Sivu 5/5

Lähetetty: 21 Touko 2009, 00:13
Kirjoittaja Busaixu
busajasa kirjoitti:
Busaixu kirjoitti:Nyt homma helpottuu melkoisesti...
Katsotteko arvot gaugedatana kartoilta pisteinä suoraan?
En ole ennen huomannutkaan miten helposti nyt näkee missä liikutaan = )
Nyt kun saisi rinnakkain IAP ja TPS kartat -onko mahdollista?

TPS / IAP karttoja en ole koskaan rinnakain viritellyt - en tiedä onnistuuko ensinkään muuten kuin kaksi EcuEditoria käyntiin, mutta oletan että sitten ei molemmilla onnistu datan vastaanotto.

Itse olen dataloggerilla (innovate) ottanut login ja sen perusteella säädellyt. Paljon kilsoja, mutta lähestyy pikkuhiljaa tavoitetta. Tyhjäkäynti aluetta olen katsonut läppärillä ja ECuEditorilla pyörä takapukilla ja hieman takajarrua tarjoillen --> näkee missä liikutaan ja minne päin ollaan menossa. Yhdessä vaiheessa oli mielessä laittaa läppäri tangolle kiinni ja tankin päälle kamera kuvaamaan ruutua missä soluissa mennään ja ajamaan :D mutta lähti se onnistumaan tuon innovaten kanssakin.

Yksi huomion arvoinen asia - alakerran nypytykseen voi vaikuttaa kaikesta huolimatta tuo Syttykartta. Huomenna ajattelin tasoitella sitä ja katsoa tuloksia... tuota ehkä pitää läppärillä ja ecueditorilla tarkastella.

Tarttis miniläppärin :p tai dynon..
Kahta ECUeditoria en ole saanut samalla datalogilla toimimaan.
Koitin jopa vanhaa versiota 2. rinnalla ; )
En ole itse saanut vielä aikaiseksi rullapenkkiä.
Takapukin päällä olen kokeillut, mutta kutosella tulee ongelmia ram airin kanssa = )
Teen pari kokeilua vielä ja sitten pyörä valmistautuu mahdolliseen Pohjanmaan reissuun...

Lähetetty: 21 Touko 2009, 00:19
Kirjoittaja busajasa
Busaixu kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
Busaixu kirjoitti:Nyt homma helpottuu melkoisesti...
Katsotteko arvot gaugedatana kartoilta pisteinä suoraan?
En ole ennen huomannutkaan miten helposti nyt näkee missä liikutaan = )
Nyt kun saisi rinnakkain IAP ja TPS kartat -onko mahdollista?

TPS / IAP karttoja en ole koskaan rinnakain viritellyt - en tiedä onnistuuko ensinkään muuten kuin kaksi EcuEditoria käyntiin, mutta oletan että sitten ei molemmilla onnistu datan vastaanotto.

Itse olen dataloggerilla (innovate) ottanut login ja sen perusteella säädellyt. Paljon kilsoja, mutta lähestyy pikkuhiljaa tavoitetta. Tyhjäkäynti aluetta olen katsonut läppärillä ja ECuEditorilla pyörä takapukilla ja hieman takajarrua tarjoillen --> näkee missä liikutaan ja minne päin ollaan menossa. Yhdessä vaiheessa oli mielessä laittaa läppäri tangolle kiinni ja tankin päälle kamera kuvaamaan ruutua missä soluissa mennään ja ajamaan :D mutta lähti se onnistumaan tuon innovaten kanssakin.

Yksi huomion arvoinen asia - alakerran nypytykseen voi vaikuttaa kaikesta huolimatta tuo Syttykartta. Huomenna ajattelin tasoitella sitä ja katsoa tuloksia... tuota ehkä pitää läppärillä ja ecueditorilla tarkastella.

Tarttis miniläppärin :p tai dynon..

Kahta ECUeditoria en ole saanut samalla datalogilla toimimaan.
Koitin jopa vanhaa versiota 2. rinnalla ; )
En ole itse saanut vielä aikaiseksi rullapenkkiä.
Takapukin päällä olen kokeillut, mutta kutosella tulee ongelmia ram airin kanssa = )
Teen pari kokeilua vielä ja sitten pyörä valmistautuu mahdolliseen Pohjanmaan reissuun...
Eikös ton ram-air asetuksen saa disabloitua ecueditorin advanced settings --> Dyno Settings --> Gearing/Dunomode = dynomode.

Tuo sekä IAT diablointi laitettaan yleensä dyno sessioihin päälle jotta voidaan ympäristötekijöitä poistaa säädön ajaksi.

Lähetetty: 21 Touko 2009, 00:24
Kirjoittaja Busaixu
Tankin korkin pulteista voisi saada kamerajalustalle melko tukevan otteen :D
Minulla ei ole vielä Innovatessa loggeria. Koitan pärjätä mittariarvoilla.
Mikäs sytkäkartassa olisi olennaisesti katsomisen arvoista?

Lähetetty: 21 Touko 2009, 00:35
Kirjoittaja busajasa
Busaixu kirjoitti:Tankin korkin pulteista voisi saada kamerajalustalle melko tukevan otteen :D
Minulla ei ole vielä Innovatessa loggeria. Koitan pärjätä mittariarvoilla.
Mikäs sytkäkartassa olisi olennaisesti katsomisen arvoista?

Juu mulla on teline kameralle (kuva tuossa threadisa hieman alempana) joka kiinnitetään noihin tankin pultteihin.
Sytkäkartassa näyttää olevan isohkoja hettoja alhaisilla kierroksilla. Pitää ekaksi tutkia missä päin karttaa liikutaan... Jospa huomenissa (tai oikeastaan tänään) olisi hieman viisaampi..

Lähetetty: 21 Touko 2009, 22:14
Kirjoittaja Busaixu
Jep, olen muuten samaa mieltä periaatteessa noista sytkäkartoista.
Nyt sain nikottelut hallintaan 2-3Krpm alueella... mutta on jotenkin tylsän "kuuloinen".
Mielummin saisi olla pikkasen myöhäisellä ja vaikka raskaamminkin käydä (putkessa).
Eli jos olisi minun tapauksessa olisi nyt myöhäisemmallä 2-3 Krpm alue, niin samalla menisi varmaankin rikkaalle.
Ihmettelinkin, kun tuolla 3Krpm jälkeen menee oikein rankasti rikkaalle... IAP (60-70) polttoainekartalla ollaan kuitenkin samalla tasolla.
Voitte kommentoida..., eli onko "päästöjen" kannalta tuo 2-3Krpm alue tehty noin kireäksi?




Edited By Busaixu on 1242933341

Lähetetty: 21 Touko 2009, 22:29
Kirjoittaja Busaixu
Mites tuo sytkäkartta menee?
Mitkä kaikki vaikuttaa -mapissa TPS mukainen on kovin hillitty..?
Huomasin vasta nyt 14 800 ; )

Lähetetty: 21 Touko 2009, 22:55
Kirjoittaja busajasa
Aamulla silotin sitä alle 2500 aluetta - myöhästin ja silotin hyppyjä sytkä kartalta.

Loppui nypyttäminen. Sitä en tiedä loppuiko sen takia että menee rikkaalle vai oliko oikeasti nuo sytkä kartan erot tasaamassa kyytiä. Mutta nyt kulkee mukavasti noissa kaupunki vauhdeissa.

Käytännössä 2800 alta ja 3.7 TPS % alle tasoittelin sytkä hypyt sinne tasolle että jouhevasti menee siitä eteenpäin.

Lähetetty: 21 Touko 2009, 22:57
Kirjoittaja Busaixu
Samoilla linjoilla siis...
Nyt alan uskoa myös omaan teoriaani...
Mutta mistä muuttujista tuo sytkäkartta koostuu?

Täytynee ottaa läppäri mukaan miittiin... = )




Edited By Busaixu on 1242936125

Lähetetty: 21 Touko 2009, 23:04
Kirjoittaja busajasa
Busaixu kirjoitti:Nyt alan uskoa omaan teoriaani...
Mutta mistä muuttujista tuo sytkäkartta koostuu?

Täytynee ottaa läppäri mukaan miittiin... = )
TPS ja RPM ja sitten säädetään asteita - mikäli tuota kysyit?
Mulla oli tuo IAP polttoainekartan alaosa jo rikkaahkolla ennestään ja syttyä kun vielä myöhäisti niin saattoipa mennä hieman lisää paksulle. Itse annan olla kunhan tuo maatieajo on alueella ja kiihdytykset saa ilman isompia nykäyksiä menemään.

Muuten alkaa olla jo aika hyvä, mutta 3Krpm:stä kun kääntää tupin niin pikku nykäys tuntuu kartan vaihdossa.

Lähetetty: 21 Touko 2009, 23:14
Kirjoittaja Busaixu
Oikeastaan haluaisin tietää, mitkä muut vaikuttaa ennakkon..?
Minulla map on niin tasaista etten usko siihen...
Elikäs asteina äkkiseltään katsottuna 17-34 aluella 2Krpm=>
Vai olenko väärässä -jep pintamalli valehteli.




Edited By Busaixu on 1242937279

Lähetetty: 22 Touko 2009, 00:33
Kirjoittaja busajasa
Busaixu kirjoitti:Oikeastaan haluaisin tietää, mitkä muut vaikuttaa ennakkon..?
Minulla map on niin tasaista etten usko siihen...
Elikäs asteina äkkiseltään katsottuna 17-34 aluella 2Krpm=>
Vai olenko väärässä -jep pintamalli valehteli.

jaa.... enpä tiedä mitkä kaikki asiat vaikuttaa ennakkoon. PetriK lienee paras kommentoimaan asiaa.

Ohessa merkitty aluetta jota tasoittelin - tämä on alkup. kartasta. Se siloiteltu kartta on toisella koneella, mutta tuonne ~20 asteen pintaan toin arvoja ja sitten varmistelin että vierekkäisillä soluilla on hyvin pienet erot. se 2.5krpm nyppy alue oli mulla 3.1% TPS alueella.

Kuva




Edited By busajasa on 1242941755

Lähetetty: 09 Syys 2009, 00:37
Kirjoittaja hakahill
Ohessa IAP lokia lähes vakiosta K4:stä. Ainoat muutokset ovat lyhyet imukurkut ja pakoputki modi. Nuo arvot on kerätty enimmäkseen normaalissa maantieajossa. IAP arvot on laskettu kaavalla: IAP = (AP - MP) / 0,0195. AP on ilmanpaineanturin jännite ja MP on imusarjan paineanturin jännite. Lokista on otettu ainoastaan ne pisteet jolloin TPS < 11%. Luvut ovat näytepisteiden määriä. Elikkä mitä sinisempi alue, sitä enemmän siitä on löytynyt pisteitä.
Kuva
Toivottavasti tuosta saa jotain ideaa siitä, että missä kohdin IAP kartalla liikutaan ja milloin siirrytään TPS kartalle.