Juu-zon k5 busa

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tiet tosiaan alkaa näyttämään sen verran keväisiltä että piti ryhdistäytyä busan laitossa. Ketjulaahaimen, haarukan ja rungon putsailuun tuolta eturattaan tuntumasta meni bräkleeniä jonkin verran. Siellä oli varmaankin monen vuoden kakut kerrytettynä.
Putsailujen jälkeen nostelin koneen paikalleen. Yksin väsätessä piti vähän miettiä miten myllyn sopivasti tuonne nostelee, mutta parin liinan ja tunkin avulla sai koneen yksinkin paikalleen. Pitäisi vielä syylari kiinnitellä sekä täytellä nesteet sisään niin pääsee pyöräyttämään konetta jälleen käyntiin.

Kuva
Kuva
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

On tuossa tosiaan itestään aika teluaminen ennen kun koneen saa paikalleen. Kesällä sain yheltä foorulaiselta kuvan sellasesta vinssisysteemistä jolla saa motin itestään helposti pois ja paikalleen. Jos vaikka kesällä rakentelis ens talvee varten valmiiks, ihan vaan kaiken varalle jos tulee tarvetta isommalle huollolle...

Vieläkun pihat sulaisi niin täällä pääsis jo ajelemaan, päätiet ja kadut kaupungilla on jo sulana :thumbup:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 678
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Itse tehnnyt toisin päin nostanut rungon koneen päältä,
tukenut ylemäs huolto pukilla ja siteen laskee koneen tukien varaan
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tuollainen tuli vielä hommattua tähän kevään odotusta piristämään. Eli -09 rytkösen pääsylkkä jota ajattelin ensiksi testata teräspunosten kanssa jarrujen parantamiseen. Katsotaan onko tuo yhtään alkuperäistä parempi. Pitäisi käydä teräspunosletkut ja sopiva banjo kysäisemässä mamasanilta.

Kuva
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Radiaali sylkän pitäisi parantaa jarruja ihan mukavasti, näin oon ainakin jostakin lukenut... Löysitkö jostakin käytettynä vai ostitko uutena?

Itellä kans sylinterin vaihto harkinnassa, tälle kesälle vaihdoin ainoastaan teräspunosletkut eteen ja taakse. Nähtäväksi jää paraneeko pelkillä letkuilla ollenkaan ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jape79 kirjoitti:Radiaali sylkän pitäisi parantaa jarruja ihan mukavasti, näin oon ainakin jostakin lukenut... Löysitkö jostakin käytettynä vai ostitko uutena?

Itellä kans sylinterin vaihto harkinnassa, tälle kesälle vaihdoin ainoastaan teräspunosletkut eteen ja taakse. Nähtäväksi jää paraneeko pelkillä letkuilla ollenkaan ???
Käytettynä purkuosana löytyi. Ilmausnippa puuttuu, säiliö tuli mukaan toki myös vaikka ei kuvissa. Pienen tutkimisen tuloksena ilmeisesti m8x1,25 ilmausnipan pitäisi sopia, joten käväisen töiden jälkeen noutamassa. Tuolla sylkällä hintaa kolmasosa rcs19:stä, joten ajattelin ettei pahan hintainen kokeilu ainakaan.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tänään turasin öljyt ja jäähdytinnesteet sisään ja tankki kiinni. Ja ei kun starttaamaan pitkästä aikaa. No pyörä kohtalaisen hyvin käyntiin, mutta hieman erikoinen putputus. Annoin vähän aikaa käydä ja kokeilin kaasuttaa. Kiertää, mutta erikoinen käyntiääni, kuin jotain kaksipyttyistä lähtisi kierrättämään... Jotain häikkää siis käynnissä. Mielessä kävi että onko sytytysjärjestys jotenkin väärä, mutta mielestäni puolia ei voi väärään järjestykseen edes laittaa. Kerran ampui 2000rpm kohdalla jopa putkesta kun käänsi vähän kaasusta. Onko ideoita mistä voisi tuollainen käynti johtua? Mitään liittimiä ei pitäisi voida mielestäni myöskään kytkeä väärin eikä mitään vikakoodeja ollut. Moottori kävi kuitenkin hyvin ja pehmeästi, mutta putkesta kuuli selkeän putputuksen. Myös kaasua kääntäessä imusarjasta kuuluva imu ei mielestäni ollut rivinelosen kuuloinen.
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

3. ja 4. johdot taitaa yltää aika helposti ristiin, kannattaa varmaan ekana tsekata. Bensan seassa oli varmaan kausisäilytys linimentit?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Samantien kun kirjoitin viestin lähdin talliin takaisin katsomaan vielä ja sieltähän se vika selvisi. Puolathan voi helpostikin laittaa ristiin. Eli kaksi vasemmanpuoleista puolaa kun käänsi toisin päin niin ääni muuttui heti paremmaksi. En nyt tiedä onko nuo vielä kaikki ristissä koska tyhjäkäyntiä en saanut säädettyä pikaisesti mitenkään tontille. Eli pitääpä huomenna palata tutkimaan vielä tarkemmin kaikkien puolien järjestystä...
Bensatankki on käytännössä tyhjä eli valo palaa. Pitäisi siis uudet liemet joka tapauksessa kaadella sisään.




Edited By juu-zo on 1553277359
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

juu-zo kirjoitti:Samantien kun kirjoitin viestin lähdin talliin takaisin katsomaan vielä ja sieltähän se vika selvisi. Puolathan voi helpostikin laittaa ristiin. Eli kaksi vasemmanpuoleista puolaa kun käänsi toisin päin niin ääni muuttui heti paremmaksi. En nyt tiedä onko nuo vielä kaikki ristissä koska tyhjäkäyntiä en saanut säädettyä pikaisesti mitenkään tontille. Eli pitääpä huomenna palata tutkimaan vielä tarkemmin kaikkien puolien järjestystä...
Bensatankki on käytännössä tyhjä eli valo palaa. Pitäisi siis uudet liemet joka tapauksessa kaadella sisään.

Puoliahan et saa ristiin mutta johdot kylläkin :p eiköhän tuo aamulla sirkeillä silmillä selviä...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Noniin, nukutun yön jälkeen heräsi heti epäily eilisestä turaamisesta. Eli laitoinko illalla iap anturin letkun kiinni kun otin putsarin irti puolien järjestystä vaihtaessa? No en tietysti laittanut. Eli syy outoon tyhjäkäyntiin selittyi sillä. Letku kiinni, pyörä käyntiin ja ai että, sehän kuulostaa juuri sellaiselta kuin pitää. Nyt heräsi vielä kysymys tps anturista. Eli tyhjäkäynnillä näyttää että tps on hyvin keskellä -C00. Sammutettuna viiva on tuolla alareunassa eli _C00. Ohje käsittääkseni sanoo että tuo pitää tyhjäkäynnillä säätää eli onko tuo ok että sammutettuna on viiva alhaalla vai pitäisikö säätää niin että on jatkuvasti keskellä?
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ongelmat selätetty ja pyörä kasassa. Pölyt huuhtaisin päältä pois ja täytyy vielä vahat heittää niskaan ennen kuin lähtee ajelemaan. Etujarru ja punosletkut on jossain vaiheessa tässä työn alla. Ei ole vielä ehtinyt letkuja käydä tilailemassa.
Sumomoton ständi toimii katteidenkin kanssa pienellä modaamisella.

Kuva

Kuva
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Sulla on TPS:n säätö ihan rajalla niin se muuttuu kun sammutat.
Ei pitäis olla juurikaan haittaa, (onko)
Paljonko tyhjäkäynti, onko syytä nostaa ihan vähäsen ? Sillä viivakin pysyis keskellä.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Säädin tyhjäkäynnin melko alhaiseksi karvan tonnin pintaan. Mielestäni käynti oli ainakin tasainen ja tuo säätö on niin herkkä etten nähnyt syytä tuosta enää lähteä kääntelemään. Tuskin tuolla kovin merkittävästi on merkitystä. Ei vaadi onneksi paljoa purkamista vaikka joutuisi myöhemmin säätöä tarkastamaan.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Teräspunosletkut tilauksessa, joten jarruhommatkin pitäisi tässä alkukaudesta saada kuntoon.
Vastaa Viestiin