Sivu 6/13

Lähetetty: 26 Syys 2013, 23:24
Kirjoittaja AtteKoo
Nopee kysymys männistä, mikä merkeistä on parhain; wiseco, JE, CP, Wössner vai MTC.. Kalleimmat on ainaki CP:n, joten eikös niiden silloin pitäis olla parhaat. :apua:

Lähetetty: 27 Syys 2013, 07:43
Kirjoittaja Tepa
AtteKoo kirjoitti:Nopee kysymys männistä, mikä merkeistä on parhain; wiseco, JE, CP, Wössner vai MTC.. Kalleimmat on ainaki CP:n, joten eikös niiden silloin pitäis olla parhaat. :apua:
Wösner on kohtuu hintainen,niin jää ekstra-valuuttaa säätötoimiin.

Se on kuitenkin fakta,että alumiini sulaa,jollei nakutusta saada pois(ilmeisesti tuo sulatti entiset?),riippumatta siitä,kenen "valmistajan" tarra siitä mäntäpaketista löytyy :arskat:

Lähetetty: 27 Syys 2013, 09:21
Kirjoittaja 1340R86
AtteKoo kirjoitti:Nopee kysymys männistä, mikä merkeistä on parhain; wiseco, JE, CP, Wössner vai MTC.. Kalleimmat on ainaki CP:n, joten eikös niiden silloin pitäis olla parhaat. :apua:
Parhaasta en tiedä
JE(8.7:1)~500¤ on ainkin kestänyt hyvin 1bar paineela ~10tkm
sekalista ajoa joukossa nopeustausajoa, reissuajoa saksan baanoilla, hidasta körötelyä ruuhkissa ym

Lähetetty: 27 Syys 2013, 09:29
Kirjoittaja RHead
Kyllä ne vakiomännätkin keski itellä noin 25tkm ja ois varmaan kestänyt pitempää jos ei ois nakuttanut. Kuten Tepa totesikin ettei männät sitä muuta.

Lähetetty: 27 Syys 2013, 09:37
Kirjoittaja Nesmit
Sivukysymyksenä: Minkämoisilla puristuksilla ajelet, eli onko ryhmän alla nostolevyä vai ei?

Lähetetty: 27 Syys 2013, 12:21
Kirjoittaja PRM75
Laadusta tiedä mutta itellä ollu je:n ja nyt wisecon männät ja kummatki satsit tilannu jenkeistä, ku hinnassa jää veroineen tulleineen 200-250¤ taskunpohjalle suomesta ostettuihin verrattuna..

Lähetetty: 27 Syys 2013, 14:12
Kirjoittaja 1340R86
Nesmit kirjoitti:Sivukysymyksenä: Minkämoisilla puristuksilla ajelet, eli onko ryhmän alla nostolevyä vai ei?
Toinen sivu kysymys
(mikä ei voi olla keston kannalta jossain
muussa osassa kuin sivu osassa saman tapaan kuin puristus) onko palotiloissa/männissä
Teräviä kulmia vai oliko tasoiteltu

Lähetetty: 27 Syys 2013, 15:45
Kirjoittaja PRM75
Mulla on sorvattu männistä pois melkein kokonaan ne korokkeet ni ei niistä ainakaan rypea sulamaan samoin kannesta muotoiltu palotiloja. Kyllähän ne männät sellaisenaankin menee mutta niistä terävistä ja ohuista kohdista se helpoiten lähtee sulamaan jos on sulaakseen.

Lähetetty: 28 Syys 2013, 10:06
Kirjoittaja AtteKoo
Kiitos jälleen vastauksista.

Wössner männissä oli ainakin tehty jotkut sivu-urat josta ilmeisesti pääsee jotain kaasua virtaamaan paremmin.. CP männillä toisaalta ei tarvitse käyttää nostolevy, koska ovat valmiiksi sen verran matalammat..

Siitä puristuksesta, että eikös se mene niin että matalammat puristukset sitä enemmän ahtoja voi laittaa, tietenkin riippuen mitä osat sitten kestävät..
Vielä on vähän vaiheessa mitä puristuksia koneeseen käytetään, koska nyt oli tarkoitus rakentaa/vahvistaa sielleen että kestää.

Ja myöskin oli aikasemmin kun kyselin mitä kannattaa vahvistaa/vaihtaa jotta koneesta tulisi mahdollisimman kestävä... Ja artsihan ilmeisesti ehdoitti hehkulamppuja :bulb: koneeseen.. :thumbup: tuossa aikasemmin :D

P.s iPad on paska laite ku se muuntaa noita sanoja, en jaksa korjata




Edited By AtteKoo on 1380352116

Lähetetty: 28 Syys 2013, 15:03
Kirjoittaja 1340R86
AtteKoo kirjoitti:Kiitos jälleen vastauksista.

Wössner männissä oli ainakin tehty jotkut sivu-urat josta ilmeisesti pääsee jotain kaasua virtaamaan paremmin.. CP männillä toisaalta ei tarvitse käyttää nostolevy, koska ovat valmiiksi sen verran matalammat..

Siitä puristuksesta, että eikös se mene niin että matalammat puristukset sitä enemmän ahtoja voi laittaa, tietenkin riippuen mitä osat sitten kestävät..
Vielä on vähän vaiheessa mitä puristuksia koneeseen käytetään, koska nyt oli tarkoitus rakentaa/vahvistaa sielleen että kestää.

Ja myöskin oli aikasemmin kun kyselin mitä kannattaa vahvistaa/vaihtaa jotta koneesta tulisi mahdollisimman kestävä... Ja artsihan ilmeisesti ehdoitti hehkulamppuja :bulb: koneeseen.. :thumbup: tuossa aikasemmin :D

P.s iPad on paska laite ku se muuntaa noita sanoja, en jaksa korjata
Yleistetynä Pienempi puristus suhde niin enemän voi ahtaa
(Nakutus, lämpö ym muu koneen kestolle huonot ilmiöt ei ilmaanu niin helposti, niitähän voi tulla nopeastikin vaikka säädöt/ja kaikki olis kohdallan
Ihan pieni muutos olosuhteissa pitkä vetopäällä tms)

Jos kestoa on hakusessa koneen pulti vaihtoon
Kannen pulteiksi puolen tuuman niin voi niiten keston
Puolesta suht levolisin mielin

Lähetetty: 29 Syys 2013, 11:45
Kirjoittaja -Artsi-
AtteKoo kirjoitti:Siitä puristuksesta, että eikös se mene niin että matalammat puristukset sitä enemmän ahtoja voi laittaa, tietenkin riippuen mitä osat sitten kestävät..
Vielä on vähän vaiheessa mitä puristuksia koneeseen käytetään, koska nyt oli tarkoitus rakentaa/vahvistaa sielleen että kestää.

Ja myöskin oli aikasemmin kun kyselin mitä kannattaa vahvistaa/vaihtaa jotta koneesta tulisi mahdollisimman kestävä... Ja artsihan ilmeisesti ehdoitti hehkulamppuja :bulb: koneeseen.. :thumbup: tuossa aikasemmin :D

P.s iPad on paska laite ku se muuntaa noita sanoja, en jaksa korjata

Nooh kyllä Mika oli ihan oikeassa, ensin pitää tietää mitä täytyy uusia, sitten pitää tietää mitä haluaa koneelta, vasta sitten voi määritellä mitä palikkaa tarvitaan. Busaan löytyy maailmalta niin paljon virikilkettä ettei pelkkä "mikä on paras" -kysymys oikein anna vielä kuin liudan mielipiteitä.
Just my 2 coins.
Kuten se että mitä matalammat puristukset, sen ikävämpi ajettava normikäytössä.

Lähetetty: 07 Loka 2013, 22:09
Kirjoittaja AtteKoo
No niin.. Rahaa on mennyt, ja tulee menemään..
Ryhmä, männät, öljypumpun ratas, manuaali kiristin, säädettävät nokkapyörät, jakoketju heavyduty, nokka-akseli, öljypohja..
Vielä puuttuu wideband ja commander..

Sitten oon tossa tuumannu, että jospa hommais vielä yoshimuran stage 1 ja niihin kireemmät jouset, venttiilinohjurit ja titaani retainerit..

Mitäs vielä puuttuu/kannattaa laittaa?

Ruotsista kyselin välijäähdytintä mutta oli sen verran kovan hintainen että jää vielä harkintaan..

P.s nyt on sitten mäntäryhmiä 3, eli voi tarvittaessa vaihtaa lennosta mikäli pääsee palamaan :1087 :1087




Edited By AtteKoo on 1381173071

Lähetetty: 08 Loka 2013, 13:38
Kirjoittaja snuggles
Heivaa puolet noista kamoista ja hanki se välijäähy, turhaa rikkoo hyviä osia jos taas sulaa. Menikö siitä nokka, vai mikä toi juttu on ?

Lähetetty: 08 Loka 2013, 14:58
Kirjoittaja Nesmit
snuggles kirjoitti:Heivaa puolet noista kamoista ja hanki se välijäähy, turhaa rikkoo hyviä osia jos taas sulaa.

Juuri näin, nimimerkillä: kokemusta on... :1087
Ei se Ruotsin pajan välijäähy loppuviimein niin kallis ole, sen avulla saat kuitenkin melkolailla lisäheppojakin!

Toki tilan kanssa tulee ahtaampaa + eturengas kannattaa vaihtaa 60 sarjalaiseen ja lokari laskea + veden lämmöt nousee nopeemmin koska välijäähy on varsinaisen jäähdyttimen edessä + liian kovassa jarrutuksessa eturengas saattaa hälppiä välijäähyyn kiinni + etupumput ottaa välkkäriin kiinni kun kääntää ääriasentoon + (bensapumpun ja suuttimien koko päivitettävä suuremmaksi)...

Olikos sulla AtteKoo GEN1 vai GEN2?




Edited By Nesmit on 1381234272

Lähetetty: 08 Loka 2013, 15:22
Kirjoittaja AtteKoo
Jos tavoite on ottaa yli 300 hp renkaalta, niin lukemani mukaan alkaa tuo pakopuolen nokka ahdistamaan. Tilasin siihen uuden imupuolen nokan joka siihen olisi tarkoitus laittaa. Vai olenk ihan väärässä?? Tarvinneen varmaan hommata se cooleri siihen sitten...

Gen 1 on pyörä.. Ja siitä tulikin mieleen, että saako sillä omalla eculla säädettyä sitä riittävästi, vai olisiko siinä hyvä olla esim. Pc tai Bazzaz lisänä??




Edited By AtteKoo on 1381235191