Stefan vaihto - onnistuuko helposti?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

jarim kirjoitti:8) Tässä vaiheessa tarvitset todennäköisesti pulttipyssyä; siellä pohjassa on proppu jolla sisuskalut pysyy paikoillaan. Ainakin niistä kahdesta pyörästä johon ollaan stefat vaihdettu tuo pultti oli niin tiukassa (=liimattu) ettei se kotikonstein lähde irti vaan sisus alkaa pyöriä matkassa. Elikkä siis pulttipyssyllä...
9) Tämän jälkeen iskarin saa vedettyä putken sisältä kokonaisena jolloin sitä ei siis tarvitse purkaa.

19) Iskari takaisin sisään ja pohjan pultti kiinni (voi vaatia kiinnityksenkin pulttipyssyllä jos ei muuten tunnu kiristyvän).
20) 480ml täyssynteettistä 5W öljyä putken yläpäästä sisään jonka jälkeen iskaria pumppaillaan niin kauan että se imaisee öljyn sisäänsä, huomaat kyllä kun näin tapahtuu (iskaria ei siis tässä vaiheessa ole vielä pyöritetty siihen paksumpaan putkeen kiinni).

Radallahan stefat taas korkkasi. Olihan ne toki jo neljä vuotta vanhat, mutta nyt on pysynyt eturengas maassa.
Ja nyt kun on oma tallikin, niin ajattelin hoitaa tämän homman itse. Mutta pari kysymystä heräsi näistä ohjeista;
8-9) eli ei tarvitse purkaa iskarin "yläpäätä"

19) Kannattaako jättää kierrelukitteet pois ja vetää pulttipyssyllä vaan sopivasti kierteet mutkalle?

20) Onko tuo tarkka määrä, vai kannattaako tehdä niinkuin oppaassa neuvotaan, eli öljyn pinnnan korkeus 98mm?
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
reimah
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Elo 2013, 05:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja reimah »

[IMG]http://i1274.photobucket.com/albums....MG]

Niin ne vaihtui, jos jättäis tuon eturenkaan kokonaan pois kun sitä niin harvoin tarvii :p
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ite oon nykyään purkanu sen iskarin yläkautta kun löytyy työkalut siihen. Saapi helpommin ilmattua ja pinnankorkeuden kohdalleen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

No äkkiähän tuollaise kalut vääntää itse... Helpottaapahan jatkossa hommia. Paljonkos niiden osien halkaisijat on?
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Itse itselleni vastaten;
-Front fork spacer holder; sisähalkaisija min 50mm
-Siihen kaffat vaikka M8x150
-Stopper plate; hahlon halkaisija 13mm
-Inner rod holder; vaikka ihan perus M12 kierretankoa ja päähän mutteri, jatkosellainen jos haluaa hifistellä. Jatkomutteri voi kyllä helpottaa asiaa....

En tuolla etusivun kuvaamalla tavalla ole vaihtanut stefoja, mutta kuten jarim mainitsi, ilmaus ja pinnankorkeus säädöt saa näillä kaluilla ja huoltomanuskan avulla helposti kohdilleen.
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
Mixu
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Touko 2013, 23:41
Paikkakunta: Nokia/Siuro

Viesti Kirjoittaja Mixu »

No ei ollu paha homma tehdä hyvillä ohjeilla.
Mopo kyllä muuttui aivan älyttömästi. Meni pari tuntia aikaa kun rauhassa yksin puuhasteli. Samalla etuputket vakiosäätöihin. Nyt vaan tuntuu melko kovalta keula, mut pysyy kyl rengas tiessä koko ajan.
2008 "tourer"
Avatar
Hallu
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Kesä 2015, 08:16
Paikkakunta: Lahti - Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Laiskuus iski , alta alle stefojen vaihto, pesu putsaus, rapiat 200¤, Kakspyörä Mäntsälä.
Rangaistukseksi laiskuudesta synkkasin läppärungot, paljoa ei heittoa ollut mutta tyhjis parani paljonkin.??? ???
Mennään Bussilla :kippis:
K5 musta/hopee.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jaahas tänään ajelulla toinen etupään stefa korkkasi. Laiskasti näin ajokaudella kysyisin missä pk seudulla kannattaa käyttää busa keulahuollossa? Voisin heti ensi viikon alussa yrittää kysellä millasilla jonoilla tähän aikaan saisi stefoja vaihtoon.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tuli käytettyä busa jv-motorsportissa sitten etupään huollossa. Stefojen lisäksi laitettiin sitten vähän muutakin kuin etupää oli auki eli sintteripalat ja uusi ohjainlaakeri. Tulihan sitä hintaakin sitten kaikkinensa ihan reilusti koko hommalle mutta hoitui kuitenkin kahdessa päivässä ja taas pääsee ajelemaan. Ihmeen herkältä se etupää tuntuikin kun siellä on uusi laakeri ja pumput kunnossa. Piti oikein kotimatkan jälkeen tarkastaa vielä ohjausiskarin kunto kun tuntui että niin herkästi lähtee ohjaus kääntymään. En tiedä kuinka jäykkä tuon kuuluisi olla, mutta ei siinä yhtään löysiä eli ilmaa ainakaan ollut. Joka tapauksessa suositukset jv-motorsportille jos haluaa kesken ajokautta ripeää huoltoa. Pelkkä keulahomma olisi muuten ollut 160¤ luokkaa mitä puhelimessa puhuttiin eli ihan kohtalainen veloituskin.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ja kuukauden/1500km kesti sitten tarvikestefat. Tai oikeastaan vähemmänkin kun jo reissussa vuoti. Nyt laitettiin jv:llä orkkikset tilaukseen ja homma tehdään ensi viikolla uusiksi. Eli muillekin tiedoksi että suosikaa orkkis stefoja.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Stormilta saa originelleja vastaavat about puoleen hintaan marmoriin nähden.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

jarim kirjoitti:Stormilta saa originelleja vastaavat about puoleen hintaan marmoriin nähden.
Stormillakin näköjään kahden tarvikevalmistajan stefoja. Onko molemmat siis hyviä vaiko vain toiset?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Muistaakseni nämä: https://www.storm-motor.fi/osat....05-pari oli ihan samoilla printeillä kuin originellit.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Mulla ollu jonku vuoden paikoillaan Stormilta ostetut stefat ilman ongelmia, tosin öljynä 20w.
Vastaa Viestiin