Taxilla Bonnevilleen
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Jeps ja etelleen tämän aiheen alla pitäs mennä "Taxilla Bonnevilleen", joten pyritään pitäytyä siinä, kiitos!
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Ihan sitä tavallista Castrol Power 1 Racing 4T 5W-40 ölyä siellä on ollut (jos näitä on eri viskositeetilla, niin saattaa olla joku muutaki).PowerKing kirjoitti:Mitäs öljyä te käytätte, ja millasilla laakerivälyksillä on menty?tenhulttio kirjoitti:Kietokanget mitattu. Ei ole mitat muuttuneet alkuperäisestä. Että sikäli kaikki kunnossa. Laakereille vaan vissiin pitää määritellä max tuntimäärä (joka ei ole paljoa)
Runkolaakerien välys on Suzukin suosittelema vakio (0.05mm) ja Kiertokanget vähän isonnettu 0.08mm. Tosin saatahan minä muistaa nämä väärinki
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
tenhulttio kirjoitti:Kietokanget mitattu. Ei ole mitat muuttuneet alkuperäisestä. Että sikäli kaikki kunnossa. Laakereille vaan vissiin pitää määritellä max tuntimäärä (joka ei ole paljoa)
Ja TFM Facebooksivuilla on video miten veivit mitattiin
Juuri näin, mutta veivejä ei oo enää aikoihin noin mitattu kun niiden muodonmuutos rasituksessa on paljon suurempi kuin tuon laitteen mittatarkkuus. Siihe kelpaa ihan normi kolmiomittaus pesille ja cnc:llä mitattu pituus, sekä tietty särötarkastus. 3D mittauksella tosin pääsee kampiakselista paremmin perille kun pinnat monimutkaisemmat. Kaulat ei niinkään mene soikeaksi näin vähillä kilsoilla mutta hitsaamalla stroukattu akseli tuppaa vääntymään kierteelle eikä palaudu orggisakselin tavoin. Sen välttämiseksi olemme siirtyneet billet-akseleihin, niissäkin eroja eri valmistajien käyttämistä materiaaleista johtuen.Titaani kirjoitti:Samantyylinen 3D mittakone myös meillä töissä, jolla muutamia Racing palikoita tarkasteltu.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Öötotanoin...SMR kirjoitti:Juuri näin, mutta veivejä ei oo enää aikoihin noin mitattu kun niiden muodonmuutos rasituksessa on paljon suurempi kuin tuon laitteen mittatarkkuus. Siihe kelpaa ihan normi kolmiomittaus pesille ja cnc:llä mitattu pituus, sekä tietty särötarkastus. 3D mittauksella tosin pääsee kampiakselista paremmin perille kun pinnat monimutkaisemmat. Kaulat ei niinkään mene soikeaksi näin vähillä kilsoilla mutta hitsaamalla stroukattu akseli tuppaa vääntymään kierteelle eikä palaudu orggisakselin tavoin. Sen välttämiseksi olemme siirtyneet billet-akseleihin, niissäkin eroja eri valmistajien käyttämistä materiaaleista johtuen.Titaani kirjoitti:Samantyylinen 3D mittakone myös meillä töissä, jolla muutamia Racing palikoita tarkasteltu.
Mittalaitteen muodonmuutos rasituksessa vai mitenkä? Mulle tuo lause ei aukea? Oliko tuo nyt liian tarkka vai epätarkka menetelmä? :1087
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Ja vielä jatkokysymys edelliseen.
Missä vaiheessa pitää viimeistään siirtyä billettikampuraan? Meillä ollut nyt maksimissaan hetkellisesti ~450hp @10000r/min @moottori ja vielä on kampura ehyt (69.25mm isku).
Seuraavasta moottorista tavotellaan ~500hp kierrokset varmaankin ~10500-11000 silloin. 68mm iskulla.
Missä vaiheessa pitää viimeistään siirtyä billettikampuraan? Meillä ollut nyt maksimissaan hetkellisesti ~450hp @10000r/min @moottori ja vielä on kampura ehyt (69.25mm isku).
Seuraavasta moottorista tavotellaan ~500hp kierrokset varmaankin ~10500-11000 silloin. 68mm iskulla.
Siis moottoria kunnolla rasittaessa veivien muoto elää jonni verra. Kummoisia pysyviä muodonmuutoksia ei välttämättä tule hyvälaatuisilla osilla, mutta muutama tuhannesosa sinne tai tänne ei tee kesää .
Eihän se kampiakseli heti katkea vaikka kierteelle meniskin, tahi oireile paljoa. Laakereista ensin huomaa, epätasaista kulumista, voi olla vääntynyt yhteen tai useampaan suuntaan. Se on hyvä että teillä on korkealaatuisia osia koneessa missä niitä tarvitaan.
Eihän se kampiakseli heti katkea vaikka kierteelle meniskin, tahi oireile paljoa. Laakereista ensin huomaa, epätasaista kulumista, voi olla vääntynyt yhteen tai useampaan suuntaan. Se on hyvä että teillä on korkealaatuisia osia koneessa missä niitä tarvitaan.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
aika mukavasti on porukka käynyt katteleen ja kyseleen Taxiprojektin kuulumisia MP2012 näyttelyssä.
Vissiin ratkes, että mennään Bonneville Speed Weeks tapahtumaan. Yks pariskunta kävi standilla kertomassa, että ovat tulossa meitä katteleen Bonnevilleen. Heillä oli lentoliput ja hotellit varattuna juurikin tuohon tapahtumaan. Eiköhän sitä pidä meidänkin sitten osallistua samaan häppeninkiin
Vissiin ratkes, että mennään Bonneville Speed Weeks tapahtumaan. Yks pariskunta kävi standilla kertomassa, että ovat tulossa meitä katteleen Bonnevilleen. Heillä oli lentoliput ja hotellit varattuna juurikin tuohon tapahtumaan. Eiköhän sitä pidä meidänkin sitten osallistua samaan häppeninkiin

Ja siivottu... jos joku sitä mieltä että "vääryydellä viestini deletoitu" niin voi ottaa yhteyttä vaikka privana niin keskustellaan asiasta.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Laitetaampa tänne vähän TFM Taxin alustavaa tapahtumakalenteria,
1-30.5.12 TFM Ry jäsentestit 0-1300m, Pudasjärvi
2-10.6.12 TFM Taxi testit 0-1609m, Avoin
16.6.12 Nopeusmittaustapahtuma 0-1609m, Halli (yleinen)
22-24.6.12 TFM Taxin ME-yritys 0-1609m, Avoin (yleisö)
10.8.12-->Juoksevan-/seisovanmailin ME-koe USA (yleinen)

1-30.5.12 TFM Ry jäsentestit 0-1300m, Pudasjärvi
2-10.6.12 TFM Taxi testit 0-1609m, Avoin
16.6.12 Nopeusmittaustapahtuma 0-1609m, Halli (yleinen)
22-24.6.12 TFM Taxin ME-yritys 0-1609m, Avoin (yleisö)
10.8.12-->Juoksevan-/seisovanmailin ME-koe USA (yleinen)

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport