Tiet tosiaan alkaa näyttämään sen verran keväisiltä että piti ryhdistäytyä busan laitossa. Ketjulaahaimen, haarukan ja rungon putsailuun tuolta eturattaan tuntumasta meni bräkleeniä jonkin verran. Siellä oli varmaankin monen vuoden kakut kerrytettynä.
Putsailujen jälkeen nostelin koneen paikalleen. Yksin väsätessä piti vähän miettiä miten myllyn sopivasti tuonne nostelee, mutta parin liinan ja tunkin avulla sai koneen yksinkin paikalleen. Pitäisi vielä syylari kiinnitellä sekä täytellä nesteet sisään niin pääsee pyöräyttämään konetta jälleen käyntiin.
On tuossa tosiaan itestään aika teluaminen ennen kun koneen saa paikalleen. Kesällä sain yheltä foorulaiselta kuvan sellasesta vinssisysteemistä jolla saa motin itestään helposti pois ja paikalleen. Jos vaikka kesällä rakentelis ens talvee varten valmiiks, ihan vaan kaiken varalle jos tulee tarvetta isommalle huollolle...
Vieläkun pihat sulaisi niin täällä pääsis jo ajelemaan, päätiet ja kadut kaupungilla on jo sulana
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Tuollainen tuli vielä hommattua tähän kevään odotusta piristämään. Eli -09 rytkösen pääsylkkä jota ajattelin ensiksi testata teräspunosten kanssa jarrujen parantamiseen. Katsotaan onko tuo yhtään alkuperäistä parempi. Pitäisi käydä teräspunosletkut ja sopiva banjo kysäisemässä mamasanilta.
Radiaali sylkän pitäisi parantaa jarruja ihan mukavasti, näin oon ainakin jostakin lukenut... Löysitkö jostakin käytettynä vai ostitko uutena?
Itellä kans sylinterin vaihto harkinnassa, tälle kesälle vaihdoin ainoastaan teräspunosletkut eteen ja taakse. Nähtäväksi jää paraneeko pelkillä letkuilla ollenkaan ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Jape79 kirjoitti:Radiaali sylkän pitäisi parantaa jarruja ihan mukavasti, näin oon ainakin jostakin lukenut... Löysitkö jostakin käytettynä vai ostitko uutena?
Itellä kans sylinterin vaihto harkinnassa, tälle kesälle vaihdoin ainoastaan teräspunosletkut eteen ja taakse. Nähtäväksi jää paraneeko pelkillä letkuilla ollenkaan ???
Käytettynä purkuosana löytyi. Ilmausnippa puuttuu, säiliö tuli mukaan toki myös vaikka ei kuvissa. Pienen tutkimisen tuloksena ilmeisesti m8x1,25 ilmausnipan pitäisi sopia, joten käväisen töiden jälkeen noutamassa. Tuolla sylkällä hintaa kolmasosa rcs19:stä, joten ajattelin ettei pahan hintainen kokeilu ainakaan.
Tänään turasin öljyt ja jäähdytinnesteet sisään ja tankki kiinni. Ja ei kun starttaamaan pitkästä aikaa. No pyörä kohtalaisen hyvin käyntiin, mutta hieman erikoinen putputus. Annoin vähän aikaa käydä ja kokeilin kaasuttaa. Kiertää, mutta erikoinen käyntiääni, kuin jotain kaksipyttyistä lähtisi kierrättämään... Jotain häikkää siis käynnissä. Mielessä kävi että onko sytytysjärjestys jotenkin väärä, mutta mielestäni puolia ei voi väärään järjestykseen edes laittaa. Kerran ampui 2000rpm kohdalla jopa putkesta kun käänsi vähän kaasusta. Onko ideoita mistä voisi tuollainen käynti johtua? Mitään liittimiä ei pitäisi voida mielestäni myöskään kytkeä väärin eikä mitään vikakoodeja ollut. Moottori kävi kuitenkin hyvin ja pehmeästi, mutta putkesta kuuli selkeän putputuksen. Myös kaasua kääntäessä imusarjasta kuuluva imu ei mielestäni ollut rivinelosen kuuloinen.
3. ja 4. johdot taitaa yltää aika helposti ristiin, kannattaa varmaan ekana tsekata. Bensan seassa oli varmaan kausisäilytys linimentit?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Samantien kun kirjoitin viestin lähdin talliin takaisin katsomaan vielä ja sieltähän se vika selvisi. Puolathan voi helpostikin laittaa ristiin. Eli kaksi vasemmanpuoleista puolaa kun käänsi toisin päin niin ääni muuttui heti paremmaksi. En nyt tiedä onko nuo vielä kaikki ristissä koska tyhjäkäyntiä en saanut säädettyä pikaisesti mitenkään tontille. Eli pitääpä huomenna palata tutkimaan vielä tarkemmin kaikkien puolien järjestystä...
Bensatankki on käytännössä tyhjä eli valo palaa. Pitäisi siis uudet liemet joka tapauksessa kaadella sisään.
juu-zo kirjoitti:Samantien kun kirjoitin viestin lähdin talliin takaisin katsomaan vielä ja sieltähän se vika selvisi. Puolathan voi helpostikin laittaa ristiin. Eli kaksi vasemmanpuoleista puolaa kun käänsi toisin päin niin ääni muuttui heti paremmaksi. En nyt tiedä onko nuo vielä kaikki ristissä koska tyhjäkäyntiä en saanut säädettyä pikaisesti mitenkään tontille. Eli pitääpä huomenna palata tutkimaan vielä tarkemmin kaikkien puolien järjestystä...
Bensatankki on käytännössä tyhjä eli valo palaa. Pitäisi siis uudet liemet joka tapauksessa kaadella sisään.
Puoliahan et saa ristiin mutta johdot kylläkin :p eiköhän tuo aamulla sirkeillä silmillä selviä...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Noniin, nukutun yön jälkeen heräsi heti epäily eilisestä turaamisesta. Eli laitoinko illalla iap anturin letkun kiinni kun otin putsarin irti puolien järjestystä vaihtaessa? No en tietysti laittanut. Eli syy outoon tyhjäkäyntiin selittyi sillä. Letku kiinni, pyörä käyntiin ja ai että, sehän kuulostaa juuri sellaiselta kuin pitää. Nyt heräsi vielä kysymys tps anturista. Eli tyhjäkäynnillä näyttää että tps on hyvin keskellä -C00. Sammutettuna viiva on tuolla alareunassa eli _C00. Ohje käsittääkseni sanoo että tuo pitää tyhjäkäynnillä säätää eli onko tuo ok että sammutettuna on viiva alhaalla vai pitäisikö säätää niin että on jatkuvasti keskellä?
Ongelmat selätetty ja pyörä kasassa. Pölyt huuhtaisin päältä pois ja täytyy vielä vahat heittää niskaan ennen kuin lähtee ajelemaan. Etujarru ja punosletkut on jossain vaiheessa tässä työn alla. Ei ole vielä ehtinyt letkuja käydä tilailemassa.
Sumomoton ständi toimii katteidenkin kanssa pienellä modaamisella.
Sulla on TPS:n säätö ihan rajalla niin se muuttuu kun sammutat.
Ei pitäis olla juurikaan haittaa, (onko)
Paljonko tyhjäkäynti, onko syytä nostaa ihan vähäsen ? Sillä viivakin pysyis keskellä.
Säädin tyhjäkäynnin melko alhaiseksi karvan tonnin pintaan. Mielestäni käynti oli ainakin tasainen ja tuo säätö on niin herkkä etten nähnyt syytä tuosta enää lähteä kääntelemään. Tuskin tuolla kovin merkittävästi on merkitystä. Ei vaadi onneksi paljoa purkamista vaikka joutuisi myöhemmin säätöä tarkastamaan.