Sivu 6/7

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 18:53
Kirjoittaja jarim
Jos sulla on tulpat paikoillaan niin aika nihkeästi se käsin pyörii puristuksien takia. En kyllä äkkiseltään osaa sanoa mistä nuo vois olla peräisin... ???

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 19:07
Kirjoittaja Busaixu
Kone ihan jumittaa oikeesti, ei pelkästään puristuksen takana...
Voisko laahaimessa olla tuollaista metallia inserttinä?

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 19:08
Kirjoittaja Busaixu
Oli jumissa toiseen suuntaan ja aukaisin kiristimen ja nyt taas haluaisi liikkua kevyesti...

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 19:09
Kirjoittaja Busaixu
Jos se alapää on lohkosta sökö, niin sitähän ei sitten paikallaan rempata.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 19:12
Kirjoittaja jarim
Otapa se kiristimen puolen laahain irti ja tarkasta sen kunto? Jos en ihan väärin muista niin sen saa kouraan kun irrottaa vaan tuon pultin alapäästä.

Edit: lisäksi tietysti kiristin pitää ottaa irti




Edited By jarim on 1532621828

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 19:18
Kirjoittaja Busaixu
Jes hyvä vinkki. Teen sen heti..

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 19:23
Kirjoittaja Busaixu
Silloin varmaan täytyy olla imunokka myös pois..
Minulla ovat vielä nokat paikalla.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 19:34
Kirjoittaja jarim
Ei mun mielestä tartte mutta ketju olisi hyvä vetää nippareilla nokkapyöriin kiinni ettei se hyppää hampailla. Mutta itse ehkä vaihtaisin tuon ketjunkin tämmösen tapahtuman jälkeen.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 20:01
Kirjoittaja Busaixu
Nyt tiedän mistä se metalli on peräisin, siinä lukee se.. "C3" elikäs C3 väljyyden laakeri.
Pakonokasta... Tarvinnee hankkia sitten koko roska siihenkin, kun se pyörähän on vissiin krympillä vai miten.
Pakonokka-akselin laakeri.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 20:07
Kirjoittaja Busaixu
Joo ja ohjaimet lienee kanssa parempi vaihtaa, kuten nokkaketjunkin. Kansi varmaan pitää irroittaa, joten menee se tiivistesarja myös hankittavaksi.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 20:10
Kirjoittaja jarim
Ei ole vissii nokka osunu siihen "puolikuu" ohjaimeen mikä on siinä kannessa laakeripesässä? Mikään muu ei oikeen selitä tuota.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 20:12
Kirjoittaja jarim
Kyllä sen laakerin teoriassa voi vaihtaa mutta ehjän pakonokan saat käytettynä paljon halvemmalla, niitä lienee ylimääräsenä siellä täällä.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 20:22
Kirjoittaja Busaixu
Joo laakerin on tarvinnut olla kannolla siihen kannessa olevaan aksiaalisen lukituksen "puolikuuhun".
Eil kiristäessä on ollut sen verran ilmassa laakeripää, joten on mennyt ensin väärään.
Kuitenkin olen tarkistanut että nokka-akselin laakeripukit olivat nätisti pohjassa, ennen kuin kiristin nekin momenttiin.
Arvelisin, että se lohko kyllä pysyy ehjänä, kun siinä on muuten se ruuviosan valu ehjää.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 20:57
Kirjoittaja jarim
Niin tekee ja ei se ohjain edes alaspäin pääse kun siellä ryhmässä on ne hahlot.

Lähetetty: 27 Heinä 2018, 12:34
Kirjoittaja snuggles
Nokkaketju on juu herkkä kapistus, toimii ok jos ei mitään poikkeavaa satu, ja sitten jos on epäilys mielessä niin mahdollisen vaurion hintalappu on niin suuri että ennemmin vaihtaa.

Dragrace myy Cometicin tiivistesarjaa mikä huomattavasti edullisempi ku Suzukin orggikset.
Kantta ei vissii tarvi ottaa irti, vai miten ? Tiiviste ei ole menny miksikään kun kone ei ole lämmennyt.