jarim kirjoitti: Tässä vaiheessa tarvitset todennäköisesti pulttipyssyä; siellä pohjassa on proppu jolla sisuskalut pysyy paikoillaan. Ainakin niistä kahdesta pyörästä johon ollaan stefat vaihdettu tuo pultti oli niin tiukassa (=liimattu) ettei se kotikonstein lähde irti vaan sisus alkaa pyöriä matkassa. Elikkä siis pulttipyssyllä...
9) Tämän jälkeen iskarin saa vedettyä putken sisältä kokonaisena jolloin sitä ei siis tarvitse purkaa.
19) Iskari takaisin sisään ja pohjan pultti kiinni (voi vaatia kiinnityksenkin pulttipyssyllä jos ei muuten tunnu kiristyvän).
20) 480ml täyssynteettistä 5W öljyä putken yläpäästä sisään jonka jälkeen iskaria pumppaillaan niin kauan että se imaisee öljyn sisäänsä, huomaat kyllä kun näin tapahtuu (iskaria ei siis tässä vaiheessa ole vielä pyöritetty siihen paksumpaan putkeen kiinni).
Radallahan stefat taas korkkasi. Olihan ne toki jo neljä vuotta vanhat, mutta nyt on pysynyt eturengas maassa.
Ja nyt kun on oma tallikin, niin ajattelin hoitaa tämän homman itse. Mutta pari kysymystä heräsi näistä ohjeista;
8-9) eli ei tarvitse purkaa iskarin "yläpäätä"
19) Kannattaako jättää kierrelukitteet pois ja vetää pulttipyssyllä vaan sopivasti kierteet mutkalle?
20) Onko tuo tarkka määrä, vai kannattaako tehdä niinkuin oppaassa neuvotaan, eli öljyn pinnnan korkeus 98mm?
Itse itselleni vastaten;
-Front fork spacer holder; sisähalkaisija min 50mm
-Siihen kaffat vaikka M8x150
-Stopper plate; hahlon halkaisija 13mm
-Inner rod holder; vaikka ihan perus M12 kierretankoa ja päähän mutteri, jatkosellainen jos haluaa hifistellä. Jatkomutteri voi kyllä helpottaa asiaa....
En tuolla etusivun kuvaamalla tavalla ole vaihtanut stefoja, mutta kuten jarim mainitsi, ilmaus ja pinnankorkeus säädöt saa näillä kaluilla ja huoltomanuskan avulla helposti kohdilleen.
No ei ollu paha homma tehdä hyvillä ohjeilla.
Mopo kyllä muuttui aivan älyttömästi. Meni pari tuntia aikaa kun rauhassa yksin puuhasteli. Samalla etuputket vakiosäätöihin. Nyt vaan tuntuu melko kovalta keula, mut pysyy kyl rengas tiessä koko ajan.
Laiskuus iski , alta alle stefojen vaihto, pesu putsaus, rapiat 200¤, Kakspyörä Mäntsälä.
Rangaistukseksi laiskuudesta synkkasin läppärungot, paljoa ei heittoa ollut mutta tyhjis parani paljonkin.??? ???
Jaahas tänään ajelulla toinen etupään stefa korkkasi. Laiskasti näin ajokaudella kysyisin missä pk seudulla kannattaa käyttää busa keulahuollossa? Voisin heti ensi viikon alussa yrittää kysellä millasilla jonoilla tähän aikaan saisi stefoja vaihtoon.
Tuli käytettyä busa jv-motorsportissa sitten etupään huollossa. Stefojen lisäksi laitettiin sitten vähän muutakin kuin etupää oli auki eli sintteripalat ja uusi ohjainlaakeri. Tulihan sitä hintaakin sitten kaikkinensa ihan reilusti koko hommalle mutta hoitui kuitenkin kahdessa päivässä ja taas pääsee ajelemaan. Ihmeen herkältä se etupää tuntuikin kun siellä on uusi laakeri ja pumput kunnossa. Piti oikein kotimatkan jälkeen tarkastaa vielä ohjausiskarin kunto kun tuntui että niin herkästi lähtee ohjaus kääntymään. En tiedä kuinka jäykkä tuon kuuluisi olla, mutta ei siinä yhtään löysiä eli ilmaa ainakaan ollut. Joka tapauksessa suositukset jv-motorsportille jos haluaa kesken ajokautta ripeää huoltoa. Pelkkä keulahomma olisi muuten ollut 160¤ luokkaa mitä puhelimessa puhuttiin eli ihan kohtalainen veloituskin.
Ja kuukauden/1500km kesti sitten tarvikestefat. Tai oikeastaan vähemmänkin kun jo reissussa vuoti. Nyt laitettiin jv:llä orkkikset tilaukseen ja homma tehdään ensi viikolla uusiksi. Eli muillekin tiedoksi että suosikaa orkkis stefoja.