Pyöränlaakerit!

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
jsalok
Viestit: 106
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Jarin listan mukaan minulle aikoinaan löytyi kaikki paitsi yksi stefa Tasannolta. Eli toinen takastefa löytyy kyllä sieltä...

- Jsalok -
84-1156786288

Viesti Kirjoittaja 84-1156786288 »

jarim kirjoitti:
TuBlaW kirjoitti:
Macoshark kirjoitti:Sun piti siis vain yksi stefa tilata Hirvoselta? Eli toisen takastefan otit Tasannolta? Mä en sitä ottanut kun mun mielestä oli sen myyjän kanssa puhetta että se on vähän paksumpi mitä tuossa jarimin listassa. Kävin tänään hakemassa Hirvoselta takastefat ja hintaa tuli 18e kun otin mukaan pari niiitä painonappeja millä jotkut katteet on kiinni.

Juu, se löyski sieltä hyllystä sopivan stefan. Sanoin ettei sen sulle tarjoama stefa passaa mullekkaan, mutta se sano että tuo on eri. Ei ollu kuulemma hoksannu tuota ko oli sulle ettiny. Jos se ei passaa mopoon, niin käyn viemässä takas.

-W

Katoppa mitat siitä stefasta?
Joo, kyllä tuo markan maksanu työntömitta antaa lukemat 58mm (ulkohalkaisija) ja 7mm paksuus. Siitä en tiiä monen kymmen prosentin heitot noissa halvoissa työkaluissa on :D

-W
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

TuBlaW kirjoitti:Joo, kyllä tuo markan maksanu työntömitta antaa lukemat 58mm (ulkohalkaisija) ja 7mm paksuus. Siitä en tiiä monen kymmen prosentin heitot noissa halvoissa työkaluissa on :D

-W
Ja "reikä" 38mm? Mikäpä siinä, selvää säästöä jos se Tasannolta löytyy. :thumbup:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
84-1156786288

Viesti Kirjoittaja 84-1156786288 »

jarim kirjoitti:
TuBlaW kirjoitti:Joo, kyllä tuo markan maksanu työntömitta antaa lukemat 58mm (ulkohalkaisija) ja 7mm paksuus. Siitä en tiiä monen kymmen prosentin heitot noissa halvoissa työkaluissa on :D

-W

Ja "reikä" 38mm? Mikäpä siinä, selvää säästöä jos se Tasannolta löytyy. :thumbup:
Reikä on juuri passelin kokonen... :p

-W
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Mullaki ois nyt takalaakerit ja stefat kasassa että kun jarimille passaa ni voitais taas käydä tallilla vaihtamassa. :)
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

Apuva kaivataan! :pääseinään: Tällä palstalla on useampaankin otteeseen hehkutettu etupyörän laakereiden vaihdon helppoutta ja vieläpä kotityökaluin. Mie ole sitten tavallista mämmärimpi kun en vaan p...le saa niitä laakereita sieltä pyörästä pois. Stefat kyllä lähti naps ja kops, mutta kertokaa miten mie saan ne laakerit pois ilman ulosvetäjää. Samalla otan vastaan vinkkejä myös asennuksesta jos sielläkin jotain ylläreitä on luvassa. Kiitos ja kumarrus etukäteen :respekt:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

roibusa77 kirjoitti:Apuva kaivataan! :pääseinään: Tällä palstalla on useampaankin otteeseen hehkutettu etupyörän laakereiden vaihdon helppoutta ja vieläpä kotityökaluin. Mie ole sitten tavallista mämmärimpi kun en vaan p...le saa niitä laakereita sieltä pyörästä pois. Stefat kyllä lähti naps ja kops, mutta kertokaa miten mie saan ne laakerit pois ilman ulosvetäjää. Samalla otan vastaan vinkkejä myös asennuksesta jos sielläkin jotain ylläreitä on luvassa. Kiitos ja kumarrus etukäteen :respekt:
Sen sisällä olevan holkin pitäisi liikkua sen verran että pääset vasta puolelta lyömään pitkän meisselin ja vasaran kera laakerin pois. Ei siinä sen kummempaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

jarim kirjoitti:Sen sisällä olevan holkin pitäisi liikkua sen verran että pääset vasta puolelta lyömään pitkän meisselin ja vasaran kera laakerin pois. Ei siinä sen kummempaa.
hmm..tarkoitatko sitä pitkää holkkia jonka polemmissa päissä laakeripesät ovat? Meisselin jättämät ikävät lyömäjäljetkö eivät haittaa? ??? Tätä nimittäin jo "hellävaraisesti" kokeilin, mutta jäin sitten empimään.
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Eikö ne ikävät työjäljet tule vain siihen irtiotettavaan laakeriin? Eihän ne siinä haittaa kun se menee roskiin kuitenkin.
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

Macoshark kirjoitti:Eikö ne ikävät työjäljet tule vain siihen irtiotettavaan laakeriin? Eihän ne siinä haittaa kun se menee roskiin kuitenkin.
Juu nythän mie vasta hokasin. Eli siis holkki liikkuu "syrjään" meisselin tieltä kun lyödään laakeria. Ensin ajattelin että Jari tuossa kehotti käyttämään holkkia lyömiseen :1087 Stupid me :1087 :1087
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

roibusa77 kirjoitti:
Macoshark kirjoitti:Eikö ne ikävät työjäljet tule vain siihen irtiotettavaan laakeriin? Eihän ne siinä haittaa kun se menee roskiin kuitenkin.

Juu nythän mie vasta hokasin. Eli siis holkki liikkuu "syrjään" meisselin tieltä kun lyödään laakeria. Ensin ajattelin että Jari tuossa kehotti käyttämään holkkia lyömiseen :1087 Stupid me :1087 :1087
Juuri näin. Takarenkaassa olen sitä holkkia toisinaan joutunut vähän lyömään että saa laakerin liikkeelle ja holkille tilaa. Pikku jäljethän siihen jää muttei ole hidastanut menoa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

jarim kirjoitti:Juuri näin. Takarenkaassa olen sitä holkkia toisinaan joutunut vähän lyömään että saa laakerin liikkeelle ja holkille tilaa. Pikku jäljethän siihen jää muttei ole hidastanut menoa.
Kiitti vinkeistä :respekt: Sain eilen vaihdettua laakerit loppuenlopuksi todellakin kohtuu helpolla. Laakereissa ei ihmekyllä ollut isompia välyksiä (43tkm) vaikka olivatkin alkuperäiset, mutta vaihdoinpa kuiten pois kun menin lupaamaan enolleni pyörän viikonlopuksi lainaan tuonne vanhusten kokoontumisajoihin saariselälle...kutsuvat sitä myös nimellä Jänkhällä jytisee :rasberry: :D Näin siis ajattelin laakerit vaihtamalla minimoida riskejä, muutenkin riskialttiilta reissulta :D
108-1178281694

Viesti Kirjoittaja 108-1178281694 »

Kertokaapa minulle arvon asiantuntijat, että onko sormin vaihdettavissa oleva vetolevyn laakeri ihan normaali? Stefa mäkeen, ja laakerin sai nostettua pois pesästään. :wtf:
Uusi meni paikalleen tiputtamalla.
Huolto-oppaan mukaan hommassa kaipaisi ulosvetäjää ja prässiä.

Itse vetolevyssä ei näkynyt mitään poikkeuksellista, halkeamia tms. Klappia sen sijaan löytyy, minkä takia projektiin lähdin. Vanhassa laakerissa ei ollut mitään vikaa.
:apua:
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Tänään juuri jarim vaihtoi mulle takalaakerit ja oli se kyllä ihan tiukassa mennen tullen. Miltä se sun laakeri vaikutti, oliko ihan jumissa? Kuulostaa vähän siltä että laakeri olisi mennyt jo jumiin ja olisi syönyt sitä vetolevyä.

edit: Jaa olis pitänyt lukea tarkemmin... Vanha laakeri oli siis kunnossa ja mun teoria kaatui äänettömästi kolahtaen. :)




Edited By Macoshark on 1187814278
108-1178281694

Viesti Kirjoittaja 108-1178281694 »

Vaihtoon meni vetolevy, ilmeisesti ei ollut enää ihan uudenveroinen kapistus :oho:

Ja jarimille kiitos, raaski luopua yhdestä omastaan :bowdown:


edit: ja vielä kysymyksiä, eli kuinkas tiukat niiden vaimennuskumien tulis olla? Vetolevy lähti hyvin kevyesti irti, eli onko kumitkin tulleet tiensä päähän?




Edited By lars on 1187874011
Vastaa Viestiin