Sivu 32/33

Lähetetty: 30 Elo 2013, 08:45
Kirjoittaja ysi-ärrä
Joo, voihan paska mikä pettymys :(

Lähetetty: 30 Elo 2013, 09:01
Kirjoittaja jakehaanpää
No joo, taisi tuo suola ajoalustana vaikeuttaa hommaa niin paljon, et tulos jäi suht vaisuksi... vielä on kesää jäljellä ja taxi nipussa ja kone pelaa niin palsamia haavoille ois tutummalla asfalttialustalla päästellä sinne jonnekki 400km/h kerhoon??

Lähetetty: 30 Elo 2013, 11:07
Kirjoittaja Joke
Taxiin on lisätty lisäpainoa svingiin yli 100kg mikäli oikein ymmärsin. Tämä lisäpaino on siis jousittamattomalla puolella. Autopuolella pyritään jousittamaton massa minimoimaan alu-,magnesium-tai hiilikkuituvanteilla sekä
hiilikuituisilla jarruosilla syystä, että jousitus pystyisi seuraamaan nopeasti ja tarkasti tien epätasaisuuksia ja renkaalle maata vasten olisi kokoajan mahdollisimman suuri paino eli pito. Takapyörän kanssa ollut ongelmia, joten olisiko takajousitus toiminut suola-aavikolla liian hitaasti lisäpainojen kanssa? Tämä on vain harrastelijan arvailua, joten ei kannata vetää herneitä nenään. :vilkutus:

Lähetetty: 30 Elo 2013, 11:39
Kirjoittaja jouniri
Joke kirjoitti:Taxiin on lisätty lisäpainoa svingiin yli 100kg mikäli oikein ymmärsin. Tämä lisäpaino on siis jousittamattomalla puolella. Autopuolella pyritään jousittamaton massa minimoimaan alu-,magnesium-tai hiilikkuituvanteilla sekä
hiilikuituisilla jarruosilla syystä, että jousitus pystyisi seuraamaan nopeasti ja tarkasti tien epätasaisuuksia ja renkaalle maata vasten olisi kokoajan mahdollisimman suuri paino eli pito. Takapyörän kanssa ollut ongelmia, joten olisiko takajousitus toiminut suola-aavikolla liian hitaasti lisäpainojen kanssa? Tämä on vain harrastelijan arvailua, joten ei kannata vetää herneitä nenään. :vilkutus:

Me ajettiin siellä ensin +90kg kanssa ja sittemmin +60kg kanssa. tuolla muutoksella ei ollut mitään vaikutusta pyörään, suomeksi, suolalla ei mikään pyörä tai konsti poista perän sivuttaisliikettä se vain tulee joka pyörälle eri nopeudessa eripäivinä. Sen yli pääsee yleensä ajamalla tasakaasulla tai lisäten kaasua tai pumppaamalla takajarrulla tai sitten pahimmillaan hups.

Naapuritallin turbo busa painoi 500kg ja ajettu +400kmh kun taas Scott Hornerin turbo busa painoi saman kuin Taxi ja silläkin ajettu +400kmh joten tapoja on monia jopa samalle pyörällä.

Ja toinen totuus on se, että me Suomalaiset emme vielä tiedä mitään suolalla ajamisesta.

ps. Mulla muuten suomen 3. nopein nopeus suolalla ajettuna ;-)

http://www.oamk.fi/tekniikka/tfm/ajankohtaista/?id=33186




Edited By jouniri on 1377852044

Lähetetty: 30 Elo 2013, 13:37
Kirjoittaja snuggles
Snowman kirjoitti:Onnittelut Antille +200mph jenkkiklubiin pääsystä!
Antti on kova luu.
Tämä meriitti siis suolalla,

"Vaikka maailmanennätys jäi tällä kertaa saavuttamatta, retkestä jäi kuitenkin keskiviikkona ajettu 203 mailin tuntivauhdin eli noin 327 kilometrin tuntivauhdin saavuttaminen. Oululaistiimi pääsi sillä amerikkalaisten 200mph-kerhoon ensimmäisenä suomalaisena.", Kaleva

Lähetetty: 30 Elo 2013, 14:18
Kirjoittaja Titaani
Missä tämä "suola" lista on?

Lähetetty: 30 Elo 2013, 15:31
Kirjoittaja waiski10
Mun mielestä TFM kirjotti historiankirjoihin niin kovia merkintöjä, jotta... :bowdown:
Kiitos ja onnittelut koko teamille. :bowdown:

Lähetetty: 30 Elo 2013, 17:36
Kirjoittaja BussiJussi
jouniri kirjoitti:JaSa niputti Taxin 1.moottorin versio 6:sen ryhmän / männät paikalleen ja passaili alalevyllä / tiivisteillä dekkitason kohdalleen, meillä tuossa versiossa sen pitää olla 0.70m alle dekin. Mutta jospa se räjämentti korvaa sen mitä rutussa menetetään ;-)

Itse ole viime aikoina erikoistunut noihin startin vapaakytkimiin ja tänään vaihdoinkin ko. moottoriin ihan uutukaisen vapaakykimen, kiitos Wäiskille myös sen sponssista.

Mikäli custom made kannentiivisteet saadaan huomenna eli tänään niin turina tallilla jatkuu ja kone kasataan loppuun ja sitten 2.moottori tulee alas rungosta ja pakataan kuljetuskuosiin kun taas 1.moottorin 6 versio nousee runkoon ja sillä on tarkoitus avata peli Bonnevillessä. Tavoite Bonnevillessä on selvä ME nopeus taikka mieluummin useampi, mikäli ei tule ME nopeutta niin silloin astun hypyt yli enkä kirjauta edes tuloksia. All or nothing?

https://www.facebook.com/photo.p....theater
Harmi, kun ei enkkaa tullut! Ens pelissä sitten tulos kirjoihin ja kansiin kans!?

Lähetetty: 30 Elo 2013, 22:07
Kirjoittaja jouniri
Titaani kirjoitti:Missä tämä "suola" lista on?
Ennätykset kirjataan FIM / AMA listoille, koodi lienee lentävän mailin keskinopeusennätykset. JariM voisi avata faktaa tuosta enemmän. Joka tapauksessa BUB tapahtuma on Bonnevillessä ainut jolla on FIM hyväksyntä, joska siellä ajetaan ennätys aina kaksi suuntaisesti jolloin tuulen vaikutus myönteisesti eliminoidaan pois kun toiseen suuntaan ajetaan vasta tuuleen ja molempien ajojen summa jaetaan kahdella ollen nopeus.

Esim Speed week ajetaan vain yksi suuntaisesti ja silsi sen tuloksia ei noteerara FIM ennätyksiksi.

Lähetetty: 30 Elo 2013, 22:10
Kirjoittaja jouniri
waiski10 kirjoitti:Mun mielestä TFM kirjotti historiankirjoihin niin kovia merkintöjä, jotta... :bowdown:
Kiitos ja onnittelut koko teamille. :bowdown:
Kiitokset Wäiskille onnitteluista ja tiimimme Kohti Bonnevilleä projektin tukemisesta.

Lähetetty: 30 Elo 2013, 22:18
Kirjoittaja jouniri
BussiJussi kirjoitti:
jouniri kirjoitti:JaSa niputti Taxin 1.moottorin versio 6:sen ryhmän / männät paikalleen ja passaili alalevyllä / tiivisteillä dekkitason kohdalleen, meillä tuossa versiossa sen pitää olla 0.70m alle dekin. Mutta jospa se räjämentti korvaa sen mitä rutussa menetetään ;-)

Itse ole viime aikoina erikoistunut noihin startin vapaakytkimiin ja tänään vaihdoinkin ko. moottoriin ihan uutukaisen vapaakykimen, kiitos Wäiskille myös sen sponssista.

Mikäli custom made kannentiivisteet saadaan huomenna eli tänään niin turina tallilla jatkuu ja kone kasataan loppuun ja sitten 2.moottori tulee alas rungosta ja pakataan kuljetuskuosiin kun taas 1.moottorin 6 versio nousee runkoon ja sillä on tarkoitus avata peli Bonnevillessä. Tavoite Bonnevillessä on selvä ME nopeus taikka mieluummin useampi, mikäli ei tule ME nopeutta niin silloin astun hypyt yli enkä kirjauta edes tuloksia. All or nothing?

https://www.facebook.com/photo.p....theater

Harmi, kun ei enkkaa tullut! Ens pelissä sitten tulos kirjoihin ja kansiin kans!?

Sanoppas muuta ja etenkin silloin kun tekniikka kerrankin pelasi vaikka laskettiin tulemaan kuitenkin 6 kertaa pidempää rataa kuin suomessa ja uudessa olosuhteessa. No, koko tiimi tietää ettei ennätys ollut kiinni tekniikasta, tiimistä taikka kuljettajasta vaan siitä että me oltiin joka päivä liikkeellä nousujohteisella nopeustavoitteella ja kuljettaja ajoi tiistain nopeusrajoituksilla kuten keskiviikonkin ja kovimmat nopeudet oli laskettu ajettavaksi vasta torstaina kun sade lopettikin ajot jo kesken keskiviikkopäivän ja torstainahan rata oli suljettu koko päivän.

Harmi, mutta tehtiin se mikä luvattiin, ajettiin Bonnevillessä ja tavoitteesta ME. Edes täältä Busanisteista ei taida löytyä sitä joka olisi ajanut ME:n suolalla jossa 10cm vettä ja järjestäjän sulkemalla radalla.

Täällä onkin sanonta "suola päättää" ja näin kävi nytkin.




Edited By jouniri on 1377890384

Lähetetty: 30 Elo 2013, 23:03
Kirjoittaja jouniri
The End.

Taxin tarina loppui USA:han, pyöränä se jatkaakin tarinaansa toisissa käsissä. Täten kuljettajakaan ei siis ole jatkossa Suomalainen.

Lähetetty: 30 Elo 2013, 23:12
Kirjoittaja Titaani
jouniri kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Missä tämä "suola" lista on?
Ennätykset kirjataan FIM / AMA listoille, koodi lienee lentävän mailin keskinopeusennätykset. JariM voisi avata faktaa tuosta enemmän. Joka tapauksessa BUB tapahtuma on Bonnevillessä ainut jolla on FIM hyväksyntä, joska siellä ajetaan ennätys aina kaksi suuntaisesti jolloin tuulen vaikutus myönteisesti eliminoidaan pois kun toiseen suuntaan ajetaan vasta tuuleen ja molempien ajojen summa jaetaan kahdella ollen nopeus.

Esim Speed week ajetaan vain yksi suuntaisesti ja silsi sen tuloksia ei noteerara FIM ennätyksiksi.
Ok, hyvä selvennys.

Lähetetty: 30 Elo 2013, 23:14
Kirjoittaja Timba
Onnittelut sinne hienosta suorituksesta. On ollut varmasti hieno kokemus. Oli myös kiva seurata täällä koti Suomessa tapahtumia. Jatkakaa.

Lähetetty: 30 Elo 2013, 23:39
Kirjoittaja SamiN
jouniri kirjoitti:The End.

Taxin tarina loppui USA:han, pyöränä se jatkaakin tarinaansa toisissa käsissä. Täten kuljettajakaan ei siis ole jatkossa Suomalainen.
Suomeksi? Taxi myytiin paikallisille?
Mitä tarkoittaa THE END?