Sivu 4/4

Lähetetty: 28 Loka 2013, 16:24
Kirjoittaja gsxr
Ahtopaineen lisääntyessä koneen läpi menevä ilmamääräkin kasvaa joten veden määräkin pitäisi kasvaa suhteessa, sen takia progressiivinen säätömahdollisuus olisi hyvä. Jos vesiruisku lähtee päälle 0.8bar ja max ahdot 1bar niin siinähän ei niin suurta eroa ole. Auttaa se kuitenkin vaikka vesimäärät ei niin just linjassa menekään.

Tuohon sähkön riittävyyteen hankala ottaa kantaa kun ei ole kokemusta moisesta (onneksi). Koita vaihtaa yhtä kokoa tehokkaampi akku ensihätään. Onkohan joskus ollut tarjolla tehokkaampaa laturia busaan, jossain snitzchsch racing tai vastaavalla?

Lähetetty: 28 Loka 2013, 19:52
Kirjoittaja jarim
1340R86, sinä vissiin enemmänkin noita karttoja olet tutkinut niin löytyyköhän sieltä joku kompensaatiokerroin / starttikartta erikseen? Kaveri on P11 mallisen Nissan Primeran konvertoinut kulkemaan RE85:lla Megasquirtin avulla. Bensaan verrattuna meinasi että semmonen 50% saa vielä laittaa normaalin 33% rikastuksen lisäksi lisää kakkua jotta kylmäkäynnistykset toimii. Tuohon perustuen tosiaan oma arvaus siitä ettei kakkua startatessa tule tarpeeksi.

Pikkasen kauas menny tämä keskustelu jo kansipulttien momentista, muutetaanko otsikkoa? :laugh:




Edited By jarim on 1382982821

Lähetetty: 29 Syys 2014, 17:33
Kirjoittaja gsxr
Eikös busan kansipultit saa kiristettyä moottorin ollessa normaalisti paikoillaan? Venakoppa ja nokat vain pois edestä.

Lähetetty: 29 Syys 2014, 18:10
Kirjoittaja jarim
Jep, eipä siinä mitään edessä tuon jälkeen pitäisi olla. Meinaatko jälkikiristää vai?

Lähetetty: 29 Syys 2014, 18:39
Kirjoittaja gsxr
Joo jälkikiristys mielessä 1/2" pulteille kun kuplimisongelmaa rupes pukkaan. Jos menis sillä ohi niin ei tarvis konetta ruveta irrottaan. Kupari liekkirenkaat niin olisi ehkä pitänyt tehdä kiristys jo paljon aikaisemmin.

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 23:38
Kirjoittaja 1340R86
Tähän APE 1/2 tuuman pultien asentuluun ja kiristykseen
tarvitaviin reikiin ym hiukan lisää juttua
ensinäkin näytää tuo momenti vaihtelevan riippuen ilmeisesti päivästä.... koska kysyy nyt alku vuodesta vastailivat APE:elta kun tuota vielä tarkistus mielessä kysyin ennen asentelua

"If you are having the cases redrilled and tapped by someone that gets them exactly on location and straight,
tou can get away with .520" hole.
We recommend torque at 65 lbs. The studs will take more, but it will start to pull the main bearing bores out of round"

(tuon mukaan vapaasti kääneltynä jos pultit on suorassa niin reiän kooksi riittää Lohko/kansi reiät 13,208mm)

ja edelisellä kerralla 80 lbs
heitelyä on myös jäleen myyjien ilmoitamiin
tänä vuonna schnitzracing ilmoiti 75lb/ft ja reiän kooksi .500

(myös yksikö vaihtelee eri lähteistä lb/ft millä tule hiukan maltilisempia NM arvoja muuntimilla tutkailtuna
http://www.lbstokg.co.uk/
65lbs=29.48kg

http://muunnin.com/momentti/
65lb/ft=88,128nm )

eli noista sitten varmaankin on tarkoitettu laskea joku keskiarvo tai vaan hattuvakiolla kiristää kaikki tasan johonkin sopivan tuntuiseen

mutta mikä voi jotakuta homaan ryhtymistä harkitsevaa mietitytää
uudelle (UNF1/2-20) kierteelle reikämax 11.618mm jonkun taulukon mukaan
11.4mm terällä tuli 11.550mm mihin sai 2 tapilaa käsin kierettyä
uudet kierteet,
(reikää porailevan koneen mahdoliset heitot muistaa ottaa huomioon terää valitessa)

E:lb/ft




Edited By 1340R86 on 1452640819