Sivu 4/5

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 10:40
Kirjoittaja 74-1238132897
Kyllä on vaikuttavan oloinen tuo ecueditori.

Aiheeseen liittyen kävin pari viikkoa sitten näyttämässä pyörää myyjällä ja huoltomiehen kanssa todettiin termostaatissa olevan hämminkiä. Osaa ei ollut heillä varastossa joten maahantuojalle takuupaperia tekemään ja osa tilaukseen. No tänään sitten soittelivat, että maahantuojan mukaan ko. vika on tämän pyörän ominaisuus eli termostaattia ei vaihdetakaan. On se jännää miten pyörän "ominaisuus" ei ole pyörässä uutena, vaan alkaa vasta kun on ajettu muutama tuhat km.

No tilasin juuri sen termostaatin omakustannushintaan (29,70) niin katsotaan onko vika siinä. Mikään ominaisuus tuo ei mielestäni voi olla.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 11:15
Kirjoittaja jakehaanpää
Kuullostaa tuo "ominaisuus" aika keinotekoiselta, koska pääosin? ??? jengillä toimii lämmöt ihan normaalisti.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 11:37
Kirjoittaja martti
No välillä tuo neula sahas eestaas, mut nyt Norjan reissulla sitte taas ei :wtf:

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 20:57
Kirjoittaja suiza
Kyllä mullakin se sahailee maantieajossa kokoajan, hitaassa pyörityksessä ei.
Vaan eipä ole matkantekoa haitannut :bike:




Edited By suiza on 1248285484

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 12:00
Kirjoittaja martti
martti kirjoitti:No välillä tuo neula sahas eestaas, mut nyt Norjan reissulla sitte taas ei :wtf:
vai liekkö kompassi :respekt: :kippis:

Lähetetty: 08 Elo 2009, 14:34
Kirjoittaja Candyman
Tänään alkoi matka-ajossa lämpötilamittari seilailla ihan tosissaan. Eli, kesken ajon mittarissa luki chec ja lämmöt punaisella! Aloin jo katsella pysähdyspaikka, notta keittää se piru. Mutta lämmöt laski samantien normaaliin.
Seurailin mittareita ja sama peli jatkui. Eli ykskaks lämmöt aivan tappiin ja melkein samantien normaaliin. Chec luki mittarissa aina kun lämmöt nousi. Pyörä toimi kuitenkin kokoajan ihan normaalisti.
Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen lämpömittari lopetti sekoilun ja vaikka päästelin hieman raskaammalla kädellä, en saanut lämpöjä enää nousemaan. Samoten kaupunkiajossa kaikki toimi OK.
Pyörään on asennettu X-tre, mutta voisiko vika nyt siitä johtua vai olisiko lämpötila-anturi vai mikä???

Lähetetty: 08 Elo 2009, 15:33
Kirjoittaja Mrk
Tarkistapa xtreen virransyöttö, tosin kun itellä teki tota niin ei auttanut vaikka vaikka ohitin koko xtreen.



Edited By Mrk on 1249748362

Lähetetty: 08 Elo 2009, 15:51
Kirjoittaja Candyman
Onneksi on takuuta jäljellä... Katotaan osaavatko huollossa mitään sanoa/tehdä...

Lähetetty: 08 Elo 2009, 19:13
Kirjoittaja Mrk
Kerropa sitten että osasivakko, ainakin silloin kun soitin maahantuojalle olivat aivan kuutamolla.

Lähetetty: 08 Elo 2009, 22:51
Kirjoittaja Dösällä
Edelleenkin, en menisi pepa edellä puuhun. Termarin toiminta ja tietty miten puhtaat litkut jäähdytinjärjestelmässä kiertää ovat ensimmäisiä tarkastuksia. Sattuu niitä maanantaisia mopohinkin...

Sitten vasta noi ele-tarkastukset, tosin vaativat tietyiltä osin korjaamokäyntiä kun tarvitaan yleismittaria parempaa.

Lähetetty: 09 Elo 2009, 00:50
Kirjoittaja Mrk
Nämä "mittari pomppaa samointein punaselle.." on kyllä miumau mukhan ihan selkeitä sähkö / el ektroniikka vikoja

Lähetetty: 09 Elo 2009, 01:06
Kirjoittaja Dösällä
Mrk kirjoitti:Nämä "mittari pomppaa samointein punaselle.." on kyllä miumau mukhan ihan selkeitä sähkö / el ektroniikka vikoja
Jep, jos mittari tekee TikTakkia niin silloin vika on sähköissä. Mutta jos nousee "nätisti" punaiselle ja sen jälkeen samalla nopeudella laskee normaaliin niin silloin lähtisin edellisistä kohdista katsomaan. IMO

Lähetetty: 09 Elo 2009, 14:31
Kirjoittaja Candyman
Kyllä mittari suorastaan "pomppaa" punaiselle ja yhtänopeasti laskee takaisin normaaliin. Kyllä minustakin johonkin sähkövikaan viittaa.
Katellaan mitä sanovat huollossa...

Lähetetty: 09 Elo 2009, 15:44
Kirjoittaja PetriK
Check syttyy ja lämpömittari menee ylös kun yhteys ECU:n ja mittariston välillä katkeaa. Jos pyörä ei samalla nyi niin silloin vika on joko ecun ja mittariston välisessä johdossa tai siinä että mittaristossa itsessään on vikaa. Jos epäilee vikaa mittaristossa niin silloin ECUeditor kiinni pyörään ja katsomaan tekeekö lämpötila siinä hyppäyksiä. Joissain Suzukin huolloissa on myös SDS jolla tämän saman voi katsoa. Huoltoon viedessä kannattaa kysyä että onhan teillä SDS tai ECUeditor2 käytössä, ilman sitä tuo kyllä menee arvailuiden puolelle.

Lämpöanturin toimimattomuus aiheuttaa vikakoodin, ei tuollaista mitä yllä kuvataan. Vikakoodit voi lukea ja myös nollata tuolla ECUeditor2 softalla jos haluaa varman päälle katsoa.

Lähetetty: 10 Elo 2009, 14:25
Kirjoittaja Candyman
Soittelin huoltoon tuosta lämpömittarin sekoilusta. Johtuu kuulema X-tre:stä. On muillakin ollut samaa vikaa ja pitäisi korjaantua poistamalla X-tre.
Kokeilen nyt ensin olisko jotain huonoja johtoliitoksia tms. Luulisi että jonkinlainen takuu tuolla X-tre palikallakin on. Eli jos sekoilu jatkuu, niin pitää ottaa yhteyttä X-tre:n myyjään, niin saapi selvitellä mitä tehdään.
Mitään vaaraa tuosta "viasta" ei huollon mukaan ole.