Sivu 4/5
Lähetetty: 17 Syys 2008, 17:21
Kirjoittaja 79-1091167648
Tänään sain tuon palikan ja ei näytä kovin vaikealle tuo asennus.
Yks johto laitetaan poikki, musta/tummanvihreät raidat joka menee boxille. Siihen omaan boxiin (liittimeen)päin menevään johtoon laitetaan se treltä tuleva sininen johto jossa lukeekin ECM ja pois päin lähtevään johtoon laitetaan kiinni se valkoinen johto.
Sitten liittimet kiinni ja se punainen johto tulee sit "virtalukon" taakse, eli sellaiseen joka katkeaa kun virrat laitetaan pois. Siihen on se sininen liitin siellä paketissa.
Suoraan akkuunkin + napaan voi kytkeä, mutta sitten akku tyhjenee siten että jos 4:jään viikkoon ei aja, niin pitääpi ladata akku...
Ohjeessa luki että takajarruvalon johtoon voi laittaa, se on oranssi tai oranssi/vihreä tai sitten boxille menee ruskea piuha josta voi myös ottaa.
Ne pyöreät liittimet ovat rasvaliittimiä. Niihin laitetaan molemmat johdot ja sitten puristetaan pihdeillä. Johtoja ei tarvii kuoria.
Toivottavasti vapaamuotoinen käännös kelpaa....
Lähetetty: 18 Syys 2008, 08:27
Kirjoittaja 98-1203786922
vähän on hätäsempi heti kaasua avattaessa mutta ei mitään maata mullistavaa eroa..
Lähetetty: 18 Syys 2008, 12:51
Kirjoittaja jakehaanpää
Eilen kävin ko kamppeen lunastamas... pitäisköhän toi oikeen testata, siis siten et käyttää penkissä ennen ja jälkeen asennuksen niin näkis käppyröistä, et onko mainospuheet silkkaa totta vai pötyä. Toivonmukaan totta on ainakin tuo nopeudenrajoittajan "poistuminen" ???
Lähetetty: 18 Syys 2008, 17:30
Kirjoittaja hajahuja
penkissä se selviäis miten oikeesti vaikuttaa
Lähetetty: 19 Syys 2008, 19:58
Kirjoittaja 80-1174996964
Mulla on semmonen tuntuma persiissä että k8 lisää tehoja
kun vauhti 6 vaihteella ylittää 170kmh jolloin tuntuu selvä
"tehopiikki" ja seuraava piikki 230kmh kohdalla, siis vakiopyörä
on kyseessä. osaiskohan\haluiskohan joku penkkiguru
testata joskus asian todenperäisyyden?
eli väitteeni on että täydet tehot tulee vasta kun 6 on
silmässä ja vauhti yli 230kmh. ugh. olen puhunut.
jatokivonollaväärässäkinmikäonhyvinepätodennäköistä.
Lähetetty: 19 Syys 2008, 20:34
Kirjoittaja jakehaanpää
Pistin tänään sähköpostia Viaberiin, jospa saatais sovittuu jollekkin päivälle penkitys.
Lähetetty: 21 Syys 2008, 20:07
Kirjoittaja martti
Ode kirjoitti:Tänään sain tuon palikan ja ei näytä kovin vaikealle tuo asennus.
Yks johto laitetaan poikki, musta/tummanvihreät raidat joka menee boxille. Siihen omaan boxiin (liittimeen)päin menevään johtoon laitetaan se treltä tuleva sininen johto jossa lukeekin ECM ja pois päin lähtevään johtoon laitetaan kiinni se valkoinen johto.
Sitten liittimet kiinni ja se punainen johto tulee sit "virtalukon" taakse, eli sellaiseen joka katkeaa kun virrat laitetaan pois. Siihen on se sininen liitin siellä paketissa.
Suoraan akkuunkin + napaan voi kytkeä, mutta sitten akku tyhjenee siten että jos 4:jään viikkoon ei aja, niin pitääpi ladata akku...
Ohjeessa luki että takajarruvalon johtoon voi laittaa, se on oranssi tai oranssi/vihreä tai sitten boxille menee ruskea piuha josta voi myös ottaa.
Ne pyöreät liittimet ovat rasvaliittimiä. Niihin laitetaan molemmat johdot ja sitten puristetaan pihdeillä. Johtoja ei tarvii kuoria.
Toivottavasti vapaamuotoinen käännös kelpaa....
Kyl oikke hyväst kiitost oikke pal,ja sit se jumpper oo sitä varte jos tuloo jottai hankaluutta ni otetaa liitin TRE:stä irt ja jumpper laitetaa siihe siis ei poksii vaa siihe irrotettuu liittimee
Lähetetty: 23 Syys 2008, 15:40
Kirjoittaja jakehaanpää
jakehaanpää kirjoitti:Pistin tänään sähköpostia Viaberiin, jospa saatais sovittuu jollekkin päivälle penkitys.
No perskules... torstaina 25.9. ois penkitystesti Viaberilla, jossa toi X-TRE testataan.
Lähetetty: 25 Syys 2008, 17:35
Kirjoittaja jakehaanpää
Eihän nää nyt mitään ihmeitä ole, niin kuin oli tietysti tiedossakin, mutta seuraavalla tavalla meni:
1. Täysin vakiona
- 162.1 hv / 9543 rpm, nopeus (max) 288 ja risat
2. X-TRE asennuksen jälkeen
- 165.4 hv / 11295 rpm, nopeus (max) 308 ja risat
Muuten käppyrät menee melkolailla samaa viivaa, mut vähän ennen 9000 rpm alkaa 2. vedon käyrä erkaneen hepojen osalta. Väännön osalta sama homma.
Nopeuden osalta on kohtuullisen kova ero.
Tuo kakkos vedon 165.4 hv on todellinen piikki käppyrässä aikaslailla siä ku rajoitin rupes hakkaamaan. Toki se on miltei samassa (n 165 hv) myös noin 9700 kiekkojen kohdassa.
Lähetetty: 25 Syys 2008, 20:07
Kirjoittaja suiza
Ei saanut Stormi toimitettua TRE:tä
Tilasivat Turusta, jossa piti osaa olla hyllyllä.
Yllättäen oli kaikki mennyt, Helsigissä yksi hyllyssä, joka varattu
Eli ei tälle syksylle Stormilta löydy.
Onkohan kukaan tilannut mistään ulkomailta?
Lähetetty: 25 Syys 2008, 21:20
Kirjoittaja Polvilumpiot
Itellä on nopeusrajoittimenpoistaja GPS K8 Busassa ja tuntuu toimivan. Loppunopeus kipusi "kepsiin" 313km/h
Ilman murikkaa rajotin toppas 299km/h
Vaihdenäyttö toimii 5:lle asti normaalisti, kun 6:n laittaa päälle niin näyttö pysyy 5:ssa
Lähetetty: 25 Syys 2008, 21:23
Kirjoittaja Agostini
313km/h ja välitykset loppuu...näin kävi ainakin Joensuussa K8:lla
Lähetetty: 26 Syys 2008, 00:12
Kirjoittaja PetriK
jakehaanpää kirjoitti:Eihän nää nyt mitään ihmeitä ole, niin kuin oli tietysti tiedossakin, mutta seuraavalla tavalla meni:
1. Täysin vakiona
- 162.1 hv / 9543 rpm, nopeus (max) 288 ja risat
2. X-TRE asennuksen jälkeen
- 165.4 hv / 11295 rpm, nopeus (max) 308 ja risat
Muuten käppyrät menee melkolailla samaa viivaa, mut vähän ennen 9000 rpm alkaa 2. vedon käyrä erkaneen hepojen osalta. Väännön osalta sama homma.
Nopeuden osalta on kohtuullisen kova ero.
Tuo kakkos vedon 165.4 hv on todellinen piikki käppyrässä aikaslailla siä ku rajoitin rupes hakkaamaan. Toki se on miltei samassa (n 165 hv) myös noin 9700 kiekkojen kohdassa.
Onko kenellekään tullut seoskäyrää tre päällä - eli onko riittävän rikkaalla tuo ram air compensation vielä tre:n lisäämisen jälkeenkin kenttä-ajoa ajatellen ?
Lähetetty: 26 Syys 2008, 08:08
Kirjoittaja 66-1155057341
PetriK kirjoitti:Onko kenellekään tullut seoskäyrää tre päällä - eli onko riittävän rikkaalla tuo ram air compensation vielä tre:n lisäämisen jälkeenkin kenttä-ajoa ajatellen ?
Nyt ilmeisesti kyselen tyhmiä mutta miten TRE vaikuttaa seoksiin?
En itse kyllä ole huomannut seoskäyrissä mitään eroa, oli TRE tai ei. Tosin hayabusasta ei kokemusta asian tiimoilta.
Lähetetty: 26 Syys 2008, 08:35
Kirjoittaja PetriK
Vanhoissa malleissa TRE kytkee vaihdekohtaisen ram air compensaation pois päältä. Eli pyörä on aina viitosella. Tämä johtaa siihen että dynossa laihennetaan seosta jotta saadaan optimi seos ja pari hevosta enemmän tehoa. Nyt kun tuollaisella säädöllä mennään lentokentälle ajamaan isoja nopeuksia niin pyörä onkin laihalla - toivottavasti ei ole vaarallisen laihalla. Siksi tuo seoskäyrä kiinnostaa ja se että tuleeko tuo TRE seoksen paraneminen sillä että käytetään hitaamman nopeuden karttaa jolloin dynovauhdeissa seos on laihemmalla dynossa mutta jopa vaarallisen laihalla lentokenttänopeuksissa.
Uudemmasta TRE:stä ei ole tietoa tältä osin. Vanhemmasta on ja se toimii juuri noin kuin kuvasin.