kukaan kulutusta.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

...



Edited By Heksa on 1376667489
SMR
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Paikanpäällä on kaks rataa, lyhyt ja pitkä.

Lyhyt on spekseissä 2 mailia kiihytystä (approach) ja 1 mittamaili (one mile timed) ja 2 mailia jarrutusmatkaa (two-mile shut down), yhteensä 5 mailia.
Pitkä rata on (up to) 5 mailia kiihytystä, 1 mittamaili ja (up to) 5 mailia hidastamiseen. Yhteensä siis 11 mailia.

Eka pitää ylittää 175mph, että pääsee pitkälle radalle. Ja ennätys pitää ajaa molempiin suuntiin (niitten keskiarvo). Näyttäis olevan tän vuoden säännöissä aikarajana sama päivämäärä (within the same calendar day).

Ennuste on, että kutoselle asti mennään vaparina (eli siihen asti, että ei enää vauhti nouse) ja sitte vasta ilokaasua koneeseen. Ja Bonnevillessä riittänee pienempi max teho ku seisovalla maililla (eli ilokaasun kulutus/sek on pienempi). Mulla ei ole laskelmia, että kauanko pitää kiihdyttää mihinkin vauhtiin.
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Vielä semmonen lisäys, että vaikka nuo kaks suuntaa pitää ajaa vain saman kalenteripäivän sisällä niin niitten pittää olla kaks peräkkäistä ajoa. Ja siinä välissä pyörä on jonkusortin park fermeellä (impound, takavarikko). Osia ei saa vaihtaa välillä paitsi tulpat, renkaat ja vanteet, nesteet ja akut. Ja jos nuita vaihetaan, niin niitten pitää olla identtisiä aikasempien osien kans. Seoksia ja suuttimia saa vaihtaa ja polttoaineita lisätä.
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

tenhulttio kirjoitti:Paikanpäällä on kaks rataa, lyhyt ja pitkä.

Lyhyt on spekseissä 2 mailia kiihytystä (approach) ja 1 mittamaili (one mile timed) ja 2 mailia jarrutusmatkaa (two-mile shut down), yhteensä 5 mailia.
Pitkä rata on (up to) 5 mailia kiihytystä, 1 mittamaili ja (up to) 5 mailia hidastamiseen. Yhteensä siis 11 mailia.

Eka pitää ylittää 175mph, että pääsee pitkälle radalle. Ja ennätys pitää ajaa molempiin suuntiin (niitten keskiarvo). Näyttäis olevan tän vuoden säännöissä aikarajana sama päivämäärä (within the same calendar day).

Ennuste on, että kutoselle asti mennään vaparina (eli siihen asti, että ei enää vauhti nouse) ja sitte vasta ilokaasua koneeseen. Ja Bonnevillessä riittänee pienempi max teho ku seisovalla maililla (eli ilokaasun kulutus/sek on pienempi). Mulla ei ole laskelmia, että kauanko pitää kiihdyttää mihinkin vauhtiin.

Maallikon korvaan kuullostaa melkosilta matkoilta. Tosin ymmärrän noissa vauhdeissa jenkkien toleranssit, kun v8:ssakin ne alkaa jo tuumista :tongue: .

E. Mutta hokasimpa just ettei siellä millään asfaltilla ajella...




Edited By BaTTman on 1334989133
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Vastaa Viestiin