Sivu 4/21

Lähetetty: 10 Marras 2011, 20:20
Kirjoittaja jarim
No paljokos männän ja venttiilin väliin tilaa jäi minimissään? :)

Lähetetty: 10 Marras 2011, 20:27
Kirjoittaja Heksa
jarim kirjoitti:No paljokos männän ja venttiilin väliin tilaa jäi minimissään? :)

Yks toveri meinas et 1mm riittää... ja... ei riittäny :p��sein��n: soli sellanen reilu 1K kuolema

Lähetetty: 10 Marras 2011, 21:02
Kirjoittaja toimeve
jarim kirjoitti:No paljokos männän ja venttiilin väliin tilaa jäi minimissään? :)
...enhän minä sanonu että ymmärrän tuosta mithän vaikka tuollasesta puhetta oliki :laugh:

Mutta sen käsitin, että riittävästi pitää jättää...ja samalla selevis, että mikä merkitys on mäntien, veivien tms painoeroilla, materiaalilla (eli "elääkö") jne jne...ja siihenku vielä tälläthän mahollinen haluttu maksimikierroslukema, niin siinä vaiheessa olin jo ihan pihalla...alan pikkuhilijaa ymmärtämhän näitä "hierojia" :thumbup:

Lähetetty: 10 Marras 2011, 22:08
Kirjoittaja Titaani
Heksa kirjoitti:
jarim kirjoitti:No paljokos männän ja venttiilin väliin tilaa jäi minimissään? :)

Yks toveri meinas et 1mm riittää... ja... ei riittäny :p��sein��n: soli sellanen reilu 1K kuolema

Juu ei riitä milli ei, eikä ollu halpaa:(

Joissain vehksissä millillä selvitään, mutta busan vakio ketju antaa periksi aika paljon, eli rajoittimeen ajossa ja shifterillä vaihdossa lobet on jonkun aikaa ihan jotain muuta kun paikallaan säädetyt. Lisäksi kanget pitenee kierroksilla niin mäntä lähenee sitämyötäkin venaa. Apen kettinki voi olla vähän parempi mutta en silläkään laskisi turvallista rajaa.

Turvallinen alue alkaa imupuolella 1,5mm ja pako 2mm.




Edited By Titaani on 1320955863

Lähetetty: 10 Marras 2011, 22:30
Kirjoittaja toimeve
...mutta onko tuo sama asia kuin squish band?

Lähetetty: 10 Marras 2011, 22:58
Kirjoittaja jarim
Ei kun se on se männän matka kanteen... mutta tärkiämpi taitaa olla tuon venttiilin matka mäntään. No mulla "squish band" vähän vajaa 1.1mm.

Lähetetty: 14 Marras 2011, 12:08
Kirjoittaja toimeve
...kohta alakaa jännittämhän, eli mahollisesti jo parin viikon sisällä pääsee Busa säätöpenkkiin. Sais nähä miten tuo kombinaatio toimii, tai saahan toimimhan.

Suuttimista oli otettu arvoja pihalle, mutta lopullisesti vasta pystyy sääjettäessä sanomhan, että miten skulaa tuommosessa kokoonpanossa. Tässä vaiheessa kuitenki menhän sen verran maltillisesti, että pitäs niin suuttimet kuin pumppuki riittää.

Mutta ei tartte enhän kauaa tuota arpoa.

edit: ja loppupeleissä kuitenki päädyimmä siihen, että tullee se uus ryhmä ja ne Wisecon männät, eroa hinnassa olis toki ollu, mutta kun laskin sen tuleville vuosille/ajokilometreillä niin muutaman satasen säästö tässä vaiheessa ei enhän tuntunukhan mielekhältä




Edited By toimeve on 1321266294

Lähetetty: 15 Marras 2011, 13:48
Kirjoittaja toimeve
...no ja löytyhän sieltä vielä jottain; airboxin tötteröt oli alkuperäset ja ne vielä vaihetaan kaikki lyhkäsemmiksi, josko vain mestarin tallilta semmoset löytyy...ja ootellaan varmistusta säätö-/penkityspäivästä.

Lähetetty: 18 Marras 2011, 11:07
Kirjoittaja toimeve
...jos oikein puhelimessa kuulin, niin taustalta kuulu Busan jylinää kovilla kierroksilla :cool:

Ootellaan, saahanko minkälaisia tuloksia tälle set-upille...

Kolme vuotta sitten lokakuun lopulla Samin penkissä seuraavat lukemat:

173,9hp@10034rpm
135Nm@7305rpm

tuosta --> käppyrä kolmen vuojen takasesta säätämisestä




Edited By RHead on 1380000878

Lähetetty: 18 Marras 2011, 12:54
Kirjoittaja 107-1089231881
Saako veikata ?.
No veikkaan kummiski vaikken koneen speksejä tiedäkkään.... 214hp ....

Lähetetty: 18 Marras 2011, 13:15
Kirjoittaja Heksa
Ksthb kirjoitti:Saako veikata ?.
No veikkaan kummiski vaikken koneen speksejä tiedäkkään.... 214hp ....

oho... vissiin konetehoa... ei ny sentään vakio kannella/suuttimilla
itse veikkaan et noin :
10hv lohkolle
10hv nokille
10hv loput
eli noin 200hv

Lähetetty: 18 Marras 2011, 13:39
Kirjoittaja toimeve
"...Houston, we have problems..."

Eli eihän tuo pumppu perskeles riittäny mihinkhän...no onneksi Samilta löyty hyllystä ja pääsivät mestarin kans jatkamhan hiomista...mutta tietojen mukhan suuttimia ei tarttis vaihtaa.

Eli siis vakiopumppu vm 2001 meni ainaki uusiksi.

Lisätietoja ootellessa...

p.s. melko kovia lukemia kyllä Jamppa veikkaa...en pistäs silti pahaksi tuommosia lukemia :thumbup: Lähtökohtasesti kuitenki oottelen sinne lähelle 200 hv, joskin jäänee alle...katellaan, katellaan...

Kuva




Edited By RHead on 1380000904

Lähetetty: 18 Marras 2011, 13:45
Kirjoittaja 107-1089231881
Eli +200hp tulee :;):

Lähetetty: 18 Marras 2011, 13:46
Kirjoittaja 107-1089231881
Heksa kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Saako veikata ?.
No veikkaan kummiski vaikken koneen speksejä tiedäkkään.... 214hp ....

oho... vissiin konetehoa... ei ny sentään vakio kannella/suuttimilla
itse veikkaan et noin :
10hv lohkolle
10hv nokille
10hv loput
eli noin 200hv

Lohko +15hp
nokat +15hp
loput +10hp

Noin minä sanon sillä jo pelkkä mäntäkoon tuoma etu on 15hp ja kansikaan tuskin on vakio tällillä.. sit ne muut....




Edited By Ksthb on 1321616911

Lähetetty: 18 Marras 2011, 14:31
Kirjoittaja jarim
Type-S nokilla jne 204hp joten niille nurkille tai vähän alle mun veikkaus.