Busan ahtaminen

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Nopee kysymys männistä, mikä merkeistä on parhain; wiseco, JE, CP, Wössner vai MTC.. Kalleimmat on ainaki CP:n, joten eikös niiden silloin pitäis olla parhaat. :apua:
"some men just want to watch the world burn"
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

AtteKoo kirjoitti:Nopee kysymys männistä, mikä merkeistä on parhain; wiseco, JE, CP, Wössner vai MTC.. Kalleimmat on ainaki CP:n, joten eikös niiden silloin pitäis olla parhaat. :apua:
Wösner on kohtuu hintainen,niin jää ekstra-valuuttaa säätötoimiin.

Se on kuitenkin fakta,että alumiini sulaa,jollei nakutusta saada pois(ilmeisesti tuo sulatti entiset?),riippumatta siitä,kenen "valmistajan" tarra siitä mäntäpaketista löytyy :arskat:
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

AtteKoo kirjoitti:Nopee kysymys männistä, mikä merkeistä on parhain; wiseco, JE, CP, Wössner vai MTC.. Kalleimmat on ainaki CP:n, joten eikös niiden silloin pitäis olla parhaat. :apua:
Parhaasta en tiedä
JE(8.7:1)~500¤ on ainkin kestänyt hyvin 1bar paineela ~10tkm
sekalista ajoa joukossa nopeustausajoa, reissuajoa saksan baanoilla, hidasta körötelyä ruuhkissa ym
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Kyllä ne vakiomännätkin keski itellä noin 25tkm ja ois varmaan kestänyt pitempää jos ei ois nakuttanut. Kuten Tepa totesikin ettei männät sitä muuta.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Sivukysymyksenä: Minkämoisilla puristuksilla ajelet, eli onko ryhmän alla nostolevyä vai ei?
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Laadusta tiedä mutta itellä ollu je:n ja nyt wisecon männät ja kummatki satsit tilannu jenkeistä, ku hinnassa jää veroineen tulleineen 200-250¤ taskunpohjalle suomesta ostettuihin verrattuna..
100 m/s club
:turbobusa:
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Nesmit kirjoitti:Sivukysymyksenä: Minkämoisilla puristuksilla ajelet, eli onko ryhmän alla nostolevyä vai ei?
Toinen sivu kysymys
(mikä ei voi olla keston kannalta jossain
muussa osassa kuin sivu osassa saman tapaan kuin puristus) onko palotiloissa/männissä
Teräviä kulmia vai oliko tasoiteltu
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Mulla on sorvattu männistä pois melkein kokonaan ne korokkeet ni ei niistä ainakaan rypea sulamaan samoin kannesta muotoiltu palotiloja. Kyllähän ne männät sellaisenaankin menee mutta niistä terävistä ja ohuista kohdista se helpoiten lähtee sulamaan jos on sulaakseen.
100 m/s club
:turbobusa:
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Kiitos jälleen vastauksista.

Wössner männissä oli ainakin tehty jotkut sivu-urat josta ilmeisesti pääsee jotain kaasua virtaamaan paremmin.. CP männillä toisaalta ei tarvitse käyttää nostolevy, koska ovat valmiiksi sen verran matalammat..

Siitä puristuksesta, että eikös se mene niin että matalammat puristukset sitä enemmän ahtoja voi laittaa, tietenkin riippuen mitä osat sitten kestävät..
Vielä on vähän vaiheessa mitä puristuksia koneeseen käytetään, koska nyt oli tarkoitus rakentaa/vahvistaa sielleen että kestää.

Ja myöskin oli aikasemmin kun kyselin mitä kannattaa vahvistaa/vaihtaa jotta koneesta tulisi mahdollisimman kestävä... Ja artsihan ilmeisesti ehdoitti hehkulamppuja :bulb: koneeseen.. :thumbup: tuossa aikasemmin :D

P.s iPad on paska laite ku se muuntaa noita sanoja, en jaksa korjata




Edited By AtteKoo on 1380352116
"some men just want to watch the world burn"
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

AtteKoo kirjoitti:Kiitos jälleen vastauksista.

Wössner männissä oli ainakin tehty jotkut sivu-urat josta ilmeisesti pääsee jotain kaasua virtaamaan paremmin.. CP männillä toisaalta ei tarvitse käyttää nostolevy, koska ovat valmiiksi sen verran matalammat..

Siitä puristuksesta, että eikös se mene niin että matalammat puristukset sitä enemmän ahtoja voi laittaa, tietenkin riippuen mitä osat sitten kestävät..
Vielä on vähän vaiheessa mitä puristuksia koneeseen käytetään, koska nyt oli tarkoitus rakentaa/vahvistaa sielleen että kestää.

Ja myöskin oli aikasemmin kun kyselin mitä kannattaa vahvistaa/vaihtaa jotta koneesta tulisi mahdollisimman kestävä... Ja artsihan ilmeisesti ehdoitti hehkulamppuja :bulb: koneeseen.. :thumbup: tuossa aikasemmin :D

P.s iPad on paska laite ku se muuntaa noita sanoja, en jaksa korjata
Yleistetynä Pienempi puristus suhde niin enemän voi ahtaa
(Nakutus, lämpö ym muu koneen kestolle huonot ilmiöt ei ilmaanu niin helposti, niitähän voi tulla nopeastikin vaikka säädöt/ja kaikki olis kohdallan
Ihan pieni muutos olosuhteissa pitkä vetopäällä tms)

Jos kestoa on hakusessa koneen pulti vaihtoon
Kannen pulteiksi puolen tuuman niin voi niiten keston
Puolesta suht levolisin mielin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

AtteKoo kirjoitti:Siitä puristuksesta, että eikös se mene niin että matalammat puristukset sitä enemmän ahtoja voi laittaa, tietenkin riippuen mitä osat sitten kestävät..
Vielä on vähän vaiheessa mitä puristuksia koneeseen käytetään, koska nyt oli tarkoitus rakentaa/vahvistaa sielleen että kestää.

Ja myöskin oli aikasemmin kun kyselin mitä kannattaa vahvistaa/vaihtaa jotta koneesta tulisi mahdollisimman kestävä... Ja artsihan ilmeisesti ehdoitti hehkulamppuja :bulb: koneeseen.. :thumbup: tuossa aikasemmin :D

P.s iPad on paska laite ku se muuntaa noita sanoja, en jaksa korjata

Nooh kyllä Mika oli ihan oikeassa, ensin pitää tietää mitä täytyy uusia, sitten pitää tietää mitä haluaa koneelta, vasta sitten voi määritellä mitä palikkaa tarvitaan. Busaan löytyy maailmalta niin paljon virikilkettä ettei pelkkä "mikä on paras" -kysymys oikein anna vielä kuin liudan mielipiteitä.
Just my 2 coins.
Kuten se että mitä matalammat puristukset, sen ikävämpi ajettava normikäytössä.
Club 100 m/s
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

No niin.. Rahaa on mennyt, ja tulee menemään..
Ryhmä, männät, öljypumpun ratas, manuaali kiristin, säädettävät nokkapyörät, jakoketju heavyduty, nokka-akseli, öljypohja..
Vielä puuttuu wideband ja commander..

Sitten oon tossa tuumannu, että jospa hommais vielä yoshimuran stage 1 ja niihin kireemmät jouset, venttiilinohjurit ja titaani retainerit..

Mitäs vielä puuttuu/kannattaa laittaa?

Ruotsista kyselin välijäähdytintä mutta oli sen verran kovan hintainen että jää vielä harkintaan..

P.s nyt on sitten mäntäryhmiä 3, eli voi tarvittaessa vaihtaa lennosta mikäli pääsee palamaan :1087 :1087




Edited By AtteKoo on 1381173071
"some men just want to watch the world burn"
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Heivaa puolet noista kamoista ja hanki se välijäähy, turhaa rikkoo hyviä osia jos taas sulaa. Menikö siitä nokka, vai mikä toi juttu on ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

snuggles kirjoitti:Heivaa puolet noista kamoista ja hanki se välijäähy, turhaa rikkoo hyviä osia jos taas sulaa.

Juuri näin, nimimerkillä: kokemusta on... :1087
Ei se Ruotsin pajan välijäähy loppuviimein niin kallis ole, sen avulla saat kuitenkin melkolailla lisäheppojakin!

Toki tilan kanssa tulee ahtaampaa + eturengas kannattaa vaihtaa 60 sarjalaiseen ja lokari laskea + veden lämmöt nousee nopeemmin koska välijäähy on varsinaisen jäähdyttimen edessä + liian kovassa jarrutuksessa eturengas saattaa hälppiä välijäähyyn kiinni + etupumput ottaa välkkäriin kiinni kun kääntää ääriasentoon + (bensapumpun ja suuttimien koko päivitettävä suuremmaksi)...

Olikos sulla AtteKoo GEN1 vai GEN2?




Edited By Nesmit on 1381234272
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
AtteKoo
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Syys 2013, 10:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AtteKoo »

Jos tavoite on ottaa yli 300 hp renkaalta, niin lukemani mukaan alkaa tuo pakopuolen nokka ahdistamaan. Tilasin siihen uuden imupuolen nokan joka siihen olisi tarkoitus laittaa. Vai olenk ihan väärässä?? Tarvinneen varmaan hommata se cooleri siihen sitten...

Gen 1 on pyörä.. Ja siitä tulikin mieleen, että saako sillä omalla eculla säädettyä sitä riittävästi, vai olisiko siinä hyvä olla esim. Pc tai Bazzaz lisänä??




Edited By AtteKoo on 1381235191
"some men just want to watch the world burn"
Vastaa Viestiin