Pyöränlaakerit!
Joo, kyllä tuo markan maksanu työntömitta antaa lukemat 58mm (ulkohalkaisija) ja 7mm paksuus. Siitä en tiiä monen kymmen prosentin heitot noissa halvoissa työkaluissa onjarim kirjoitti:TuBlaW kirjoitti:Macoshark kirjoitti:Sun piti siis vain yksi stefa tilata Hirvoselta? Eli toisen takastefan otit Tasannolta? Mä en sitä ottanut kun mun mielestä oli sen myyjän kanssa puhetta että se on vähän paksumpi mitä tuossa jarimin listassa. Kävin tänään hakemassa Hirvoselta takastefat ja hintaa tuli 18e kun otin mukaan pari niiitä painonappeja millä jotkut katteet on kiinni.
Juu, se löyski sieltä hyllystä sopivan stefan. Sanoin ettei sen sulle tarjoama stefa passaa mullekkaan, mutta se sano että tuo on eri. Ei ollu kuulemma hoksannu tuota ko oli sulle ettiny. Jos se ei passaa mopoon, niin käyn viemässä takas.
-W
Katoppa mitat siitä stefasta?
-W
Ja "reikä" 38mm? Mikäpä siinä, selvää säästöä jos se Tasannolta löytyy.TuBlaW kirjoitti:Joo, kyllä tuo markan maksanu työntömitta antaa lukemat 58mm (ulkohalkaisija) ja 7mm paksuus. Siitä en tiiä monen kymmen prosentin heitot noissa halvoissa työkaluissa on
-W
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Reikä on juuri passelin kokonen... :pjarim kirjoitti:TuBlaW kirjoitti:Joo, kyllä tuo markan maksanu työntömitta antaa lukemat 58mm (ulkohalkaisija) ja 7mm paksuus. Siitä en tiiä monen kymmen prosentin heitot noissa halvoissa työkaluissa on
-W
Ja "reikä" 38mm? Mikäpä siinä, selvää säästöä jos se Tasannolta löytyy.
-W
Apuva kaivataan! Tällä palstalla on useampaankin otteeseen hehkutettu etupyörän laakereiden vaihdon helppoutta ja vieläpä kotityökaluin. Mie ole sitten tavallista mämmärimpi kun en vaan p...le saa niitä laakereita sieltä pyörästä pois. Stefat kyllä lähti naps ja kops, mutta kertokaa miten mie saan ne laakerit pois ilman ulosvetäjää. Samalla otan vastaan vinkkejä myös asennuksesta jos sielläkin jotain ylläreitä on luvassa. Kiitos ja kumarrus etukäteen
Sen sisällä olevan holkin pitäisi liikkua sen verran että pääset vasta puolelta lyömään pitkän meisselin ja vasaran kera laakerin pois. Ei siinä sen kummempaa.roibusa77 kirjoitti:Apuva kaivataan! Tällä palstalla on useampaankin otteeseen hehkutettu etupyörän laakereiden vaihdon helppoutta ja vieläpä kotityökaluin. Mie ole sitten tavallista mämmärimpi kun en vaan p...le saa niitä laakereita sieltä pyörästä pois. Stefat kyllä lähti naps ja kops, mutta kertokaa miten mie saan ne laakerit pois ilman ulosvetäjää. Samalla otan vastaan vinkkejä myös asennuksesta jos sielläkin jotain ylläreitä on luvassa. Kiitos ja kumarrus etukäteen
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
hmm..tarkoitatko sitä pitkää holkkia jonka polemmissa päissä laakeripesät ovat? Meisselin jättämät ikävät lyömäjäljetkö eivät haittaa? ??? Tätä nimittäin jo "hellävaraisesti" kokeilin, mutta jäin sitten empimään.jarim kirjoitti:Sen sisällä olevan holkin pitäisi liikkua sen verran että pääset vasta puolelta lyömään pitkän meisselin ja vasaran kera laakerin pois. Ei siinä sen kummempaa.
Juu nythän mie vasta hokasin. Eli siis holkki liikkuu "syrjään" meisselin tieltä kun lyödään laakeria. Ensin ajattelin että Jari tuossa kehotti käyttämään holkkia lyömiseen :1087 Stupid me :1087 :1087Macoshark kirjoitti:Eikö ne ikävät työjäljet tule vain siihen irtiotettavaan laakeriin? Eihän ne siinä haittaa kun se menee roskiin kuitenkin.
Juuri näin. Takarenkaassa olen sitä holkkia toisinaan joutunut vähän lyömään että saa laakerin liikkeelle ja holkille tilaa. Pikku jäljethän siihen jää muttei ole hidastanut menoa.roibusa77 kirjoitti:Macoshark kirjoitti:Eikö ne ikävät työjäljet tule vain siihen irtiotettavaan laakeriin? Eihän ne siinä haittaa kun se menee roskiin kuitenkin.
Juu nythän mie vasta hokasin. Eli siis holkki liikkuu "syrjään" meisselin tieltä kun lyödään laakeria. Ensin ajattelin että Jari tuossa kehotti käyttämään holkkia lyömiseen :1087 Stupid me :1087 :1087
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kiitti vinkeistä Sain eilen vaihdettua laakerit loppuenlopuksi todellakin kohtuu helpolla. Laakereissa ei ihmekyllä ollut isompia välyksiä (43tkm) vaikka olivatkin alkuperäiset, mutta vaihdoinpa kuiten pois kun menin lupaamaan enolleni pyörän viikonlopuksi lainaan tuonne vanhusten kokoontumisajoihin saariselälle...kutsuvat sitä myös nimellä Jänkhällä jytisee :rasberry: Näin siis ajattelin laakerit vaihtamalla minimoida riskejä, muutenkin riskialttiilta reissultajarim kirjoitti:Juuri näin. Takarenkaassa olen sitä holkkia toisinaan joutunut vähän lyömään että saa laakerin liikkeelle ja holkille tilaa. Pikku jäljethän siihen jää muttei ole hidastanut menoa.
Kertokaapa minulle arvon asiantuntijat, että onko sormin vaihdettavissa oleva vetolevyn laakeri ihan normaali? Stefa mäkeen, ja laakerin sai nostettua pois pesästään.
Uusi meni paikalleen tiputtamalla.
Huolto-oppaan mukaan hommassa kaipaisi ulosvetäjää ja prässiä.
Itse vetolevyssä ei näkynyt mitään poikkeuksellista, halkeamia tms. Klappia sen sijaan löytyy, minkä takia projektiin lähdin. Vanhassa laakerissa ei ollut mitään vikaa.
Uusi meni paikalleen tiputtamalla.
Huolto-oppaan mukaan hommassa kaipaisi ulosvetäjää ja prässiä.
Itse vetolevyssä ei näkynyt mitään poikkeuksellista, halkeamia tms. Klappia sen sijaan löytyy, minkä takia projektiin lähdin. Vanhassa laakerissa ei ollut mitään vikaa.
Tänään juuri jarim vaihtoi mulle takalaakerit ja oli se kyllä ihan tiukassa mennen tullen. Miltä se sun laakeri vaikutti, oliko ihan jumissa? Kuulostaa vähän siltä että laakeri olisi mennyt jo jumiin ja olisi syönyt sitä vetolevyä.
edit: Jaa olis pitänyt lukea tarkemmin... Vanha laakeri oli siis kunnossa ja mun teoria kaatui äänettömästi kolahtaen.
Edited By Macoshark on 1187814278
edit: Jaa olis pitänyt lukea tarkemmin... Vanha laakeri oli siis kunnossa ja mun teoria kaatui äänettömästi kolahtaen.
Edited By Macoshark on 1187814278
Vaihtoon meni vetolevy, ilmeisesti ei ollut enää ihan uudenveroinen kapistus
Ja jarimille kiitos, raaski luopua yhdestä omastaan
edit: ja vielä kysymyksiä, eli kuinkas tiukat niiden vaimennuskumien tulis olla? Vetolevy lähti hyvin kevyesti irti, eli onko kumitkin tulleet tiensä päähän?
Edited By lars on 1187874011
Ja jarimille kiitos, raaski luopua yhdestä omastaan
edit: ja vielä kysymyksiä, eli kuinkas tiukat niiden vaimennuskumien tulis olla? Vetolevy lähti hyvin kevyesti irti, eli onko kumitkin tulleet tiensä päähän?
Edited By lars on 1187874011