Sivu 4/7

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 22:24
Kirjoittaja busajasa
No touhussa mukana olleena ei tosiaankaan tullut moinen mieleenkään. No kerta se on ensimmäinenkin ja Jari et ole ollut ainoa, jota tuo korkki nyt on hämännyt. Ketä kaikkia siellä tallilla onkaan ollut paikan päällä touhuamassa ja asiaa toteamassa ja moniko täällä kommentointut.

Käsitääkseni korkkia on ehdottanut vain Petri josta Kiitos ja Kumarrus..

Halpa korjaus.. ja menetetystä ajastakin on kasaantunut kyllä kokemusta koneen purusta ja niputtamisesta senkin edestä - toistot toistot.. Voipa olla että ei tarvitse ihan joka rasauksessa manuskaa avata.

Jos nurkassa meinaat hävetä niin varaappa riittävän iso nurkka, jotta kaikki mahdutaan sinne häpeämään.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 22:36
Kirjoittaja Timppa
jarim kirjoitti:Rakas päiväkirja...

7.4.2010:
Ensinnäkään en tiedä miten aloittaisi ja miten tämän kehtaisi tunnustaa mutta... VIKA PAIKALLISTETTU SYYLÄRIN KORKKIIN. Testattiin siis Tasen pyörä minun syyläristä otetulla korkilla ja oireet oli täsmälleen samat. Oikeasti harrastuskuvaannollisesti tekisi mieli vetää melkein ranteet auki kaiken sen työmäärän edessä mitä tuon eteen on tehty tuon yhden vitun korkin takia. Kiitos ja anteeksi, poistun nurkkaan häpeämään... :O
Jotain positiivistakin. TÄMÄ lainattu Jarin viesti on 100000:s foorumille kirjoitettu viesti, eikä näinollen tule koskaan unohtumaan foorumilaisten mielestä :thumbup:

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 23:09
Kirjoittaja tenhulttio
Reenaahan ne renkaanvaihtoakin tuola F1 piireissä :thumbup:

Meillä voidaan kohta tehä keskikokonen koneremontti ajovuorojen välillä.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 23:36
Kirjoittaja Jaakko
montako kertaa samalla tiivisteellä voi kasata kun vht:llä käsittelee ?

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 23:39
Kirjoittaja jarim
Jaakko kirjoitti:montako kertaa samalla tiivisteellä voi kasata kun vht:llä käsittelee ?
Tjaa-a, itse käytin tuossa tämän kevään 3. kasauksessa 1. kasauksen tiivistettä VHT:llä käsiteltynä. Purkaessa se on semmoista purkkaa osittain, en tiedä pitäisikö tuo saada siivottua siitä tiivisteestä (ja jos niin miten?) että sen voi uudelleen käyttää. Siihen 4. kasaukseen on tulossa uusi tiiviste... :D VHT:lla käsiteltynä.

Ja sitten kaikille muistiin se syylärin korkin tilauskoodi eli "17730-12C20 CAP, RADIATOR"...

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 09:27
Kirjoittaja Snowman
jarim kirjoitti:Rakas päiväkirja...

7.4.2010:
Ensinnäkään en tiedä miten aloittaisi ja miten tämän kehtaisi tunnustaa mutta... VIKA PAIKALLISTETTU SYYLÄRIN KORKKIIN.
Hyvä että vika löytyi!! Ja vieläpä edullisena.
Eikä tarvii hävetä..Ota säästyneillä rahoilla parit :kippis:

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 09:43
Kirjoittaja 116-1253685669
vääntääkö joku mullekki mite tuo korkki vaikuttaa siihen pakokaasuun nesteissä??



Edited By taistovainaa on 1270709004

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 09:52
Kirjoittaja jarim
taistovainaa kirjoitti:vääntääkö joku mullekki mite tuo korkki vaikuttaa siihen pakokaasuun nesteissä??
Kysymysmerkki mutta luepa PetriK:n teoreema tuosta ylempää...

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 11:51
Kirjoittaja PetriK
Moottori on vähän niin kuin painekattila. jos kansi eli korkki on auki niin vesi kiehuu alemmassa lämpötilassa kuin mitä paineessa oleva vesi.

mun käsitys on että näkymätönkannen tai sylinteriputken halkeama vaatii myös vähän tehoja eli sylinteripainetta ennen kuin pulputtaa.

Toivottavasti nyt on kone kunnossa... Mulla projekti on vieläkin kesken.

Nimim. Myös päätä seinään hakannut.

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 12:52
Kirjoittaja snuggles
Tulipa helpotus täälläkin kun on jännännyt ja toivonut Jarille parasta. Hyvä puoli tuossa savotassa on se että foorumia lukevat saavat taas arvokkaita neuvoja omien ropleemiensa setvimiseen.

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 14:32
Kirjoittaja jarim
jarim kirjoitti:
taistovainaa kirjoitti:vääntääkö joku mullekki mite tuo korkki vaikuttaa siihen pakokaasuun nesteissä??

Kysymysmerkki mutta luepa PetriK:n teoreema tuosta ylempää...
Janne Elevaara A-Katsastukselta vastaa:

"Tuossa meidän pakokaasuanalysaattorissa on kyllä oma imupumppu, samoin kuin kosteudenpoistojärjestelmä.
Kovin varmaa selvitystä hiilivedystä jäähdytysnesteessä en voi antaa, mutta syynä voisi olla liuotin tai öljyjäämät
kanavissa, tai pakokaasujäämät ilmassa jota jäähdytysjärjestelmästä poistuu."

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 15:25
Kirjoittaja PetriK
varmuus mittauksen onnistumisesta ja vesihöyryn poistajan mahdollisesta saturaatiopisteestä tulee vain kun muutama toimiva pyörä (jossa öljynhuohotus yms samalla tavalla) mitataan vastaavalla menetelmällä.

Meikäläinen ei kyllä pysty vesihöyryn mittaukseen luottamaan.

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 16:41
Kirjoittaja storbacka
PetriK kirjoitti:varmuus mittauksen onnistumisesta ja vesihöyryn poistajan mahdollisesta saturaatiopisteestä tulee vain kun muutama toimiva pyörä (jossa öljynhuohotus yms samalla tavalla) mitataan vastaavalla menetelmällä.

Meikäläinen ei kyllä pysty vesihöyryn mittaukseen luottamaan.

Onhan siinä pakokaasussakin vettä jonkun verran. Paljonko?




Edited By storbacka on 1270734194

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 23:39
Kirjoittaja PetriK
Noissa nelikaasumittareiden spekseissä mitä luim sanotaan että kaasu on pidettävä letkussa lämpimänä ja että kosteudenpoistajan pitää toimia. Jotenkin vaikea uskoa että mitattaessa kuplivaa vesikattilaa tuo kaasunkuivurin saturaatiopiste ei ylittyisi niin että optiikka ei menisi huuruun.

Vähän sama kuin että jos on saunassa silmälasit päässä niin jos heittää vähän vettä kiukaalle niin hyvin näkee, mutta kun on innokas löylynheittäjä niin johan meni lasit huuruun.

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 22:33
Kirjoittaja jarim
Rakas päiväkirja...

12.4.2010:
Ei päästä Kiihkeä Kaasukekkonen minua helpolla tänä keväänä. Niputettiin vaihteeksi tenhulttion kanssa moottori, tarkistettiin venttiilien välykset ja nostettiin se muun tekemisen puutteessa takaisin runkoonkin. Käynnistys oli alunperin tarkoitus jättää huomiselle vaan nälkä kasvaa syödessä joten pitihän se tälle iltaa vielä käyntiinkin saada. Ja käynnistyihän se. Kävi lämpimäksi eikä pulputtele kaverin vieressä seisseestä Gixxusta lainatulla syylärin korkilla.

MUTTA.

Ilmeisesti nokkaketjusta kuuluu ikävä kovaääninen raklatus eli niin sanotysti vika siirtyy... Enpä jaksanut sitä sen isommin enää tälle iltaa tutkia, pitää huomenissa käyttää ketjunkiristin irti ja katsoa menikö sen asennus jotenkin metsään tms. Ääni katoaa kun kierroksia nostaa ja löysää kaasusta (eli silloin nokkaketjun löysät kai menee pakopuolelle hetkeksi).

Ei päästä helpolla ei. :angry: