Sivu 5/5

Lähetetty: 26 Syys 2008, 08:49
Kirjoittaja 66-1155057341
Ok, tämä oli uutta tietoa minulle. Jakehaanpää voisi vähän selvittää tota dynoajoa niin tietäisi että johtuiko huipputehon kasvu todellakin TRE:sta vai oliko se normaalia nousua joka tulee aina kun vedetään muutama veto peräkkäin.

Eli vedettiinkö dynossa ensin vakiona niin monta vetoa pohjalle että teho alkoi jo laskea, vai pari nykäsyä ja TRE paikoilleen ja uusi mittaus??

Lähetetty: 26 Syys 2008, 10:09
Kirjoittaja jakehaanpää
Busanaattori kirjoitti:Ok, tämä oli uutta tietoa minulle. Jakehaanpää voisi vähän selvittää tota dynoajoa niin tietäisi että johtuiko huipputehon kasvu todellakin TRE:sta vai oliko se normaalia nousua joka tulee aina kun vedetään muutama veto peräkkäin.

Eli vedettiinkö dynossa ensin vakiona niin monta vetoa pohjalle että teho alkoi jo laskea, vai pari nykäsyä ja TRE paikoilleen ja uusi mittaus??

Pari vetoa vedettiin molemmilla kerroilla, eli aikas pikainen setti.

Seoksiin ei puututtu, Harri sanoi, et seokset on hyvin kohillaan.

Käsittääkseni jo pelkillä vedoillakin saattaa olla (ja varmaan onkin) eroja samassakin penkissä. Ns onnistuu ja onnistuu vähän paremmin, kai.

Lähetetty: 26 Syys 2008, 10:29
Kirjoittaja jakehaanpää
Agostini kirjoitti:313km/h ja välitykset loppuu...näin kävi ainakin Joensuussa K8:lla

Nänhän siinä käy aina jossain vaiheessa, et meno loppuu :D

Lähetetty: 26 Syys 2008, 14:55
Kirjoittaja 98-1197316477
jakehaanpää kirjoitti:
Busanaattori kirjoitti:Ok, tämä oli uutta tietoa minulle. Jakehaanpää voisi vähän selvittää tota dynoajoa niin tietäisi että johtuiko huipputehon kasvu todellakin TRE:sta vai oliko se normaalia nousua joka tulee aina kun vedetään muutama veto peräkkäin.

Eli vedettiinkö dynossa ensin vakiona niin monta vetoa pohjalle että teho alkoi jo laskea, vai pari nykäsyä ja TRE paikoilleen ja uusi mittaus??

Pari vetoa vedettiin molemmilla kerroilla, eli aikas pikainen setti.

Seoksiin ei puututtu, Harri sanoi, et seokset on hyvin kohillaan.

Käsittääkseni jo pelkillä vedoillakin saattaa olla (ja varmaan onkin) eroja samassakin penkissä. Ns onnistuu ja onnistuu vähän paremmin, kai.
Onko sulla busassa koko putki/sliparit,commanderi tai omaa boxia säädetty?

Lähetetty: 26 Syys 2008, 14:58
Kirjoittaja jakehaanpää
Orginellilla mennään :skootteri: eli ei mitään tötteröitä tai muitakaan juttuja (pl toi X-TRE).

Lähetetty: 27 Syys 2008, 07:14
Kirjoittaja PetriK
jakehaanpää kirjoitti:Seoksiin ei puututtu, Harri sanoi, et seokset on hyvin kohillaan.

Käsittääkseni jo pelkillä vedoillakin saattaa olla (ja varmaan onkin) eroja samassakin penkissä. Ns onnistuu ja onnistuu vähän paremmin, kai.
Siis pointti on juuri tuossa että TRE:n pitäisi muuttaa seoksia jos se toimii. Joten juuri seoksia olisi pitänyt katsoa jos TRE laitetaan kiinni jotta ymmärretään ettei mene seos sopivaksi yläkierroksilla eli liian laihalle sitten kentällä ajettaessa.

Siinä dynolapussa pitäisi näkyä seoskäyrä ? Saisiko sitä tänne näkyville ?

Vetojen välillä on eroja, kun rengas lämpenee ja moottori lämpiää niin tulee vähän parempia tuloksia. Siksi 95/1/EC standardi antaa selvät ohjeet miten pitää dynota jotta erot pienenevät. Esim ennen mittausta noin 30sekunnin kalibrointijakso ja jokaisen vedon on kestettävä vähintään 10 sekunttia. Pitää aina suorittaa 2 vetoa joiden tulokset eivät saa erota yli 1%. Lisäksi imuilman lämmön mittaus (dynon sääasemasta) pitää tehdä max 15cm päässä imuputkesta ja sijaita ilmavirrasta. Jne, jne...

Harri kun mainostaa käyttävänsä 95/1/EC standardia, niin tekikö mies kuten yllä kuvataan ?

Lähetetty: 27 Syys 2008, 19:41
Kirjoittaja jakehaanpää
PetriK kirjoitti:
jakehaanpää kirjoitti:Seoksiin ei puututtu, Harri sanoi, et seokset on hyvin kohillaan.

Käsittääkseni jo pelkillä vedoillakin saattaa olla (ja varmaan onkin) eroja samassakin penkissä. Ns onnistuu ja onnistuu vähän paremmin, kai.

Siis pointti on juuri tuossa että TRE:n pitäisi muuttaa seoksia jos se toimii. Joten juuri seoksia olisi pitänyt katsoa jos TRE laitetaan kiinni jotta ymmärretään ettei mene seos sopivaksi yläkierroksilla eli liian laihalle sitten kentällä ajettaessa.

Siinä dynolapussa pitäisi näkyä seoskäyrä ? Saisiko sitä tänne näkyville ?

Vetojen välillä on eroja, kun rengas lämpenee ja moottori lämpiää niin tulee vähän parempia tuloksia. Siksi 95/1/EC standardi antaa selvät ohjeet miten pitää dynota jotta erot pienenevät. Esim ennen mittausta noin 30sekunnin kalibrointijakso ja jokaisen vedon on kestettävä vähintään 10 sekunttia. Pitää aina suorittaa 2 vetoa joiden tulokset eivät saa erota yli 1%. Lisäksi imuilman lämmön mittaus (dynon sääasemasta) pitää tehdä max 15cm päässä imuputkesta ja sijaita ilmavirrasta. Jne, jne...

Harri kun mainostaa käyttävänsä 95/1/EC standardia, niin tekikö mies kuten yllä kuvataan ?

Saamassani lapussa ei kyl näy ku vääntömomentti ja teho. Seos antura oli kyl toises tötterös paikallaan ja Harri toisesta näytöstä katteli noita seoksia. Itellä kun ei tästä puolesta kauhiasti perustietoa ole niin :1087 hankala sanoo ja en osannut varmaan oikeisiin seikkoihin kiinnittää huomiota / esittää kysymyksiä. Kylhän ton lapun tänne skannattua saa jos siitä jotain selviäis, tosin tulostin jälki todella heikko.

Näin jälkeenpäin tarkasteltuna kyl mittaus kutakuinkin kirjoittamallasi tavalla tehtiin.

Lähetetty: 29 Syys 2008, 08:25
Kirjoittaja PetriK
No mittauspöytäkirjasta ja sen mahdollisista liitteistä kyllä näkyy että onko ko. standardia noudatettu joten siinä mielessä kiinnostaisi nähdä.